Strona 5 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 62

Temat: [156] stuki w silniku 1.8

  1. #41
    Użytkownik Romeo Avatar andro34
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Płońsk-holandia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2005r i AR 147 JTDm 2005r.
    Postów
    1,235

    Domyślnie

    Cytat Napisał cinas1980
    głowica cała, jutro bedzie pomieżona i zobacze czy ja planować.

    nawet się nie zastanawiaj tylko planuj głowicę!!!

    koszt niewielki a pewność bezcenna. :mrgreen:


    moja druga ulubienica...

  2. #42
    Użytkownik Romeo Avatar andro34
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Płońsk-holandia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2005r i AR 147 JTDm 2005r.
    Postów
    1,235

    Domyślnie

    Cytat Napisał cinas1980
    poki co poszukuje na wczoraj tłoka.

    popatrz,a ja niedawno wyrzuciłem swój uszkodzony silnik na śmietnik. ;//

    tłoki były w nim dobre...

    szkoda.

    pozdrawiam!!!


    moja druga ulubienica...

  3. #43
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    Czy pomiar kompresji oraz pomiar szczelności cylindrów powinnien wykazać te problemy ?

  4. #44
    ViP Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    AR 156 1.8 TS 1999 MB 124 3.0 24V
    Postów
    406

    Domyślnie

    witajcie

    ja też w zeszły weekend zrzuciłem głowicę. okazało się, że jednym z tłoków można wykonywać małe ruchy w prawo i lewo (luz na panwce). po zdjęciu michy i wyciągnięciu jednego tłoka częsci wyglądały tak:













    zdaniem mechanika to prze te panewki słychać było stukanie. możecie to jakoś zweryfikować?? np czy ten tłok jest ok czy może zużycie jest za duże?? w sumie już podjąłem decyzje o kapitalce silnika ale może jeszcze cos podpowiecie...

    pozdrawiam

  5. #45
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    witam
    co do tłoków, jeśli płaszcz jest cały i nie jest przetopiony to ja bym ich nie wymieniał i zostawił pierścienie, no chyba że honujesz tuleje to wiadomo wsio nowe.
    patrze tak na twoje paneki i muszę stwierdzić ,że chyba miałem w gorszym stanie i nie były przyczyną stuków umnie.
    przyczyną stuków umniej ak już pisałem był tłok. ale tak się zastanawiałem i analizowałem to czemu pukał, co spowodowało, że płaszcz się uszkodził. wniosek nasunął mi się jeden a mianowicie świeca a dokładniej oberwana elektroda świecy. zbyt regularne kształty na tłoku były. pod koniec listopada wymieniałem wszystkie świece i szkoda, że nie dokładnie oglądnąłem starych wtedy bym miał odpowiedź co do stuków. no ale nic co rozebrałem i naprawiłem po drodze to moje i wiem co mam pod maską a pozatym lubię dziubać przy aucie i najważniejsze mam gdzie dziubać, bo inaczej na serwis bym nie nadążył zarabiać bo z ALFĄ mam każdy dzień inny i nie wiem co mi jutro dostarczy za atrakcji auto ma to coś w sobie, żę warto poświęcić czas. no i tyle

    pozdrawiam

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  6. #46
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321
    Czy pomiar kompresji oraz pomiar szczelności cylindrów powinnien wykazać te problemy ?
    powiem tak - w moim przypadku by nic nie wykazało gdyż poza tym że tłok stukał to pierścienie i gładź tulei były szczelne.

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  7. #47
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Może czegoś nie rozumiem, ale patrząc na fotografie widzę uszkodzenia denka tłoka - takie uszkodzenia nie powinny powodować żadnych stuków. :|?:

  8. #48
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    a jednak to to teraz tylko słychac cykanie wtrysków. zauważ ,że tłok ma płaszcz uszkodzony i przy suwie pracy wtedy dotykał tulei cylindra co powodowało stukanie

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  9. #49
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Kurcze - niesamowity przypadek, tym bardziej, że pisałeś, że gładź cylindra nie była uszkodzona - to musiało być chyba tylko jakieś "muskanie".

  10. #50
    ViP Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    AR 156 1.8 TS 1999 MB 124 3.0 24V
    Postów
    406

    Domyślnie

    w sumie mam w rodzinie osobę która zawodowo zajmuje się głowicami wałami itp. w weekend wyciągam cały blok i jadę z wszystkimi częściami do Gdańska. tam mi wsyztsko pomierzą, posprawdzają i ewentualnie naprawią. waszym zdaniem takie zużycie panewki kwalifikuje wał do szlifu??

Podobne wątki

  1. [159] stuki w silniku
    Utworzone przez skoku86 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 24-07-2013, 05:45
  2. 2.0 v6 tb stuki w silniku
    Utworzone przez radziu156 w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 08-09-2012, 17:20
  3. [156] stuki w silniku 1.8
    Utworzone przez bibu26 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 01-05-2012, 22:19
  4. [145] Stuki w silniku
    Utworzone przez Wojce w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 05-01-2008, 14:38
  5. [156] Stuki w silniku
    Utworzone przez Majkel w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-11-2007, 06:54

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory