Ostatnio edytowane przez Artih ; 05-07-2014 o 15:37
Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r
Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 1998r
Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 2000r
Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r
Alfa Romeo 166 Distinctive 2.4 JTD 10V 150KM 2004r
Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r
Maserati Quattroporte Automatica 4.2 V8 400KM 2008r
To wlej Olej MOTUL 8100 X-CLEAN C3 5W-40
Olej silnikowy do silników benzynowych i Diesla, spełniających normy emisji spalin EURO IV, wyposażonych w filtr cząstek stałych i wymagających olejów wykonanych w technologii "Mid SAPS". Do każdego rodzaju samochodu wymagającego oleju spełniającego normy ACEA A3/B3, A3/B4. ACEA C3/A3/B4, API SM/CF, BMW LL-04, MB 229.31.
I będziesz miał święty spokój.![]()
Ale kto ma go wlać ? Ja nie potrzebuję oleju - tym bardziej C3 i tym bardziej bardzo średniego Motula
A jak potrzebował bym oleju C3 to wybrał bym coś faktycznie "full syntetycznego" i Low-SAPS a nie Mid-SAPS.
Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r
Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 1998r
Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 2000r
Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r
Alfa Romeo 166 Distinctive 2.4 JTD 10V 150KM 2004r
Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r
Maserati Quattroporte Automatica 4.2 V8 400KM 2008r
Artih, naprawdę Ci współczuje i zarazem podziwiam za prowadzenie tego wątku.
Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r
Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 1998r
Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 2000r
Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r
Alfa Romeo 166 Distinctive 2.4 JTD 10V 150KM 2004r
Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r
Maserati Quattroporte Automatica 4.2 V8 400KM 2008r
Zawsze drążę temat przed zastosowaniem czegoś i wg mnie Motul jest olejem optymalnym i się sprawdza.[/QUOTE]
To też ciekawe - zdradzisz pod jakim względem jest "optymalny" ?[/QUOTE]
cytat ze strony --- http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtop...?f=88&t=174830
olej w pełni syntetyczny mamy na myśli olej oparty o bazę poliestrową. PAO (Poliolefiny) to baza 1 generacji posiadająca jednak wady!!!:
• niższa niż w przypadku olejów mineralnych odporność na utlenianie (starzenie się oleju). Cecha ta wynikająca ze struktury chemicznej cząsteczek jest poprawiana przez dodatek odpowiedniego, termostabilnego antyoksydantu.
• średnia wartość wskaźnika lepkości (~ 130) określająca “wielosezonowość” oleju bazowego i wpływająca na ilość wiskozatora koniecznego do formulacji wielosezonowych olejów silnikowych. Zostało doświadczalnie stwierdzone, że zwiększona ilość wiskozatora (syntetycznego polimeru długołańcuchowego) wpływa na zanieczyszczenie elementów silnika,
• niezwykle niska polarność syntetycznego oleju bazowego PAO powodująca bardzo słabą rozpuszczalność, zarówno dodatków uszlachetniających, jak i zanieczyszczeń powstających w czasie pracy silnika. Ta właściwość wymusiła wynalezienie “półsyntetyków”, gdyż pierwotnie olej mineralny został wykorzystany jako rozpuszczalnik dodatków uszlachetniających
Ostatnio edytowane przez Pablo. ; 07-07-2014 o 20:35
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y
Kolego sympatyczny, zobacz najpierw na datę postów, którymi błyszczysz jak księżyc w pełni.
Przecież od tamtej pory formulacja oleju, o którym piszesz mogła się zmienić już czterokrotnie.
Pozdrawiam.[/QUOTE]
Dwa lata to nie przepaść.Nie mam zamiaru błyszczeć, popostu czytam tu i tam , a później wyciągam wnioski.
No niestety przepaść.
Mój ulubiony olej do starszych JTDków został wycofany całkowicie i zastąpiony LL przez ten czas.
Zmiany postępują i to ostro.
No niestety przepaść.
Mój ulubiony olej do starszych JTDków został wycofany całkowicie i zastąpiony LL przez ten czas.
Zmiany postępują i to ostro.
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y