Strona 85 z 403 PierwszyPierwszy ... 35757677787980818283848586878889909192939495135185 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 841 do 850 z 4028

Temat: Jaki olej wlać do JTDm, filtr oleju ?

  1. #841
    Moderator Znawca Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Maserati Quattroporte 4.2 V8
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Cytat Napisał miekaszy Zobacz post
    zalej Motul X-cess 5W40 i bedzie git to jest full syntetyk, sam na tym jezdze majac silnik po chiptuningu i wszystko chodzi elegancko.
    Po pierwsze to półsyntetyk (olej po HC, więc na pewno nie full syntetyk).
    Po drugie to olej do aut bez DPF (nie spełnia normy C3) - czyli parametrowo lepszy od X-Clean'a ale w swojej klasie jest raczej średniakiem.
    Ostatnio edytowane przez Artih ; 05-07-2014 o 15:37


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
    Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 1998r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 2000r
    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r

    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.4 JTD 10V 150KM 2004r
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r

    Maserati Quattroporte Automatica 4.2 V8 400KM 2008r

  2. #842
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał Artih Zobacz post
    Po pierwsze to półsyntetyk (olej po HC, więc na pewno nie full syntetyk).
    Po drugie to olej do aut bez DPF (nie spełnia normy C3) - czyli parametrowo lepszy od X-Clean'a ale w swojej klasie jest raczej średniakiem.
    To wlej Olej MOTUL 8100 X-CLEAN C3 5W-40

    Olej silnikowy do silników benzynowych i Diesla, spełniających normy emisji spalin EURO IV, wyposażonych w filtr cząstek stałych i wymagających olejów wykonanych w technologii "Mid SAPS". Do każdego rodzaju samochodu wymagającego oleju spełniającego normy ACEA A3/B3, A3/B4. ACEA C3/A3/B4, API SM/CF, BMW LL-04, MB 229.31.


    I będziesz miał święty spokój.

  3. #843
    Moderator Znawca Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Maserati Quattroporte 4.2 V8
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Ale kto ma go wlać ? Ja nie potrzebuję oleju - tym bardziej C3 i tym bardziej bardzo średniego Motula

    A jak potrzebował bym oleju C3 to wybrał bym coś faktycznie "full syntetycznego" i Low-SAPS a nie Mid-SAPS.


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
    Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 1998r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 2000r
    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r

    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.4 JTD 10V 150KM 2004r
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r

    Maserati Quattroporte Automatica 4.2 V8 400KM 2008r

  4. #844
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał Artih Zobacz post
    Ale kto ma go wlać ? Ja nie potrzebuję oleju - tym bardziej C3 i tym bardziej bardzo średniego Motula

    A jak potrzebował bym oleju C3 to wybrał bym coś faktycznie "full syntetycznego" i Low-SAPS a nie Mid-SAPS.
    To miało być do kolegi który pytał o olej.
    Już pisałem wcześniej , że Twoje pomysły na olej nie są do końca bezpieczne ale to nie mój poblem. Zawsze drążę temat przed zastosowaniem czegoś i wg mnie Motul jest olejem optymalnym i się sprawdza. Silnik działa jak szwajcarski zegarek.

  5. #845
    Użytkownik Romeo Avatar murgal
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Sandomierz/Wrocław
    Auto
    159 2.4 Berlina
    Postów
    1,071

    Domyślnie

    Artih, naprawdę Ci współczuje i zarazem podziwiam za prowadzenie tego wątku.
    Moje wściekłe 2.4

    Budowa stron internetowych, sklepów itd. > Maniak Design Studio

  6. #846
    Moderator Znawca Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Maserati Quattroporte 4.2 V8
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Cytat Napisał ris Zobacz post
    ... Twoje pomysły na olej nie są do końca bezpieczne ale to nie mój poblem.
    Możesz rozwinąć - zainteresowało mnie to stwierdzenie.

    [/QUOTE]Zawsze drążę temat przed zastosowaniem czegoś i wg mnie Motul jest olejem optymalnym i się sprawdza.[/QUOTE]
    To też ciekawe - zdradzisz pod jakim względem jest "optymalny" ?


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
    Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 1998r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 2000r
    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r

    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.4 JTD 10V 150KM 2004r
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r

    Maserati Quattroporte Automatica 4.2 V8 400KM 2008r

  7. #847
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał Artih Zobacz post
    Możesz rozwinąć - zainteresowało mnie to stwierdzenie.
    Zawsze drążę temat przed zastosowaniem czegoś i wg mnie Motul jest olejem optymalnym i się sprawdza.[/QUOTE]
    To też ciekawe - zdradzisz pod jakim względem jest "optymalny" ?[/QUOTE]

    cytat ze strony --- http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtop...?f=88&t=174830

    olej w pełni syntetyczny mamy na myśli olej oparty o bazę poliestrową. PAO (Poliolefiny) to baza 1 generacji posiadająca jednak wady!!!:

    • niższa niż w przypadku olejów mineralnych odporność na utlenianie (starzenie się oleju). Cecha ta wynikająca ze struktury chemicznej cząsteczek jest poprawiana przez dodatek odpowiedniego, termostabilnego antyoksydantu.
    • średnia wartość wskaźnika lepkości (~ 130) określająca “wielosezonowość” oleju bazowego i wpływająca na ilość wiskozatora koniecznego do formulacji wielosezonowych olejów silnikowych. Zostało doświadczalnie stwierdzone, że zwiększona ilość wiskozatora (syntetycznego polimeru długołańcuchowego) wpływa na zanieczyszczenie elementów silnika,
    • niezwykle niska polarność syntetycznego oleju bazowego PAO powodująca bardzo słabą rozpuszczalność, zarówno dodatków uszlachetniających, jak i zanieczyszczeń powstających w czasie pracy silnika. Ta właściwość wymusiła wynalezienie “półsyntetyków”, gdyż pierwotnie olej mineralny został wykorzystany jako rozpuszczalnik dodatków uszlachetniających

  8. #848
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,413

    Domyślnie

    Cytat Napisał ris Zobacz post

    cytat ze strony --- http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtop...?f=88&t=174830

    olej w pełni syntetyczny mamy na myśli olej oparty o bazę poliestrową. PAO (Poliolefiny) to baza 1 generacji posiadająca jednak wady!!!:

    • niższa niż w przypadku olejów mineralnych odporność na utlenianie (starzenie się oleju). Cecha ta wynikająca ze struktury chemicznej cząsteczek jest poprawiana przez dodatek odpowiedniego, termostabilnego antyoksydantu.
    • średnia wartość wskaźnika lepkości (~ 130) określająca “wielosezonowość” oleju bazowego i wpływająca na ilość wiskozatora koniecznego do formulacji wielosezonowych olejów silnikowych. Zostało doświadczalnie stwierdzone, że zwiększona ilość wiskozatora (syntetycznego polimeru długołańcuchowego) wpływa na zanieczyszczenie elementów silnika,
    • niezwykle niska polarność syntetycznego oleju bazowego PAO powodująca bardzo słabą rozpuszczalność, zarówno dodatków uszlachetniających, jak i zanieczyszczeń powstających w czasie pracy silnika. Ta właściwość wymusiła wynalezienie “półsyntetyków”, gdyż pierwotnie olej mineralny został wykorzystany jako rozpuszczalnik dodatków uszlachetniających
    Kolego sympatyczny, zobacz najpierw na datę postów, którymi błyszczysz jak księżyc w pełni.
    Przecież od tamtej pory formulacja oleju, o którym piszesz mogła się zmienić już czterokrotnie.

    Pozdrawiam.


    Cytat Napisał murgal Zobacz post
    Artih, naprawdę Ci współczuje i zarazem podziwiam za prowadzenie tego wątku.
    Ma chłopak cierpliwość jednym słowem
    Ostatnio edytowane przez Pablo. ; 07-07-2014 o 20:35
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  9. #849
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pablo. Zobacz post
    To też ciekawe - zdradzisz pod jakim względem jest "optymalny" ?

    cytat ze strony --- http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtop...?f=88&t=174830

    olej w pełni syntetyczny mamy na myśli olej oparty o bazę poliestrową. PAO (Poliolefiny) to baza 1 generacji posiadająca jednak wady!!!:

    • niższa niż w przypadku olejów mineralnych odporność na utlenianie (starzenie się oleju). Cecha ta wynikająca ze struktury chemicznej cząsteczek jest poprawiana przez dodatek odpowiedniego, termostabilnego antyoksydantu.
    • średnia wartość wskaźnika lepkości (~ 130) określająca “wielosezonowość” oleju bazowego i wpływająca na ilość wiskozatora koniecznego do formulacji wielosezonowych olejów silnikowych. Zostało doświadczalnie stwierdzone, że zwiększona ilość wiskozatora (syntetycznego polimeru długołańcuchowego) wpływa na zanieczyszczenie elementów silnika,
    • niezwykle niska polarność syntetycznego oleju bazowego PAO powodująca bardzo słabą rozpuszczalność, zarówno dodatków uszlachetniających, jak i zanieczyszczeń powstających w czasie pracy silnika. Ta właściwość wymusiła wynalezienie “półsyntetyków”, gdyż pierwotnie olej mineralny został wykorzystany jako rozpuszczalnik dodatków uszlachetniających
    Kolego sympatyczny, zobacz najpierw na datę postów, którymi błyszczysz jak księżyc w pełni.
    Przecież od tamtej pory formulacja oleju, o którym piszesz mogła się zmienić już czterokrotnie.

    Pozdrawiam.
    [/QUOTE]

    Dwa lata to nie przepaść. Nie mam zamiaru błyszczeć, popostu czytam tu i tam , a później wyciągam wnioski.

  10. #850
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,413

    Domyślnie

    No niestety przepaść.
    Mój ulubiony olej do starszych JTDków został wycofany całkowicie i zastąpiony LL przez ten czas.
    Zmiany postępują i to ostro.

    No niestety przepaść.
    Mój ulubiony olej do starszych JTDków został wycofany całkowicie i zastąpiony LL przez ten czas.
    Zmiany postępują i to ostro.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

Podobne wątki

  1. Jaki olej , filtr oleju, filtr powietrza alfa 156 2.5 v6
    Utworzone przez Xemik11 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-02-2016, 13:14
  2. Alfa 156. Jaki filtr oleju i olej??
    Utworzone przez maxxx222 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-12-2011, 23:15
  3. [156] JAKI WLAĆ OLEJ
    Utworzone przez xxx258 w dziale 156
    Odpowiedzi: 130
    Ostatni post / autor: 15-05-2011, 10:16
  4. [159] Jaki wlać olej gdy poprzedni właściciel lał castrol 10w40???
    Utworzone przez cyborgpl w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 18-03-2011, 09:39
  5. jaki olej najlepiej wlać do TS'a?
    Utworzone przez kapalek w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-06-2009, 11:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory