Strona 59 z 152 PierwszyPierwszy ... 9495051525354555657585960616263646566676869109 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 581 do 590 z 1514

Temat: kolektor ssący JTDM - kompleksowo

  1. #581
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał czarny159 Zobacz post
    Tylko przebig 175tys. dlatego zaczynam się zastanawiać nad usunięciem tych nieszczęsnych klap.
    Możliwe, że miałeś kolektor wymieniony. Albo już nie masz klap Tak czy inaczej - nie ma co się zastanawiać, to szalenie istotna rzecz w tym silniku.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  2. #582
    Użytkownik Znawca Avatar pabloXXL
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 159 1,9 JTDm 150KM
    Postów
    1,275

    Domyślnie

    Jestem właśnie po usunięciu klap i wbrew moim obawom wszystko jest ok.Silnik pracuje równiutko na wolnych ,wkręca się dobrze w obroty...super Jechałem do mechanika tylko na czyszczenie kolektora ale jak go wyjął to się okazało ,że jedna z klap ma strasznie duży luz i dlatego je wywaliłem.

  3. #583
    Użytkownik Pasjonat Avatar Nazar
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Była 156 SW 2,4JTD by Cinsoft ---Jest 159 1,9JTDm 150KM Q-tronic'08 + Mito 1,6Jtdm Distinctive'08
    Postów
    3,984

    Domyślnie

    Pablo ile dałeś i czy programowo też ci usuwali?

    Wysłane z mojego onetouch EVO7 przy użyciu Tapatalka

  4. #584
    Użytkownik Znawca Avatar kowal78
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    100lica
    Auto
    AR 159 Q-tronic 2009
    Postów
    1,329

    Domyślnie

    Jeśli zostawisz podłaczony silnik sterujący klapami to nie trzeba programowo nic robić

  5. #585
    Użytkownik Pasjonat Avatar Nazar
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Była 156 SW 2,4JTD by Cinsoft ---Jest 159 1,9JTDm 150KM Q-tronic'08 + Mito 1,6Jtdm Distinctive'08
    Postów
    3,984

    Domyślnie

    No to ile taka nieprzyjemność kosztuje . Bo tam jest jakieś spawanie czy coś, nie?

    Wysłane z mojego onetouch EVO7 przy użyciu Tapatalka

  6. #586
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    To zależy. W przypadku kolektora plastikowego wystarczy wyłamać klapki i po wyczyszczeniu z powrotem do kupy składać. W aluminiowym należy uszczelnić dziury po ośkach. Najlepszym wyjściem wg mnie jest zakup uszczelnionego kolektora aluminiowego i przekładka z jednoczesnym wyprogramowaniem sterownika klap oraz zaworu EGR.
    Bez ingerencji w soft cenowo taka operacja wynosi zazwyczaj 400-600 zł (często sugerują, aby wymienić pasek rozrządu, jeśli był zdejmowany). Wiadomo, jak zrobisz więcej rzeczy w pakiecie to wyjdzie taniej.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  7. #587
    Użytkownik Znawca Avatar kowal78
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    100lica
    Auto
    AR 159 Q-tronic 2009
    Postów
    1,329

    Domyślnie

    Podobno pastikowy kolektor też potrafi puszczać na uszczelnieniach osi. Warto w jakiś sposób zaślepić te otwory.

  8. #588
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Dlatego jak napisałem wyżej
    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Najlepszym wyjściem wg mnie jest zakup uszczelnionego kolektora aluminiowego i przekładka z jednoczesnym wyprogramowaniem sterownika klap oraz zaworu EGR.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  9. #589
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    09 2013
    Auto
    159
    Postów
    116

    Domyślnie

    najlepszym wyjściem według mnie jest wykręcenie kolektora we własnym zakresie, choć do tego potrzebne jest odpowiednie zaplecze narzędziowe i trochę zdolności manualnych, znalezienie w okolicy kogoś kto się zajmuje spawaniem alu i za 70 zł w moim przypadku zaspawanie klap mamy załatwione. Następny krok to wizyta u wielkiego elektronika np. @sdero -polecam!!! za naprawdę atrakcyjną cenę część programową całej operacji mamy załatwioną.

  10. #590
    Użytkownik Znawca Avatar kowal78
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    100lica
    Auto
    AR 159 Q-tronic 2009
    Postów
    1,329

    Domyślnie

    Nie każdy ma kolektor aluminiowy.

Podobne wątki

  1. [159] 2.4 JTDm - jak zdemontować kolektor ssący?
    Utworzone przez Słóń w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 80
    Ostatni post / autor: 18-12-2021, 18:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory