Strona 8 z 27 PierwszyPierwszy 123456789101112131415161718 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 71 do 80 z 265

Temat: Kupno 159 w automacie czy warto?

  1. #71
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Powiedzmy sobie szczerze na przykładzie 159, że jak padnie sprzęglo + dwumas + robocizna to wychodzi cena części z usługę podobna jak w tym samym modelu z tym samym silnikiem ze skrzynią automatyczną gdzie np. trzeba remontować skrzynię.

    Mnie coraz to bardziej ciagnie automat, szczególnie w mieście gdzie jeżdżę w korku i czasami da sie wbić 2 bieg...

  2. #72
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał KRS Zobacz post
    Moderator na razie otrzymał informacje na twój i abezusa temat i ponownie apeluję do ciebie, zejdź ze mnie synu, bo skończysz z czasowym banem na forum.
    Od kiedy KRS decyduje o takich sprawach?
    Ja apeluje do ciebie KRS żebyś trochę spuścił z tonu, wprowadzasz zawsze niezdrową atmosferę prawie w każdym temacie. Wrzuć na luz jest sporo skarg na ciebie

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #73
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Dębica
    Auto
    BMW E46 330i
    Postów
    220

    Domyślnie

    Przepraszam, że się wtrącę ale panowie zwolennicy automatów troszkę się pogubili.
    Podzielić należałoby na skrzynie automatyczne klasyczne, skrzynie zautomatyzowane i skrzynie bezstopniowe.
    Skrzynia automatyczna klasyczna, oparta o sprzęgło hydrokinetyczne, przekładnie planetarne ma cechy typu:
    - wysoki komfort
    - praktycznie nieodczuwalna zmiana biegów
    - stosunkowo niska awaryjność
    - gorsze osiągi (proszę mi nie mówić, że nie, bo na sprzęgle hydrokinetycznym jest strata mocy, i nawet jeśli skrzynia przewala te biegi szybciej, lepiej od kierowcy to i tak straty mocy na sprzęgle nie nadrobi)
    - większe spalanie (jak wyżej)
    - zwykle gorsza kontrola kierowcy (zwykle, ale nie zawsze, wiadomo, wszystkiego trzeba się nauczyć i często to sekundowe opóźnienie można wyczuć i po prostu reagować z wyprzedzeniem, po odpowiedniej wprawie gazem można sterować pracą skrzyni)
    Do tego w niektórych samochodach dochodzi elektroniczne obcięcie maksymalnego momentu obrotowego na niskich biegach.

    Skrzynie półautomatyczne/zautomatyzowane/sekwencyjne - opierają się o klasyczne sprzęgło tylko sterowane elektronicznie. Czasami dwusprzęgłowe.
    - zwykle przy ręcznym sterowaniu (np. łopatkami) szybsza reakcja niż klasyczny automat
    - brak strat mocy - spalanie takie samo jak w manualu
    - lepsze lub podobne osiągi do manuala
    - wysoka awaryjność, wysokie koszty eksploatacji (może nie wynika to z samej zasady działania, a z niedopracowanej jeszcze technologii)
    - komfort? w korkach wygodniej od skrzyni manualnej bo nie trzeba pedałować sprzęgła, natomiast zmiany biegów są odczuwalne delikatnym ale jednak szarpnięciem

    Skrzynie bezstopniowe:
    - wysoki komfort, totalny brak szarpnięć, idealnie płynna jazda
    - spalanie zbliżone do manuala (tylko odrobinę większe, nieskończoność przełożeń nadrabia fakt straty mocy)
    - osiągi podobne do manuala, w pewnych przypadkach mogą być gorsze, w innych lepsze
    - ekstremalnie drogie w naprawach (mówię o np. multitronicu audi)
    - "dziwne" wrażenia z jazdy, wymaga przyzwyczajenia, ale przez płynne oddawanie mocy wydają się bardzo bezpieczne, nie zaskoczy nas nagły przyrost/spadek mocy przez redukcję/następny bieg.

    Panowie wyżej wrzucili do jednego wora zalety wszystkich typów.
    Tak samo twierdzenie, że automaty będą szybsze - bo stosuje się w motorsporcie. W motorsporcie jeśli już to stosuje się skrzynie zautomatyzowane, a nie automatyczne, a to różnica zasadnicza. W 159 jest klasyczny automat. Dlaczego producenci mocnych samochodów dają automaty? Bo... mają nas za niedorajdy które zanim by się nauczyły obsługiwać manuala z takim momentem obrotowym to by coś pouszkadzały. Automat jest prostszy i bezpieczniejszy w samochodach, gdzie trzeba trochę pomyśleć zamiast wcisnąć gaz w deskę i strzelać ze sprzęgła. Inna sprawa to fakt, że obsługiwanie sprzęgła w takim mocarnym aucie (500-600Nm), jeśli się jedzie "po bułki" jest po prostu nie przyjemna - trzeba się skupiać co by mocno nie szarpnąć. O deszczu czy śniegu nie wspominam.
    Jeśli ktoś zna i akceptuje zalety i wady skrzyń automatycznych, to dlaczego traktować takie auto jako gorsze? Jednocześnie dlaczego inni którzy są fanami automatów na siłę piszą, że "tylko automat", reszta fuj, zua, niedobra? Wszystko zależy od gustów i... funduszy. Ja lubię sobie pomieszać lewarkiem, nie przeszkadza mi "ciężka praca sprzęgłem" w korku, a w zamian zyskuję nawet 20% paliwa + precyzyjne parkowanie (nie umiem parkować automatami jeśli pod kołami są krawężniki - bez gazu auto się zatrzyma, dodam gazu to przeskoczy krawężnik ze zbyt dużą prędkością niż bym chciał, pewnie kwestia wyczucia/przyzwyczajenia) + lepsze możliwości wykopywania się ze śniegu zimą. Jestem głupim polaczkiem ze średniowiecznym podejściem? Natomiast w autach klasy wyższej, czy nawet średniej, o mocach powyżej 250 koni nie wyobrażam sobie manuala, to nie ten typ samochodu.

    P.S. W Europie manuali jest więcej. Źródło? Mobile.de, aut z automatem bądź sekwencją: 404243, aut z manualem: 1015847. Czyli manual stanowi 71,5% wystawionych na sprzedaż aut. Nie wnikam dlaczego.
    P.S.2 Dlaczego moje posty zawsze muszą być takie długie? :/

  4. #74
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2011
    Auto
    lexus is250
    Postów
    1,595

    Domyślnie

    Brawo Ba.Ba
    ciekawe co odpowiedzią automatycy)? przytoczyleś konkretne dane, a ja nadal czekam na odpowiedź fanów automatow, dlaczego zdecydowana większosc aut na zachodzie ma manuale? Podobnie pytalem, dlaczego zdecydowana większosc aut na zachodzie nie jezdzi na gazie, w innym wątku, równie gorącym, i również tam nie doczekałem sie odpowiedzi.
    Bo to są niewygodne pytania. One bardzo dużo mówią o prawdziwej stronie zagadnienia.

  5. #75
    Użytkownik Świeżak Avatar MarekNeo
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Nowy Dwór Mazowiecki
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW Distinctive Q-Tronic
    Postów
    228

    Domyślnie

    Ja odpowiem że wolę automat i zawszę będę już kupował auto z taka skrzynią tak jak już pisałem kwestia gustu. Temat dotyczy czy warto kupić 159 w automacie a odpowiedź brzmi warto. Chodź by ze względów finansowych. Jest to skrzynia mniej awaryjna niż manual a koszty napraw są podobne.

  6. #76
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar www156
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    KR
    Auto
    159 1,9 M-JET 16v
    Postów
    931

    Domyślnie

    Z powodu, że temat mocno zboczył z toru odpowiem tylko na pytanie zawarte w temacie, z moich obserwacji alfa 159 1,9 jtd ze względu na awaryjny manual 100% automat, alfa 159 2,4 jtd tu już wybór zależałby od stanu, wyposażenia i ceny auta. Ale np. (odbiegnę lekko od pytania) 156, 147 tylko manualna skrzynia.
    Byla 156 2,0 TS,
    była 156 2,4 20V
    była 156 1,9 16V
    jest 159 1,9 16V
    była giulietta 2,0 IMOLA
    jest giulia 2,0

  7. #77
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    No proszę, ile nagle pokory się znalazło u KRS`a
    Wracając do tematu wszystko się zgadza. Ale rozmawiamy o konkretnym modelu i konkretnej konfiguracji silnika ze skrzynią. A w tym wypadku mamy klasyczny automat o przyspieszeniu takim samym jak manual. Wg niektórych danych pojawia się jakaś "dyszka" różnicy ale trudno do tego się ustosunkować. Na to może mieć wpływ kondycja silnika. Lub ilość paliwa w baku czy masa kierowcy.
    Tu mamy wiki z deklarowanymi danymi producenta:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_159
    a tu dla przykładu strona z faktycznym pomiarem (jakich oczywiście pełno w necie)
    http://www.automobile-catalog.com/ca..._q-tronic.html
    Przy czym zauważmy że test odbywał się przy pełnym baku i masie kierowcy 90kg. Więc i tak super wynik przy obciążeniu wyższym niż producent w testach przewiduje.
    W moim przypadku przy niecałej połowie baku i mojej skromnej masie 80kg 159 q-tronic wyrabia sprint 9,5s (czy 9,4 ale to może być błąd pomiaru). Tak więc tyle co manual nie wnikając w tą jedną czy dwie dyszki. Biorąc pod uwagę "błąd operatora" przy przekładaniu nie ma szans manual być szybszy.

    Odnośnie innych automatów jest jak nabardziej możliwe że będzie inaczej. Np 166 V6 traci sekundę do manuala. Stilo (czy 156) selespeed traci też dużo pomimo że producent deklaruje to samo. A mamy tam przecież klasyczną skrzynię z elektrohydraulicznym sterowaniem.
    Tak więc skrzynia skrzyni nie równa. Ale w tym konkretnym wypadku automat w stosunku do manuala ma prawie same zalety. Pozostaje tylko kwestia sporna kto lubi sobie wajchować no i ewentualnych kosztów napraw.
    Przy czym słusznie stwierdzono że remont automatu w 159 jest duuuuuuuużo mniej prawdopodobny i w dodatku jego koszt może się zamknąć w cenie podobnej albo niższej jak sprzęgło i dwumas w manualu o remoncie m32 nie wspominając......
    O innych autach i skrzyniach tu nie dyskutujmy bo nie o to autorowi chodzi.
    Ostatnio edytowane przez marek230482 ; 24-08-2014 o 11:38 Powód: źle wpisałem przyspieszenie

  8. #78
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2011
    Auto
    lexus is250
    Postów
    1,595

    Domyślnie

    Cytat Napisał MarekNeo Zobacz post
    Ja odpowiem że wolę automat i zawszę będę już kupował auto z taka skrzynią tak jak już pisałem kwestia gustu. Temat dotyczy czy warto kupić 159 w automacie a odpowiedź brzmi warto. Chodź by ze względów finansowych. Jest to skrzynia mniej awaryjna niż manual a koszty napraw są podobne.
    Temat dotyczy czy warto kupić 159 w automacie a odpowiedź brzmi, nie warto.\
    Poza tym, prawdziwi kierowcy i prawdziwi mężczyzni lubią panować nad samochodem, w każdej sytuacji, a to daje tylko i wyłącznie manual. Amen, dziadkowie zmęczeni wajchowaniem

  9. #79
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Lublin/Warszawa
    Auto
    159 2.4 Q-Tronic 2009, Giulia MY24 Tributo Italiano
    Postów
    328

    Domyślnie

    Faktycznie, nie jestem w 100% mężczyzną bo lubię jeździć z automatyczną skrzynią gdyż cenie sobie komfort i spokój. Cóż, może jakoś przeżyje że nie jestem prawdziwym kierowcą i prawdziwym mężczyzną. Podobnie jak większość kierowców w sportach motoryzacyjnych (już jaki to rodzaj automatu to nie wnikajmy). Ja jeszcze 25 lat nie mam więc nazywanie mnie dziadkiem to trochę ślepy strzał.

    Zrobiłem mały research i jak dla mnie odpowiedź brzmi: warto. Skrzynia automatyczna w 159 to konstrukcja udana (w przeciwieństwie do tej w A4, ten samochód też brałem pod uwagę), manual się psuje. Dynamika podobna, spalanie niewiele większe więc wszystko ok.

    Cytat Napisał KRS Zobacz post
    ciekawe co odpowiedzią automatycy)? przytoczyleś konkretne dane, a ja nadal czekam na odpowiedź fanów automatow, dlaczego zdecydowana większosc aut na zachodzie ma manuale? Podobnie pytalem, dlaczego zdecydowana większosc aut na zachodzie nie jezdzi na gazie, w innym wątku, równie gorącym, i również tam nie doczekałem sie odpowiedzi.
    Bo to są niewygodne pytania. One bardzo dużo mówią o prawdziwej stronie zagadnienia.

    Co odpowiedzą? Tylko tyle że wolą automat, kwestia gustu. Co do przyspieszenia - producent deklaruje taki sam czas od 0 do 100 więc Ba.ba się myli. Do tego nie bierzemy pod uwagę że większość kierowców nie opanowała aż tak dobrze zmiany biegów więc nie nadążają za automatem.

    Co do "większości" aut - sprzedaje się się w Europie więcej z segmentu A, B i C niż D, E i F. Czy to oznacza że te pierwsze są lepsze? Wręcz przeciwnie.

    Cytat Napisał Ba._Ba. Zobacz post
    - gorsze osiągi (proszę mi nie mówić, że nie, bo na sprzęgle hydrokinetycznym jest strata mocy, i nawet jeśli skrzynia przewala te biegi szybciej, lepiej od kierowcy to i tak straty mocy na sprzęgle nie nadrobi)
    Nie zgodzę się, przez kilka lat stawałem na światłach Mercem z automatem obok bardzo wielu aut więc trochę mam obserwacji. Wszyscy typowi kierowcy w Passatach, Mondeo i innych powszednich autach nie mieli szans, zmiana biegów trwała u nich prawie że wieczność. Nie przechwalam się bo sam nie szaleje na drogach ale preferuje dynamiczny start ze świateł. O ile nie natrafiłem na jakąś porządną brykę czy napalonego kierowcę to większość zostawała w tyle.
    Ostatnio edytowane przez Szkaradnik ; 23-08-2014 o 15:44

  10. #80
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Cytat Napisał KRS Zobacz post
    Temat dotyczy czy warto kupić 159 w automacie a odpowiedź brzmi, nie warto.\
    To jest tylko twoje subiektywne zdanie.
    Ponieważ argumentów przeciw prawie nie ma. Wolniejszy automat? Bzdura. Droższy? Nie w porównaniu z m32 to niby dlaczego nie warto? Bo ktoś nie lubi? Dla mnie manual może mieć małe sportowe autko. A nie rodzinne auto. Już o limuzynach nie wspominając. Każdy auto kupuje z innym zamierzeniem. Ja nie we wszystkich autach bym preferował automat. Ale w większości swoich mam.

Podobne wątki

  1. Kupno 159 SW doradzcie czy warto
    Utworzone przez Koko w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-11-2013, 09:52
  2. Czy warto kupić 156 2,5 w automacie?
    Utworzone przez h0se166 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 17-07-2013, 22:34
  3. Chcę kupić Alfę 147 do przekładki w pół automacie. Warto?
    Utworzone przez rafał 121 w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 19-02-2013, 21:41
  4. [159] Kupno powypadkowej 159 warto??
    Utworzone przez papcio18 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 16-01-2013, 09:03
  5. Kupno AR166 ogłoszenie - warto??
    Utworzone przez b-ski w dziale 166
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post / autor: 12-09-2008, 09:24

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory