Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3

Temat: swap w 146 1.6 bx

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar PiotrasPoznan
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Była 146 1.6 boxer czekam na 164/155/75?
    Postów
    81

    Domyślnie swap w 146 1.6 bx

    Nad czym warto się zastanowić myśląc o swapie w 146-stce?
    Gdzieś poczytałem o silnikach 3.0V6 ktoś inny wrzucił boxera od subaru.. Na olx ktoś wystawił 145 z 2.0 Turbo z fiata coupe
    Na dzień dzisiejszy coś się zmieniło, są lepsze propozycje?
    Myślę nad czymś nie większym niż 2.0, nie chodzi raczej o osiągi jednak ma być 'żwawy' i mało awaryjny. Mam 6 tys zł, jestem w stanie kupić coś realnie mało awaryjnego, wsadzić i pocieszyć się kilka lat?



    ps. darujcie odpowiedzi typu 'kup inny samochód bo za te 6-8tys masz coś dobrego'


    Tu i teraz, 146. kasta ma zostać, docelowo ma wyglądać tak https://www.youtube.com/watch?v=iK_j30IYVVw

    z tym że nie mam pojęcia co wsadzić, chciałem wymienić silnik na normalnego boxera 1.6 bo w zasadzie nie jest demonem przyspieszenia i prędkości ale mi wystarcza.. ALE uważam że są to silniki awaryjne, dziś nawet wątpię że idzie dostać jakiś w godnym stanie.. swoje lata mają, nic nie trwa wiecznie i wiecznie trwać nie może. jeszcze kilka lat i 146 nie będzie na ulicach a ja chciałbym swoją zostawić i cieszyć się z normalnej eksploatacji, jeździć czymś może mało ładnym dla niektórych ale jednak czymś z charakterem i czymś czym nie jeździ wiele osób.



    ps2. ew wybijcie mi swap z miejsca jeśli mam się pogrążyć w 'projekcie' który nie spełni moich oczekiwań, przecież mam tylko 6 tys

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    zlasu
    Auto
    Lancia Delta
    Postów
    89

    Domyślnie

    Za 6 tysięcy raczej zapomnij Przeciez kupno nowego silnika to nie tylko jego wsadzenie. Wypadałoby zrobić mu przegląd, w razie konieczności wyremontować, powymieniać wszystko co się da, bo łatwo to zrobić mając motor na stojaku. Można wsadzić łatwo wszystko to co było na tej płycie podłogowej, czyli motory z Fiata Coupe, BBM itd. V6 3.0 też wchodzi bezproblemowo, bo chociażby 2.5 V6 był w Alfie 155, która jest oparta o tę samą płytę podłogową co 146. Kompletny motor 3.0 V6 razem z osprzętem, elektroniką, kolektorami - ogółem wszystko to koszt około 2.5 tysiąca. Do tego dodaj skrzynię biegów - 6tki chodzą od 1000PLN. Zostaje zaledwie ~3 tysiące na przegląd silnika, wymianę pasków, przegląd osprzętu (alternator, rozrusznik, itd). Gdzie tutaj budżet na nowe hamulce (do V6 to już wypadałoby mieć seryjne hamulce 4 tłoczkowe chociażby brembo z AR 166). Koła + opony, zawieszenie... Lepiej już wyremontować tego boxera, co za 6 tysięcy spokojnie zrobisz (na ideał) i się cieszyć rzadko spotykanym silnikiem w idealnym stanie. W przypadku 2.0 masz do wyboru 16V, 16V turbo i 20V, 20V Turbo. W przypadku swapa raczej nie ma sensu wkładać wolnossącej jednostki, bo robota ta sama, a mocy mniej. Natomiast kupno 16vT/20vT w dobrym stanie to po pierwsze trudna sprawa, a po drugie - raczej nie tania + dolicz to co wspomniałem wyżej Osobiście decydując się na coś takiego wybrałbym V6. Sporo jest tych silników jeszcze nadających się do używania, nie mają problemu z panewkami, wytrzymałe.
    Ostatnio edytowane przez GrimlocK ; 20-06-2014 o 11:57

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Kańczuga, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8v 115 KM
    Postów
    75

    Domyślnie

    problemem mogą być amorki i zwrotnica bo boxer to całkiem inna historia jeśli o to chodzi niż TS. Na przykład zwrotnica jest u góry pod półką akumulatora i filtra powietrza a w TS jest na dole. Do boxera wsadzić coś innego niż boxer to będzie ciężko. Zostaje kupić 1.7 16v wyremontować i to już całkiem fajnie powinno jeździć.

Podobne wątki

  1. SWAP z 2,5 na 3,0/3,2
    Utworzone przez markus w dziale 166
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 19-12-2019, 21:12
  2. [GTV Spider] Swap 3.0 24v
    Utworzone przez ar4me w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 01-02-2015, 11:53
  3. SWAP 156 1.6 TS na 2.5 V6
    Utworzone przez chudydegie w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 31-10-2014, 11:58
  4. Swap v6 do 147
    Utworzone przez sabotagepl w dziale 147
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 01-04-2014, 19:56
  5. SWAP z 2.5 na 3.0 24V
    Utworzone przez h0se166 w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 13-02-2011, 09:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory