Temat: Kosmetyka Alf - doradztwo,porady,Twój arsenał itd

  1. #2041
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,806

    Domyślnie

    Kilka postów wyżej masz przykład takiego zestawu:

    http://showcarshine.pl/10-zestawy/17...flexipads.html

  2. #2042
    Użytkownik Znawca Avatar KHOT
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Panzergrau
    Postów
    1,309

    Domyślnie

    Jeżeli mam być szczery, to początkującemu do robienia polerki polecałbym udać się do studia detailerskiego, bo jeżeli nie wykazał do tej pory na tyle samodzielności żeby poczytać kosmetykaaut.pl pod tym względem, czy chociażby poradnika - jeden z pierwszych linków w googlach, to nie byłbym takim optymistą czy poradzi sobie z rzeczą która na pewno nie jest rutyną dla osoby amatorsko dbającej o czystość samochodu. Widzę że napala się wiele osób, ale pamiętajcie że aby to było warte zachodu, trzeba poświęcić kupę czasu i przede wszystkim pracy, to nie jest rzecz którą "się ogarnie w 2 godzinki w sobotę przy piwku".
    "Aby zrozumieć „paradoks" konia ciągnącego wóz,
    najlepiej wyobrazić sobie co się będzie działo, jeśli koniowi założymy wrotki."

    "Nie masz talentu? Zawsze możesz pokazać cycki."


  3. #2043
    Moderator Znawca Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Maserati Quattroporte 4.2 V8
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Ja mam także obiekcje co do tego, że polecany zestaw jest tak na prawdę "dla początkujących".

    Mimo wszystko maszyna rotacyjna nie jest taka całkiem łatwa - jeśli zrobimy jakieś błędy w przygotowaniu lakieru pady będą nam podskakiwać, pasta się rolować czy kleić do lakieru (zależnie od lakieru) i można by wymieniać jeszcze kilka spraw.

    Dlatego ja zawsze amatorsko, do swojego auta (lub kilku sztuk w rodzinie) będę polecał maszyny Dual Action, które teraz można dostać poniżej 300,00 zł.


    Komplet dla początkującego:

    - maszyna DA Vander 290,00 zł
    - pady 3M 80mm + 135mm (zielony, żółty i niebieski) 160,00 zł
    - pasty Menzerna (3x250ml - FG400; PP2500; SF4000) lub pasty Nielsen (3x500ml - F1; F3; F10) - 100,00 zł
    - zmywacz silikonowy (1000ml) - 30,00 zł


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
    Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 1998r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 2000r
    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r

    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.4 JTD 10V 150KM 2004r
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r

    Maserati Quattroporte Automatica 4.2 V8 400KM 2008r

  4. #2044
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kicaj
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 147 jtd 8v
    Postów
    269

    Domyślnie

    Cytat Napisał Artih Zobacz post
    Ja mam także obiekcje co do tego, że polecany zestaw jest tak na prawdę "dla początkujących".

    Mimo wszystko maszyna rotacyjna nie jest taka całkiem łatwa - jeśli zrobimy jakieś błędy w przygotowaniu lakieru pady będą nam podskakiwać, pasta się rolować czy kleić do lakieru (zależnie od lakieru) i można by wymieniać jeszcze kilka spraw.

    Dlatego ja zawsze amatorsko, do swojego auta (lub kilku sztuk w rodzinie) będę polecał maszyny Dual Action, które teraz można dostać poniżej 300,00 zł.


    Komplet dla początkującego:

    - maszyna DA Vander 290,00 zł
    - pady 3M 80mm + 135mm (zielony, żółty i niebieski) 160,00 zł
    - pasty Menzerna (3x250ml - FG400; PP2500; SF4000) lub pasty Nielsen (3x500ml - F1; F3; F10) - 100,00 zł
    - zmywacz silikonowy (1000ml) - 30,00 zł
    Artih, Drift-r dał link właśnie do DA
    Pamiętajcie że kompletowanie zestawu nie kończy się na tym co napisał Artih. Trzeba jeszcze kupić microfibry. Można kupić kilka tanich za 5 zł ale przydadza się przynajmniej dwie z tych miękkich po 15 zł w celu usunięcia pasty finish (tnacą na upartego można usuwać tańszą fibrą ) i dotarcia wosku, ewentualnie docierania cleanera. Chyba, ze ktoś będzie prał jedną i szybko suszył. Do tego dojdzie coś na smołę 30 zł Prickbort 1L (lub nafta 10zł) , metale 40 zł Prix 1L i glinka 30 zł.Do felg wystarczy oprócz wczesniej wymienionych En-Jee za 18 zł Jeśli auto nie było wczesniej czyszczone w ten sposób to jest na nim kupa syfu i spokojnie możemy te litrowe opakowania zużyć i nie ma co kupować od kogoś mniejszych ilosci. Osuszyć auto przed korektą można byle czym ale już po korekcie jak się napracujemy nad lakierem to przyda się miękki ręcznik do osuszania 30 zł i miękka rękawica do mycia za 50 zł coś się kupi. 100% rys nie da usunąć więc warto kupić cleaner lekko ścierny pod wosk który przygotuje nam powierzchnie, zamaskuje ewentualne niedoskonałosci i usunie hologramy jeśli cos by nam pozostało. Do DA świetny jest np Achilles 45zł (lub 100ml od kogoś odkupić). Jak już tak zaszalejemy to jako wisienkę wypada położyć jakiś ciekawy wosk. Od 20 zł za testery do duużych kwot.
    Lakier wygląda świetnie a reszta? Jeszcze wypadałoby mieć coś na plastiki, opony bo bez tych detali wykończonych nie będzie WOW. Za tydzień po korekcie przyjdzie pora na mycie gdzie przyda nam się Quick Detailer bo jak już tyle zrobiliśmy przy aucie to dbajmy o nie dalej. Jest jeszcze wiele innych pierdół o których pewnie zapomniałem typu np taśmy do oklejania, aplikator, pad do pracy ręcznej itp. Jeśli chcemy zrobić wszystko ze sztuką trzeba przygotować się na duże wydatki i sporo cierpliwości.

    I do pracy z DA nie potrzebujecie 3 past. Jeśli chcecie taniej wystarczy Wam tnąca i wykończeniowa.
    Ostatnio edytowane przez kicaj ; 30-07-2014 o 14:48

  5. #2045
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar szymon1987
    Dołączył
    09 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159 '07 1.9 jtdm 16v@150ps
    Postów
    34

    Domyślnie

    Witajcie,

    Otóż dzisiaj po kolejnym podejściu do nadaniu blasku mojej belli, poniosłem porażkę. Nie za bardzo wiem co robię nie tak, więc po kolei. Na początek oczywiście mycie. Najpierw w ruch poszła aktywna piana, następnie wiadro z APC. Na pierwszy ogień poszedł MG Ultima Compound, na czarnym miękkim padzie (najnormalniejsza polerka). Zostały niewielkie swirle, ale sądziłem, że po przejechaniu MG Ultimate Polish Pre, znikną. Po przejechaniu Polishem (tez na czarnym, miękki padzie), na wszystko poszła politura PB BH. Odczekałem z 10 minut i ją starłem, a następnie Dodo Juice Purple Haze. Myślałem, że jest ok. Patrzę pod światło a tam swirle.. już nie wiem co robić. To już moje 3 podejście, dokupuję coraz to nowe specyfiki a tu nic..:/ Noszę się już z zamiarem kupienia własnej polerki, ale boję się że nawet to nie pomoże..

  6. #2046
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    Jak to - compound na miękki pad? No to masz to polerke czy nie? Czym napędzałes pada? Szlifierka kątowa?
    Jaka masz technikę pracy - obroty, docisk, kąt? Co to znaczy przejechać polishem?
    Mg to meguaiars? Jeśli tak to opisz jak pracowałeś z pasta compound?

  7. #2047
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar szymon1987
    Dołączył
    09 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159 '07 1.9 jtdm 16v@150ps
    Postów
    34

    Domyślnie

    Napisałem - najzwyklejsza maszyna polerska. Nie ma na niej regulacji obrotów - stąd nie wiem, jakie były. Nie dociskałem mocno (było dość ciepło, nie chciałem nagrzać lakieru.). Kąt - prosty. nakładałem pastę na pad, i przez ok. 5 minut (może mniej) jechałem po elemencie. Sorry - dopiero zaczynam.. ;_;

  8. #2048
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    No to masz efekty początkującego. Wszystko w normie. Teraz zasiądz do kompa i pooglądaj troche tutoriali - buff daddy, junkman2000, larry kosilla nyc. Poczytaj troche forów - polskie kosmreykaaut, zagraniczne autopia czy nielubiany przez mnie detailingworld.
    W pierwszej zaś kolejności zamiast szlifierki użyj dual-action. I dopasuj pady do past. Poczytaj na czym polega wypracowanie pasty. I próbuj i sie nie zrażaj.

  9. #2049
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    156 SW 1.8 TS '01
    Postów
    10

    Domyślnie

    Saphir Renovating Cream - ktoś stosował do regeneracji skórzanej kierownicy?

  10. #2050
    Moderator Znawca Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Maserati Quattroporte 4.2 V8
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Cytat Napisał kamil_156 Zobacz post
    Saphir Renovating Cream - ktoś stosował do regeneracji skórzanej kierownicy?
    Tak, zdecydowanie godny polecenia.


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
    Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 1998r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 2000r
    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r

    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.4 JTD 10V 150KM 2004r
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r

    Maserati Quattroporte Automatica 4.2 V8 400KM 2008r

Podobne wątki

  1. Twój pomysł na bodykit / ospoilerowanie..
    Utworzone przez Mariusz AutoDS w dziale Styling - Body Kit
    Odpowiedzi: 82
    Ostatni post / autor: 10-12-2018, 19:48
  2. pioneer prosba o doradztwo
    Utworzone przez masters85 w dziale Car Audio
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 20-01-2016, 16:43
  3. Sprzedac czy naprawiac silnik prosze o doradztwo !!
    Utworzone przez szczuras w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-09-2012, 20:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory