Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 14 z 14

Temat: JTS – ustawienie rozrządu – mam wątpliwości… potrzebuję pomocy

  1. #11
    Użytkownik Embrion Avatar Czerwin147
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Rybnik, Poland
    Auto
    Alfa Romeo GT 2.0 jts Selespeed
    Postów
    22

    Domyślnie

    Skoro mówisz, że zakładać tak, to dlaczego w Elearnie jest podane, żeby zakładać w miejsce 4 panewki na ssącym i 2 na wydechowym ? o co tu chodzi ? i w którą stronę mają być wyżłobienia na krzywki ? w strone rozrządu ? Może Majka sie wypowie jak to ustawiła dokładnie i czy wszstko gra Bardzo bym prosił o rzetelną wypowiedź
    Ostatnio edytowane przez Czerwin147 ; 11-07-2014 o 22:34

  2. #12
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    A gdzież tam znowu, przecież ECU skompensuje

    Czemu wywołujesz mnie do odpowiedzi, to nie wiem, bo ja akurat mam wątpliwości. Należy może pytać tych, co ich nie mają. Tak byłoby logicznie.

    Wyżłobieniem w stronę rozrządu, choćby dlatego, że musisz widzieć krzywkę jak ustawiasz rozrząd. Sama nie wiem…

    Majka jest klientem i nie ustawia, nie wymienia elementów, nie naprawia. Ale to nie znaczy, że nie może mieć wątpliwości… wręcz przeciwnie. Nie muszę ufać wszystkim mechanikom, zwłaszcza, że moja GT to ma już historię pewną z ustawianiem rozrządu...

    Ustawiał mechanik z 20-letnim doświadczeniem. Ale ten sam mechanik, już wcześniej ustawił mi wałek ssący na przyspieszenie, co musiał korygować elektromechanik.
    - kontrolować muszę, bo to mój samochód i moja kasa. Poza tym chcę umieć sprawdzić poprawność ustawienia rozrządu i napraw. Nie chcę absolutnie wymieniać rozrządu osobiście.

    Miałam i mam wątpliwości, co do finalnego ustawienia.
    1.
    - blokada na wałku ssącym pasowała idealnie, aż do dwukrotnego kręcenia wałem.
    - podczas kręcenia wałem, wałek ssący przestawiał się na przyspieszenie.
    - korekta nie była możliwa, ponieważ jakby osiadał.
    - to samo się działo na wałkach - starym i nowym.
    - widziałam idealne ustawienie wałka ssącego w mojej GT, gdy korektę robił elektromechanik. To było przed remontem.
    2.
    Wał chodził b. ciężko, tak mówił mechanik. To, też było niepoprawnie.
    3.
    Inny problem był taki, że były ukręcone śruby od łożysk. Zostały dorobione w Zakładzie, ale okazały się za długie po nałożeniu blokad. Niektóre dociął za bardzo i były za krótkie, tak, że nie można było dokręcić blokad.
    4.
    Czujnik zegarowy był na cyl. 4 z innej przyczyny. Dla sprawdzenie czy GMP wypada na tym samym stopniu na każdym cylindrze == czy wysokość, na której jest tłok w GMP wału na każdym cyl. jest taka sama. Różnica była większa od 0,4mm, a to silnik z bezpośrednim wtryskiem.
    5.
    Naprawy elementów silnika, robiło 2 szlifierzy. Ten drugi dostał wał i blok, pod osiowanie. Korbowody zostały w Zakładzie. To raczej niepoprawnie się odbyło, zwłaszcza, że wymiarowanie wskazywało, że korbowody są nieco jajowate, granicznie. Może dlatego taki efekt z tymi panewkami korbowodowymi, dziwnymi wytarciami, po 5000 kkm. A może to skutek błędu montażowego i to się stało nim samochód wyjechał z warsztatu. Nie wiem, nie znam się na tym. Ale proces raczej nie postępuje, bo nadal korbowody są na swoim miejscu.
    6.
    Więcej takich wątpliwości miałam, ale nie ma co ich opisywać. Nie byłam gotowa na remont silnika, ale byłam gotowa, dzięki niektórym kolegom na sprawdzenie pracy silnika i jego osprzętu po remoncie.
    7.
    Jest możliwe, że w tym egzemplarzu, nie można ustawić poprawnie rozrządu, mimo, że robi się to poprawnie.
    Nierówną pracę tłoków oraz wynik Px, który może, choć nie musi, sugerować przyspieszenie wałka ssącego możesz zobaczyć na oscylogramach/zrzutach w moim wątku głównym.

    Ustawienie rozrządu nie ma raczej wpływu na aktualny stan rzeczy, czyli rozjechane korekty czasu wtrysku i błąd p1173, ale ma wpływ na pracę silnika. W sytuacji, gdy tam jest nierówno – wg mnie może to potęgować objawy, generować problemy z kompresją i nierówną pracę silnika na b. jałowym. Po prostu ten sam zapłon wypada na każdym cylindrze na innym kącie w stosunku do GMP wału, a różnice aktualnie są na tyle duże, że ECU nie potrafi tego skompensować… W moim egzemplarzu korzystniej zawsze było ssący opóźnić, pracował kulturalniej na jałowym.

    Jak jest ustawiony wałek ssący aktualnie, po drugim otwarciu silnika – nie widziałam. Na pewno na blokadach.

    Nie gra, ale to raczej nie rozrząd stanowi podstawowy problem.
    - to jest problem :
    http://www.forum.alfaholicy.org/156/..._ssacym-2.html
    - mimo, że GT ma się całkiem dobrze, jezdnie.
    - korbowody są na swoim miejscu, temp. oleju w tych temp. letnich – 118 st, w stałej jeździe na 3000 rpm oraz przy spokojnej jeździe. Ciśń. Oleju OK.

    Testów aktualnych, testerem z GT jeszcze nie skończyłam. Brakuje mi wysokich rpm i testów TP, MAF, SA z przyspieszań w zakresie do 3000 rpm i powyżej 3000 rpm. Akurat chcę to zobaczyć i co się stanie z temp. oleju na 5000 rpm w stałej dłuższej jeździe. Ale to muszę na autostradę porządną wyjechać. Kto będzie chciał, to też zobaczy. A kto, nie, to nie.

    Nie poddałam się z naprawą GT. Znowu czekamy, ale może i dobrze, konkretniejszy przebieg od ostatniego otwarcia to może jakieś nowe info.
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 14-07-2014 o 00:07

  3. #13
    Użytkownik Embrion Avatar Czerwin147
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Rybnik, Poland
    Auto
    Alfa Romeo GT 2.0 jts Selespeed
    Postów
    22

    Domyślnie

    napisałaś tak, jakbym wywołał Cię na ring, ja po prostu chciałem wiedzieć jak zakończyła się sprawa z Twoim JTS'em i fajnie że tak szczegółowo to opisałaś i profesionalnie do tego podchodzisz
    Ja mój rozrząd już poskładałem- oczywiście były problemy z jego ustawieniem jak to w tym silniku z przebiegiem 170kkm, ale koniec końcem wszystko spasowało.
    Blokady miałem ustawione na 4 panewce po stronie ssania i na drugiej po stronie wydechu i wszystko chodzi jak należy. Autko zapala lepiej niż przed wymianą i lepiej wkręca się na obroty (to też zasługa wyczyszczonego nagaru), więc kolego SG0240:
    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    trzymaj się tego, bo inaczej będziesz remontował silnik.
    Mam nadzieję, że nie będe musiał. Wszystko sprawdziłem i pasowało idealnie, kolejność zapłony, przejścia na wałkach. Po założeniu blokad na 3 i 3 panewkę wałków rozrząd byłby przestawiony dokładnie o 180st. Więc teoretycznie nie powinno być problemu. W TS'ach zakładało się na trzecie panewki.
    Jeszcze raz dzięki Majka, za wyczerpującą odpowiedź i życzę powodzenia w dalszych pracach.
    Będęśledził wątek na bierząco Pozdrawiam.

  4. #14
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    E tam ring, zwykła dyskusja.

    Wierzę, ale w swoich samochodach będę sprawdzać różne rzeczy, innymi metodami.
    Teoretycznie i praktycznie – pod warunkiem, że silnik ma idealnie równą kompresję na cylindrach.

    Pozdrawiam.

    PS) Nigdy nie będę rzeczowa, nie mam takiej natury
    Zobaczymy jak to będzie.Trzeba poczekać na rzeczową ocenę mechanika.
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 16-07-2014 o 22:55

Podobne wątki

  1. [145] SKLEPY z CZĘŚCIAMI i WARSZTATY AR – lista
    Utworzone przez skrzat w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 16-11-2009, 20:03
  2. AR 166 2.5 V6 – prośba o ocenę sytuacji
    Utworzone przez origin w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 07-10-2009, 21:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory