Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 21

Temat: Czy muszę wymienić pasek rozrządu po 5 latach? Jak sprawdzić stan paska?

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2010
    Auto
    a
    Postów
    47

    Exclamation Czy muszę wymienić pasek rozrządu po 5 latach? Jak sprawdzić stan paska?

    Mam Alfkę 159 z tych pierwszych z końca 2005r. Stała do kwietnia 2007 (nie rejestrowana) na salonie (Polska) jako DemoCar, obecnie ma tylko 57 tyś km. Czyli jeździ po ulicach trochę więcej niż 3 i pół roku. Pasek rozrządu wytrzymuje 120 tyś ale w instrukcjach piszą *5 lat. Tu mam problem - muszę wymienić? A może jest sposób na ocenę stanu paska?
    Mario
    Ostatnio edytowane przez Tuti ; 04-11-2010 o 17:29

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Pawcio
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 159 1750 TBI
    Postów
    614

    Domyślnie

    Jeśli już minęło 5 lat to lepiej dla świętego spokoju wymienić,koszt nie zbyt duży w porównaniu ze zniszczeniem silnika jakie może wywołać!
    Raczej nie sprawdzisz czy pasek nadaje się do wymiany czy nie,można odkręcić pokrywę rozrządu i obejrzeć pasek,ale jak sprawdzisz rolki?

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2009
    Auto
    wspomnienia po AR GT
    Postów
    582

    Domyślnie

    w naszych warunkach co 4 lata lub pierwsza wymiana przy 150kkm, ale konieczna jest kontrola rozrządu przy 60-80kkm wówczas jeżeli dzieje się coś niepokojącego podejmowana jest decyzja o wymianie na nowy-oczywiście piszę tu o servisie Fiata i AR
    PS.
    ja bym wymienił

  4. #4
    Użytkownik Pasjonat Avatar Nazar
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Była 156 SW 2,4JTD by Cinsoft ---Jest 159 1,9JTDm 150KM Q-tronic'08 + Mito 1,6Jtdm Distinctive'08
    Postów
    3,984

    Domyślnie

    A jak optycznie stwierdzić czy pasek jest "zdrowy" ? U mnie dla przykładu na liczniku jest 149tkm . Auto przywiezione z Holandii . Szukałem wpisów o wymianie rozrządu w książce serwisowej ale nie ma takowych . Dzwoniłem do ASO i powiedzieli ,że w ksiązce nie musi być wpisu i tyle . Dostałem rachunek na wymiane rozrządu przy 139tkm czyli 10tkm wczesniej . Tylko dziwi mnie troche fakt ,że po sciągnięciu dekla z rozrządu po 10tkm nie ma już widocznych żadnych napisów na pasku . Niby pasek ma jeszcze ostre zęby i nie ma śladów spękań itd . W Fiacie Bravo przy 35tkm coś tam jeszcze widać a na pasku w 159 nic . Jest jakiś sposób żeby to sprawdzić ? Na rachunku mam wpisy ,że oprócz paska była wymieniana pompa wody i wszystkie śrubeczki i inne pierdołeczki i jak robił to serwis Aso na oryginalnych częsciach to wolałbym tego nie ruszać bez potrzeby . Zaglądał już ktoś do swojego 1,9 16v jak wasz pasek wygląda przy jakim przebiegu??

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    szczerze, wymieniałam już kilka kpl i zawsze na pasku "coś tam" jeszcze było widać. czy to logo producenta czy tez cechy. Ale to musiałbyś przekręcić wałem korbowym bo te napisy sa w jednym miejscu a pasek jest dość długi i może akurat w tej pozycji nic nie widziałeś.

    do tego w instrukcji pisze :

    "Niezależnie od przebiegu kilometrów, pasek napędu rozrządu powinien byç wymieniany co 4 lata w przypadku używania samochodu w szczególnie trudnych warunkach (niskie temperatury, jazda w mieście, duże odległości z na niskich obrotach) lub pomimo wszystko co 5 lat."
    Ostatnio edytowane przez pampik ; 23-07-2014 o 11:26

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał Nazar Zobacz post
    A jak optycznie stwierdzić czy pasek jest "zdrowy" ? U mnie dla przykładu na liczniku jest 149tkm . Auto przywiezione z Holandii . Szukałem wpisów o wymianie rozrządu w książce serwisowej ale nie ma takowych . Dzwoniłem do ASO i powiedzieli ,że w ksiązce nie musi być wpisu i tyle . Dostałem rachunek na wymiane rozrządu przy 139tkm czyli 10tkm wczesniej . Tylko dziwi mnie troche fakt ,że po sciągnięciu dekla z rozrządu po 10tkm nie ma już widocznych żadnych napisów na pasku . Niby pasek ma jeszcze ostre zęby i nie ma śladów spękań itd . W Fiacie Bravo przy 35tkm coś tam jeszcze widać a na pasku w 159 nic . Jest jakiś sposób żeby to sprawdzić ? Na rachunku mam wpisy ,że oprócz paska była wymieniana pompa wody i wszystkie śrubeczki i inne pierdołeczki i jak robił to serwis Aso na oryginalnych częsciach to wolałbym tego nie ruszać bez potrzeby . Zaglądał już ktoś do swojego 1,9 16v jak wasz pasek wygląda przy jakim przebiegu??
    Jeśli lubisz ryzyko to Twoja sprawa. Rorząd "niby" wymieniony przy 139 tys. teraz może masz 149 tyś albo 249 tyś. A skąd wiesz, że nie cofnięto licznika ? i ..... faktycznie pasek ma, że dużoooo ?

    Oszczędzać można na ilści myć, a nie na podstawowym zespole silnika jakim jest rozrząd.
    Ale to Twoje auto więc zrobisz jak uważasz.

  7. #7
    Użytkownik Pasjonat Avatar Nazar
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Była 156 SW 2,4JTD by Cinsoft ---Jest 159 1,9JTDm 150KM Q-tronic'08 + Mito 1,6Jtdm Distinctive'08
    Postów
    3,984

    Domyślnie

    Wiem koledzy . Tyle ,że przebieg mam udokumentowany . Auto od początku serwisowane w jednym ASO w Holandii ( wszystkie filtry ,aku itd - ori Fiat/Alfa/Lancia ) po drugie już sam stan auta w środku świadczy o tym przebiegu .Naoglądałem się kupe "9"tek ,które miały rzekomo 100-150tkm a skóra foteli jak po 300tkm więc o to akurat się nie boje . Tyle ,że jak dzwoniłem do naszego ASO to oni mi tylko podają dane co do okresu gwarancyjnego a potem już nie . A rachunek mam z datą i przebiegiem ( wymieniany 2013r ) . Podjade najwyżej na jakiś serwis żeby oglądneli bo szkoda wywalić oryginalne klamoty i założyć niewiadomego pochodzenia u nas . Nie patrze tylko na oszczędności ale na logike . Jak trzeba wymienić to się wymieni .

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar gar_krk
    Dołączył
    09 2012
    Auto
    159 / MiTo
    Postów
    642

    Domyślnie

    Wydatek względem późniejszych ewentualnych problemów oraz świętego spokoju moim zdaniem nie duży.

  9. #9
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał Nazar Zobacz post
    Wiem koledzy . Tyle ,że przebieg mam udokumentowany . Auto od początku serwisowane w jednym ASO w Holandii ( wszystkie filtry ,aku itd - ori Fiat/Alfa/Lancia ) po drugie już sam stan auta w środku świadczy o tym przebiegu .Naoglądałem się kupe "9"tek ,które miały rzekomo 100-150tkm a skóra foteli jak po 300tkm więc o to akurat się nie boje . Tyle ,że jak dzwoniłem do naszego ASO to oni mi tylko podają dane co do okresu gwarancyjnego a potem już nie . A rachunek mam z datą i przebiegiem ( wymieniany 2013r ) . Podjade najwyżej na jakiś serwis żeby oglądneli bo szkoda wywalić oryginalne klamoty i założyć niewiadomego pochodzenia u nas . Nie patrze tylko na oszczędności ale na logike . Jak trzeba wymienić to się wymieni .
    Masz na rachunku wyszczególnione które elementy zostały wymienione? Z jednej strony mogę przyznać Ci rację, nie ma po co przepłacać. Ale trzeba mieć pewność. Niektórzy fachowcy potrafią np. nie wymienić pompy wody.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Masz na rachunku wyszczególnione które elementy zostały wymienione? Z jednej strony mogę przyznać Ci rację, nie ma po co przepłacać. Ale trzeba mieć pewność. Niektórzy fachowcy potrafią np. nie wymienić pompy wody.
    A nawet nie wymienić oleju tylko zalać stary

Podobne wątki

  1. Stan paska rozrządu jtd........
    Utworzone przez sylwekrok28 w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 24-02-2014, 11:28
  2. [159] Czy można zmienić sterownik silnika bez zgrywania programu? Co muszę wymienić?
    Utworzone przez loren w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 22-11-2010, 09:27
  3. Jak sprawdzić stan oleju w skrzyni biegów
    Utworzone przez jasiu486 w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-02-2010, 19:09
  4. Gdzie w Warszawie sprawdzić stan tech.GTv 3.0 24V
    Utworzone przez ronin1974 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 24-01-2009, 10:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory