Temat: Pomoc przy zakupie AR159 / Brera

  1. #7591
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Sugerujesz, że JTS-em nie można często dawać w palnik?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  2. #7592
    Użytkownik Romeo Avatar wojtekf
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 2.2 JTS (była)
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Sugerujesz, że JTS-em nie można często dawać w palnik?
    A po czym wnioskujesz? Bo moje doświadczenie jest takie, że w JTSie poniżej 3k rpm nuda jak na polskim filmie. Bardzo słabe dialogi

  3. #7593
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał wojtekf Zobacz post
    Problem w tym, że stan rozrządu jest funkcją znacznie większej liczby zmiennych niż przebieg - jedni jeżdżą do dziś na oryginalnym łańcuchu, inni wymieniali po 50 tysiącach...
    M.in. po tej wypowiedzi
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  4. #7594
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał pieta Zobacz post
    W sumie już jahu zamknal temat. Ale być może wyraziłem się zbyt ostro wiec trochę jeszcze się będę produkował Glowny problem z 3.2 jts v6 a którego nie poruszył jahu to kwestia znalezienia sensownego warsztatu który Ci auto ogarnie. Nie mówie nawet o ASO bo w przypadkach jts się okazało ze ASO ASO nierówne Plus tej całej operacji jest taki ze w wawie akurat jest Tomasz Twardowski który jts bardzo dobrze ogarnia. Minus taki ze jest to nastarsze ASO w wawie i chyba w Polsce, powiedzmy ze najlepsze ale i tez najdroższe
    Forumowe warsztaty pogwarancyjne maja slaba wprawe w jtsach bo powiedzmy trafia się jakiś raz od wielkiego dzwonu a glownie robia multijety a ze starszych to twin smarki
    To ja dodam 5 groszy od siebie. 3.2 JTS to jest tak niewiarygodnie dramatyczna jednostka napędowa (jeśli ocenimy ten silnik zarówno z poziomu obecnie produkowanych R6/V6 jak i z poziomu tego, co oferowała Alfa w modelach 164/147/156/166), że osobę, która zadecydowała o wyborze tego silnika do napędzania topowych wersji Brery, Spidera i 159 powinno się nabić na pal ku przestrodze dla innych. Pomijam absolutnie, ale to absolutnie całkowity brak charakteru w tym silniku, o co nie można było posądzać starego Busso. Pomijam horrendalne spalanie, które sięga wyników wykręcanych przez jednostki o pojemności o litr większej. Pomijam brzmienie, które po tym, do czego przyzwyczaiły Alfistów modele GTA, jest jakimś jednym wielkim nieporozumieniem. Najgorsze jest to, że mamy do czynienia z totalnym egzotykiem, wynalazkiem, czy Bóg wie jak to nazwać. Australijska jednostka napędowa w samochodzie, który powinien mieć GODNEGO następce starej, zajebistej V6, która wygrała tytuł Engine Of The Year, w samochodzie producenta, który przez długie lata potrafił konstruować jednostki benzynowe będące wzorcem dla innych - to jest proszę Was jakaś kpina z klienta marki Alfa Romeo. Jeżeli nałożymy na to absurdalne koszty serwisu (ktoś tu już wspomniał o koszcie wymiany rozrządu, który jest niewiele niższy niż koszt zakupu kompletnego słupka silnika 2.4 JTDm !!!), spore szanse na obrócenie panewki i jeszcze większe szanse na szybki brak części zamiennych do tej jednostki (już są poważne problemy z kupnem niektórych rzeczy do 2.4 JTDm, który jest o niebo popularniejszy) - to pakowanie się w auto z 3.2 JTS-em to jest proszenie się o spore kłopoty i spore wydatki. Wydatki takie, które nawet bardzo dobrze zarabiających ludzi wystrzeliły z butów. Ustawiczne karmienie tego hektolitrami benzyny wystarczająco mocno trzepie budżet i jeśli trzeba jeszcze pożegnać się z parunastoma tysiącami na naprawianie tego kibla - to historia posiadania auta z tym silnikiem zaczyna się bardzo smutno kończyć - sprzedajemy, bo mamy kosztów powyżej uszu. Gdyby to coś oferowało jeszcze jako takie parametry - powiedzmy jakieś 300 KM - a tutaj mamy żenujące 260KM, w dodatku z tak dramatycznym przebiegiem, że mamy wrażenie jazdy autem o mocy ok. 200 KM. Więc jeśli ktoś z pełną świadomością tych wszystkich wad chce kupić 3.2 JTS - to ja takie osoby naprawdę podziwiam.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  5. #7595
    Użytkownik Romeo Avatar wojtekf
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 2.2 JTS (była)
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    M.in. po tej wypowiedzi
    Ale zależności piłowanie/rozciągnięty łańcuch też nie ma. Są sugestie, że częstsze wymiany oleju i dobry olej dają lepsze warunki do pracy, ale to jest cały czas zgadywanka - jak kiedyś będę miał za dużo wolnego czasu, to poszukam ile tych silników Alfa wyprodukowała, ile nadal jeździ i ile miało wymieniony łańcuch

  6. #7596
    Użytkownik Romeo Avatar LukeMazur
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Bieszczady
    Auto
    Toyota Supra JZA80 / Nissan Stagea RS260
    Postów
    1,002

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    To ja dodam 5 groszy od siebie. 3.2 JTS to jest tak niewiarygodnie dramatyczna jednostka napędowa (jeśli ocenimy ten silnik zarówno z poziomu obecnie produkowanych R6/V6 jak i z poziomu tego, co oferowała Alfa w modelach 164/147/156/166), że osobę, która zadecydowała o wyborze tego silnika do napędzania topowych wersji Brery, Spidera i 159 powinno się nabić na pal ku przestrodze dla innych. Pomijam absolutnie, ale to absolutnie całkowity brak charakteru w tym silniku, o co nie można było posądzać starego Busso. Pomijam horrendalne spalanie, które sięga wyników wykręcanych przez jednostki o pojemności o litr większej. Pomijam brzmienie, które po tym, do czego przyzwyczaiły Alfistów modele GTA, jest jakimś jednym wielkim nieporozumieniem. Najgorsze jest to, że mamy do czynienia z totalnym egzotykiem, wynalazkiem, czy Bóg wie jak to nazwać. Australijska jednostka napędowa w samochodzie, który powinien mieć GODNEGO następce starej, zajebistej V6, która wygrała tytuł Engine Of The Year, w samochodzie producenta, który przez długie lata potrafił konstruować jednostki benzynowe będące wzorcem dla innych - to jest proszę Was jakaś kpina z klienta marki Alfa Romeo. Jeżeli nałożymy na to absurdalne koszty serwisu (ktoś tu już wspomniał o koszcie wymiany rozrządu, który jest niewiele niższy niż koszt zakupu kompletnego słupka silnika 2.4 JTDm !!!), spore szanse na obrócenie panewki i jeszcze większe szanse na szybki brak części zamiennych do tej jednostki (już są poważne problemy z kupnem niektórych rzeczy do 2.4 JTDm, który jest o niebo popularniejszy) - to pakowanie się w auto z 3.2 JTS-em to jest proszenie się o spore kłopoty i spore wydatki. Wydatki takie, które nawet bardzo dobrze zarabiających ludzi wystrzeliły z butów. Ustawiczne karmienie tego hektolitrami benzyny wystarczająco mocno trzepie budżet i jeśli trzeba jeszcze pożegnać się z parunastoma tysiącami na naprawianie tego kibla - to historia posiadania auta z tym silnikiem zaczyna się bardzo smutno kończyć - sprzedajemy, bo mamy kosztów powyżej uszu. Gdyby to coś oferowało jeszcze jako takie parametry - powiedzmy jakieś 300 KM - a tutaj mamy żenujące 260KM, w dodatku z tak dramatycznym przebiegiem, że mamy wrażenie jazdy autem o mocy ok. 200 KM. Więc jeśli ktoś z pełną świadomością tych wszystkich wad chce kupić 3.2 JTS - to ja takie osoby naprawdę podziwiam.
    Cała prawda, przez ten silnik nie kupiłem Brery/159 3.2 tylko akurat GT i nie żałuje ani troche.


    Wypożyczę maszynkę do zaginania nadkoli - PW

  7. #7597
    Użytkownik Znawca Avatar Zmianowy
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Kodiaq 23' L&K
    Postów
    1,693

    Domyślnie

    No najlepiej kupić 159/Brera w dieslu od pewnego sprzedawcy.....
    A prawda jest taka że jak ktoś będzie chciał kupić JTS'a to i tak go kupi bo nie taki diabeł straszny jak go niektórzy malują. Kwestia zadbanego egzemplarza i odpowiedniego traktowania.
    "A zatem posiadanie tego samochodu jest jak życie z przepiękną, lecz przy tym zdrowo kopniętą dziewczyną. Bardzo dobrze wiecie, dlaczego się zaangażowaliście. I w tym samym stopniu jesteście świadomi, że wasz związek po prostu nie ma żadnych szans."
    J.Clarkson



    Warszawscy Alfaholicy - Facebook Group
    Brera Team Poland - Facebook Group

  8. #7598
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał Zmianowy Zobacz post
    No najlepiej kupić 159/Brera w dieslu od pewnego sprzedawcy.....
    A prawda jest taka że jak ktoś będzie chciał kupić JTS'a to i tak go kupi bo nie taki diabeł straszny jak go niektórzy malują. Kwestia zadbanego egzemplarza i odpowiedniego traktowania.
    3.2 JTS-a nie wolno kupować (z naciskiem na NIE WOLNO) z nadzieją, że trafimy na "zadbany egzemplarz" i jeśli go będziemy "odpowiednio traktować" to się nic nie będzie działo. Potrafisz przewidzieć, ile wytrzymają panewki w silniku bez ich wyjęcia? Potrafisz przewidzieć, jak długo wytrzyma łańcuch rozrządu? To są rzeczy nieprzewidywalne w ŻADNYM silniku. Z większym lub mniejszym prawdopodobieństwem należy założyć, że Ciebie spotka to samo, co innych użytkowników samochodów z takimi silnikami. I jeśli będziesz miał pecha to nawet odpowiednio traktując takie auto panewkę Ci obróci a łańcuch się naciągnie. Tak samo jak się niejeden właściciel Audi V6 2.5 TDI przekonał, że pomimo kupna zadbanego egzemplarza, chuchania i dmuchania i zmiany oleju co 10 tysięcy kilometrów - wałki rozrządu się wytarły.
    Jeśli więc masz chęć na taki pojazd, jak 159 3.2 albo Brera 3.2 to należy sobie odłożyć na koncie równowartość kosztów wymiany rozrządu lub równowartość kosztów zakupu i przekładki drugiego silnika używanego - czyli c.a. 14 tysięcy złotych i nie dotykać tej kasy dopóki masz taki pojazd. Bo jak coś wybuchnie, to będziesz miał od razu kapitał, żeby auto postawić na nogi. I ciekawe co zrobisz, jeśli się okaże, że nagle ASO Alfy nie jest w stanie dostarczyć np. rozrządu do tego silnika - bo się skończyły w Turynie i co im zrobisz? Nie wierzysz, że to jest możliwe? Kup nową głowicę do 2.4 JTDm. Gdziekolwiek. Były miesiąc temu i nagle nie ma. Skoro do tak popularnej (w stosunku do 3.2 JTS) jednostki już są problemy z zakupem niektórych drogich części, to jaką masz szansę, że do niszowego 3.2 JTS Włosi będą trzymali na magazynach jakieś drogie podzespoły? To nie jest 2.2 JTS! To jest silnik o kosztach obsługi 2x 2.2 JTS. A w niektórych przypadkach 3x 2.2 JTS. Ze spalaniem rzeczywistym o 50% wyższym niż 2.2 JTS.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  9. #7599
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2013
    Auto
    Giulietta 1.4 MA, BMW 5 F10
    Postów
    13

    Domyślnie

    Generalnie, już mnie jednak wyleczyliście z 3.2 JTS. Słyszałem, ze jest średnie ale nie wiedziałem, że jest tak źle. Faktycznie o ile spalanie problemu wielkiego nie stanowi (przecież nawet Julka trochę mocniej ciśnięta potrafi przekroczyć 11 litrów) to takie spalanie przy 260km jest trochę irracjonalne. Może z Gulią (o ile wg. powstanie) bardziej się postarają z mocnymi silnikami (oby plotki o silniku z Maseratti były prawdziwe, chociaż pewnie skończy się na jakimś turbo...)

  10. #7600
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Kup nową głowicę do 2.4 JTDm.
    Nie wiem, czy to jest celowa polityka producenta, ale mam wrażenie, że za jakiś czas podobnie będzie z częściami do 1.9 JTDm.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

Podobne wątki

  1. Prosze o pomoc przy zakupie Alfa Romeo Brera
    Utworzone przez dycha w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 02-10-2013, 20:41
  2. [brera] Pomoc przy zakupie Brery
    Utworzone przez orishas555 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-08-2013, 22:32
  3. Pomoc przy zakupie Alfa Romeo Brera
    Utworzone przez paweldante w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 09-07-2012, 10:27
  4. [Brera] Pomoc przy zakupie AR Brera
    Utworzone przez kamilbrera w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 25-03-2011, 08:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory