Strona 6 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 70

Temat: Dzwiek i szarpniecie przy zmianie biegu

  1. #51
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    11 2010
    Auto
    może GT
    Postów
    392

    Domyślnie

    zawieszenie silnika czy jakoś tak
    100 SILNIK I ZAWIESZENIA

    10002 ZAWIESZENIA ZESPOŁU NAPĘDOWEGO (2)
    Ostatnio edytowane przez Alabaster ; 21-07-2014 o 19:25

  2. #52
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,790

    Domyślnie

    Cytat Napisał Alabaster Zobacz post
    chyba są 3 + górna łapa ale musi się jakiś ekspert wypowiedzieć
    stuka, wydaje mi się mocniej nawet po wymianie dwumasa
    Oglądałem auto ostatnio dokładniej, bo miałem okazję skorzystać z podnośnika. I znalazłem dwa wsporniki - jeden pod skrzynią, drugi pod silnikiem, oraz górne mocowania, również po jednym z każdej strony. Te dolne mam właśnie dość zmasakrowane, mechanik stwierdził bez żadnych pytań o szczegóły prowadzenia się mojego auta, że w tych silnikach właśnie te wsporniki odpowiadają za stuki po zmianie biegów. Przekonam się, zamierzam wymienić wszystkie naraz.
    Ostatnio edytowane przez magil ; 21-07-2014 o 19:29
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #53
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    PO
    Auto
    Alfa Romeo powered by @sdero - była/ Obecnie Volvo V60 CC T5 AWD
    Postów
    1,128

    Domyślnie

    To ja dodam coś od siebie... Po wymianie wszystkich poduch, półosi na nowe, stuki zniknęły na...1000 km i pojawiły się ponownie. Dzisiejsza diagnoza...skrzynia mówi papa. Stuki są większe niż przed wymiana zużytych półosi. Ponadto na 2,3,5,6 biegi przy ok.2 tyś obrotów skrzynia rzęzi. Na 4 biegu tez, tylko nie zawsze uda się go wbić...a jak już się uda, to wyskakuje sobie ;-)
    Jutro będę miał kosztorys remontu tego gów..

  4. #54
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,790

    Domyślnie

    To napisz, bo mnie też to chyba ciekawi :/
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  5. #55
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    11 2010
    Auto
    może GT
    Postów
    392

    Domyślnie

    panowie a wiecie coś na temat czujnika położenia sprzęgła
    http://www.forum.alfaholicy.org/foru...zkodzenia.html
    Czujnik daje sygnał do ECU, mówiący że silnik zostanie odciążony. Dawki wtrysku się zmieniają, jednocześnie spadek obrotów po naciśnięciu pedału jest spowalniany. Ma to na celu zmianę biegu bez szarpnięć.
    jak to znaleźć w eperze, jak koszt nie będzie wielki to może wymienię

  6. #56
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,790

    Domyślnie

    Zajrzyj pod pedał sprzęgła - powinien być tam stycznik. Czasem jak trzpień się schowa (jego długość jest regulowana), stycznik się nie otwiera. Będzie wtedy zapisany błąd w systemie ABS. Zazwyczaj nie ma potrzeby wymiany tego czujnika, wystarczy regulacja.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  7. #57
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    11 2010
    Auto
    może GT
    Postów
    392

    Domyślnie

    znalazłem na forum, że na kompie też można sprawdzić
    ale pewnie działa bo przecież do odpalania trzeba wcisnąć sprzęgło
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	50806d1332446184-czujnik_polozenia_pedalu_sprzegla-stan_sprzegla.jpg
Wyświetleń:	342
Rozmiar:	108.1 KB
ID:	139059  
    Ostatnio edytowane przez Alabaster ; 23-07-2014 o 17:21

  8. #58
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    12 2013
    Auto
    alfa 147 jtd 115km
    Postów
    2

    Domyślnie

    Witam w mojej 147 było identycznie przed zmianą sprzęgła i po zmianie parę dni temu kupiłem ten sam model jtdm150KM.jest to samo wiec chyba ten typ tak ma pozdrawiam.

  9. #59
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    11 2010
    Auto
    może GT
    Postów
    392

    Domyślnie

    filozofowuje sobie czy za stuki może odpowiadać łapa silnika górna, bo jak szarpałem za silnik było widać, że wygina się się ta guma w niej, może też za miękka jest

    wygląda jakby miała wyciek, ale może płyn do wspomagania kapnął
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	100_5453.jpg
Wyświetleń:	288
Rozmiar:	59.3 KB
ID:	139624  
    Ostatnio edytowane przez Alabaster ; 28-07-2014 o 16:28

  10. #60
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,790

    Domyślnie

    W niej znajduje się olej???

    U mnie też widać, że zbyt mocno pracuje - wyraźne ślady uderzenia gumy o obudowę. Tej łapy nie wymieniałeś?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

Podobne wątki

  1. [159] Problem - Dziwny dzwiek przy zmianie biegow.
    Utworzone przez marianw88 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 06-06-2015, 17:11
  2. Dziwny dzwiek przy zmianie biegow.
    Utworzone przez wreski w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 10-01-2015, 00:15
  3. dźwięk przy zmianie biegu i warczenie przy hamowaniu
    Utworzone przez johnnie147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 06-10-2014, 08:52
  4. [159] Przy niskich temperaturach skrzypi przy zmianie biegu
    Utworzone przez b0b3k w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-03-2014, 08:54
  5. [146] Przerywanie przy zmianie biegu .
    Utworzone przez TheRomanist w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 30-06-2011, 16:37

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory