Pokaż wyniki od 1 do 2 z 2

Temat: [156] Stuki w silniku

  1. #1
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie [156] Stuki w silniku

    Kolega jechal na trasie AR 156 SW 2.4 JTD 2001 rok.
    Gdy dojechał do Słupska usłyszał, że coś mu stuka w silniku. Bardzo głupio postąpił, bo skoro kontrolka żadna się nie zapaliła, postanowił jechać dalej. I tak zrobił jeszcze 100km. Gdy przyjechał do domu zgasił auto i zauważył że całe podwozie ma w oleju.
    Następnego dnia obejrzałem Alfę i okazało się że miska pękła. Dolałem 3 litry oleju i było juz wtedy pół stanu(według bagnetu).

    Cykneliśmy delikatnie zapłon żeby sprawdzić czy czasem z braku oleju nie zatarł się silnik. Jednak wał się poruszył. odpaliliśmy silnik. wydobywał się z niego stukot. Troszkę przycichł po chwili jednak cały czas występuje. Dźwięk ten podobny je do stuku panewek. Po rozebraniu miski olejowej i sprawdzeniu panewek okazało się, że wał jest nienaruszony i panewki też(normalne ślady pracy).

    Jeden z mechaników podejrzewał wtryski. Po odłączedniu kostki stuk ucichł. Po zaamianie kostek(przełożeniu z innego cylindra) sprawa wygląda tak samo.
    Teraz pytanie oczywiste: Co może jeszcze być przyczyną takiego stukotu?
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  2. #2
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    Problem rozwiązany. W tym przypadku problem leżał po stronie tłoka... Nie wiadomo jednak czy była to wina pierścieni, czy też sworznia tłokowego. Po wymianie tłoka, pierścieni, sworznia i tulejek problem zniknął.
    Dodam tylko, że ścianki tłoka były nico poszarpane(dość głębokie rysy). Głaź cylindra, nienaruszona.
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

Podobne wątki

  1. [159] stuki w silniku
    Utworzone przez skoku86 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 24-07-2013, 05:45
  2. 2.0 v6 tb stuki w silniku
    Utworzone przez radziu156 w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 08-09-2012, 17:20
  3. [156] stuki w silniku 1.8
    Utworzone przez bibu26 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 01-05-2012, 22:19
  4. Stuki w silniku
    Utworzone przez patryk2 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 05-11-2010, 00:53
  5. [145] Stuki w silniku
    Utworzone przez Wojce w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 05-01-2008, 14:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory