Strona 13 z 27 PierwszyPierwszy ... 34567891011121314151617181920212223 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 121 do 130 z 265

Temat: Kupno 159 w automacie czy warto?

  1. #121
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Dębica
    Auto
    BMW E46 330i
    Postów
    220

    Domyślnie

    Kurdę, długo będziecie się spierać czy brunetki czy blondynki są ladniejsze? Jeden woli to, drugi co innego, wady i zalety zostały wymienione.

    Btw. Myślę, że głównym powodem przewagi manuala w Europie są koszty. 20% paliwa to trochę jest. W Stanach paliwo jest prawie o połowę tańsze, a w przeliczeniu do zarobków to już w ogóle nie ma porównania. A w Polsce jak ktoś odpala jedną lub dwie pensje (miesięczne) rocznie na dojazdy no to wzrost kosztów bardzo zaboli.
    Średnio 15tys rocznie, manuala 30zł na 100km daje 4.5tyś zł. Automat 900zł więcej. Plus szybsza wymiana klocków hamulcowych i zwykle częstsza wymiana oleju w skrzyni. Ktoś powie że aż 20‰ to nie jest? Przy mocniejszych autach aż takiej różnicy nie będzie, ale za to "podstawowe" spalanie wyjdzie większe i kwota różnicy będzie podobna.

  2. #122
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    I to jest powód takich a nie innych statystyk a nie tak jak KRS twierdzi "że lubią i wolą". Bzdura.
    Ale to długo nie potrwa, bo rozwój w tym kierunku jest bardzo intensywny.

  3. #123
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Peugeot 407SW, EW10A
    Postów
    657

    Domyślnie

    Cytat Napisał ris Zobacz post


    Dla mnie się liczy pełna kontrola nad samochodem - start-stop-start a liczenie na to czy auto w automacie zbierze się czy nie po manewrach dohamowania - no sorry ale to nie dla mnie.
    Jak już pisałem wczesniej automat to fajne autko na autostradę.

    Dlaczego mam wrażenie że nigdy nie jechałeś automatem z możliwością sekwencyjnej zmiany biegów? Przecież jeśli przestawisz skrzynie na sekwencję, zmieni ona bieg bez porównania szybciej niż Ty w manualnej. Tak się składa że testowałem niejednokrotnie, nie jest to opinia usłyszana czy przeczytana gdzieś tam. Coprawda nie była to skrzynia siedząca w alfie a w audi. O ile się nie mylę w a6c5 jest ZF 5HP19... Ponadto Ty chcąc zredukować i szybko przyśpieszyć będziesz musiał szybciej puścić sprzęgło przez co dwumas dostanie po dupie. Kurde dlaczego ludzie jeżdżący dieslami mówią o dynamicznej jeździe, przecież diesel się do tego nie nadaje. Diesel jest do delikatnej jazdy autostradowej. Później ktoś się dziwi że dwumas rozlatuje się po 100kkm jak jeden z drugim sobie rajdy traktorem urządzają.
    Zauważcie że ja nie stoję po żadnej stronie. Sam jeżdżę z manualem bo zwyczajnie lubię, ale nie można wyrywać się ze stwierdzeniem że automaty są złe bo są złe.
    Jeszcze na koniec podsumowując wszystkich tych którzy filozofują choć nie jeździli lub jeździli przez chwilę. Paru moich znajomych przesiadło się z ręcznej skrzyni na automat i KAŻDY dosłownie 100% ludzi twierdzi że do ręcznej nie wróci nigdy. Zapytajcie się swoich znajomych którzy jeżdżą automatami co wam powiedzą...

  4. #124
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał abezus Zobacz post
    Dlaczego mam wrażenie że nigdy nie jechałeś automatem z możliwością sekwencyjnej zmiany biegów? Przecież jeśli przestawisz skrzynie na sekwencję, zmieni ona bieg bez porównania szybciej niż Ty w manualnej. Tak się składa że testowałem niejednokrotnie, nie jest to opinia usłyszana czy przeczytana gdzieś tam. Coprawda nie była to skrzynia siedząca w alfie a w audi. O ile się nie mylę w a6c5 jest ZF 5HP19... Ponadto Ty chcąc zredukować i szybko przyśpieszyć będziesz musiał szybciej puścić sprzęgło przez co dwumas dostanie po dupie. Kurde dlaczego ludzie jeżdżący dieslami mówią o dynamicznej jeździe, przecież diesel się do tego nie nadaje. Diesel jest do delikatnej jazdy autostradowej. Później ktoś się dziwi że dwumas rozlatuje się po 100kkm jak jeden z drugim sobie rajdy traktorem urządzają.
    Zauważcie że ja nie stoję po żadnej stronie. Sam jeżdżę z manualem bo zwyczajnie lubię, ale nie można wyrywać się ze stwierdzeniem że automaty są złe bo są złe.
    Jeszcze na koniec podsumowując wszystkich tych którzy filozofują choć nie jeździli lub jeździli przez chwilę. Paru moich znajomych przesiadło się z ręcznej skrzyni na automat i KAŻDY dosłownie 100% ludzi twierdzi że do ręcznej nie wróci nigdy. Zapytajcie się swoich znajomych którzy jeżdżą automatami co wam powiedzą...

    Sekwencyjną nie miałem okazji

    Co do dwumasu to nie jest tak jak napisałeś dwumas dostaje po d... najwięcej kiedy musi ze startu ruszyć z miejsca 1.5 tony. Jeśli się to robi w stylu rajdowym to właśnie jest przyczyna. Auto będące w ruchu ( wyłączając bardzo małe prędkości ) nie powoduje jakiegoś zbyt dużego oddziaływania na dwumasę. Dwumasa nie jest do ścigania ze startu zatrzymnego. Diesel się nadaje do dynamicznej jazdy jak jest "rozbujany". Czasy starego diesla dawno minęły

    Przykładowo 4 litrowy turbo diesel "zabija wszystko na drodze" od samego startu

    A tu poranna lektura:
    http://4x4.auto-swiat.pl/diesel-kont...czywiste/2fx5j

  5. #125
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Taki tam kolejny artykuł jakich pełno.
    Na pewno przy okazji automatów warto wspomnieć że z dieslem spisują się bardzo dobrze. Może nawet lepiej. Ze względu na nisko położony moment i moc. W realu powoduje to że odczucia są zupełnie inne.
    Mam 3,0V6 220KM z automatem i 1,9 150KM. Wydawało by się że automat w dużo słabszym aucie to pomyłka? Nic bardziej mylnego. Mało to. Aby nadążyć 3,0V6 za tym samym dynamicznym tempem 1,9jtdm muszę używać trybu sportowego lub głębiej operować gazem. A 159 nawet nie ma trybu sportowego - bo nie musi
    Dzięki nisko położonemu momentowi i mocy ta skrzynia na prawdę doskonale się spisuje. Błyskawicznie reaguje i szybko odpycha auto. Jedzie się tym jak na trybie sportowym, przekłada szybko i bezbłędnie. Zasługa w tym zapewne też technoligii. Skrzynia dużo nowocześniejsza i 6 przełożeń.

  6. #126
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Peugeot 407SW, EW10A
    Postów
    657

    Domyślnie

    Cytat Napisał ris Zobacz post
    Sekwencyjną nie miałem okazji


    Co do dwumasu to nie jest tak jak napisałeś dwumas dostaje po d... najwięcej kiedy musi ze startu ruszyć z miejsca 1.5 tony. Jeśli się to robi w stylu rajdowym to właśnie jest przyczyna. Auto będące w ruchu ( wyłączając bardzo małe prędkości ) nie powoduje jakiegoś zbyt dużego oddziaływania na dwumasę. Dwumasa nie jest do ścigania ze startu zatrzymnego. Diesel się nadaje do dynamicznej jazdy jak jest "rozbujany". Czasy starego diesla dawno minęły


    Przykładowo 4 litrowy turbo diesel "zabija wszystko na drodze" od samego startu


    A tu poranna lektura:
    http://4x4.auto-swiat.pl/diesel-kont...czywiste/2fx5j

    Ciężko mi polemizować, mam znajomego który jeździ dynamicznie mazdą 6 (2007r). A raczej jeździł jak po 50kkm od wymiany sprzęgła z dwumasą zawitał ponownie w warsztacie z uszkodzonym kołem. Koleś nie mógł zrozumieć dlaczego koło dwumasowe wytrzymuje tak małe przebiegi więc już po drugiej wymianie przejechałem się z nim i co się okazało? Super dynamiczna jazda dieslem powoduje tyle że ja (podkreślam JA bo on nic nie słyszał) praktycznie za każdym razem słyszałem uderzenie koła dwumasowego podczas zmiany biegu. Działo się to przy zmianie z 1 na 2, oraz z 2 na 3. Tak że w tym temacie dyskusja jest ciężka. Ja od zawsze powtarzam... Diesel nie nadaje się do świrowania, od tego jest v6. Diesel jest od spokojnej statycznej jazdy po autostradzie i pokonywania kilometrów i tu najważniejsze TANIO. Niestety w polsce biednym kraju każdy chce mieć oszczędny a zarazem szybki wóz przez co mamy wielu rajdowców w dieslach po ciptjuningu. Poza tym nie porównujmy diesla 4 litry do 1.9 r4. Utrzymanie tego pierwszego jest dosłownie 10 razy droższe niż r4 więc sensu tu nie ma.






    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Taki tam kolejny artykuł jakich pełno.
    Na pewno przy okazji automatów warto wspomnieć że z dieslem spisują się bardzo dobrze. Może nawet lepiej. Ze względu na nisko położony moment i moc. W realu powoduje to że odczucia są zupełnie inne.
    Mam 3,0V6 220KM z automatem i 1,9 150KM. Wydawało by się że automat w dużo słabszym aucie to pomyłka? Nic bardziej mylnego. Mało to. Aby nadążyć 3,0V6 za tym samym dynamicznym tempem 1,9jtdm muszę używać trybu sportowego lub głębiej operować gazem. A 159 nawet nie ma trybu sportowego - bo nie musi
    Dzięki nisko położonemu momentowi i mocy ta skrzynia na prawdę doskonale się spisuje. Błyskawicznie reaguje i szybko odpycha auto. Jedzie się tym jak na trybie sportowym, przekłada szybko i bezbłędnie. Zasługa w tym zapewne też technoligii. Skrzynia dużo nowocześniejsza i 6 przełożeń.



    I to jest wypowiedź człowieka kompetentnego. Ma pod domem v6 z automatem, ma pod domem jtd z automatem więc tak naprawdę z całej dyskusji moim zdaniem jego opinia jest najbardziej miarodajna. Chyba z tym zgodzi się każdy...

  7. #127
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    I tu jest kolejna zaleta automatów. O sprzęgło, dwumas i skrzynię musisz dbać. A o automat? Poza wymianą oleju nie musisz o nic. Jest tak to zrobione że nic nie zepsujesz. Nowe mają już nawet blokady na drążku że go nie przesuniesz tam gdzie nie możesz.
    Na dodatek skrzynia chroni silnik. Nie zdusisz go ani nie przeciągniesz poza optimum osiągów, bo po co?
    No ale oczywiście to nie pokona oporu takich ludzi jak KRS który chce mieć 100% kontroli (czytaj: popiłować sobie od czasu do czasu ) albo nie uchroni przed zaśnięciem ris`a

    Tak więc zapewne automat nie wszystkich zadowoli, ale z pewnością ma więcej zalet niż skrzynia manualna.

  8. #128
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał abezus Zobacz post
    Ciężko mi polemizować, mam znajomego który jeździ dynamicznie mazdą 6 (2007r). A raczej jeździł jak po 50kkm od wymiany sprzęgła z dwumasą zawitał ponownie w warsztacie z uszkodzonym kołem. Koleś nie mógł zrozumieć dlaczego koło dwumasowe wytrzymuje tak małe przebiegi więc już po drugiej wymianie przejechałem się z nim i co się okazało? Super dynamiczna jazda dieslem powoduje tyle że ja (podkreślam JA bo on nic nie słyszał) praktycznie za każdym razem słyszałem uderzenie koła dwumasowego podczas zmiany biegu. Działo się to przy zmianie z 1 na 2, oraz z 2 na 3. Tak że w tym temacie dyskusja jest ciężka. Ja od zawsze powtarzam... Diesel nie nadaje się do świrowania, od tego jest v6. Diesel jest od spokojnej statycznej jazdy po autostradzie i pokonywania kilometrów i tu najważniejsze TANIO. Niestety w polsce biednym kraju każdy chce mieć oszczędny a zarazem szybki wóz przez co mamy wielu rajdowców w dieslach po ciptjuningu. Poza tym nie porównujmy diesla 4 litry do 1.9 r4. Utrzymanie tego pierwszego jest dosłownie 10 razy droższe niż r4 więc sensu tu nie ma.











    I to jest wypowiedź człowieka kompetentnego. Ma pod domem v6 z automatem, ma pod domem jtd z automatem więc tak naprawdę z całej dyskusji moim zdaniem jego opinia jest najbardziej miarodajna. Chyba z tym zgodzi się każdy...
    Powoli dochodzimy do wniosku, że automat jest super manual bee, a ręczna skrzynia jest tylko pomocna do niezaśnięcia za kierownicą.
    Ale faktycznie tak nie jest, wszystko ma swoje plusy i minusy. Na minus w automacie można zaliczyć większe spalanie, droższą obłsugę i niestety podczas poważnej awarii niebotyczne koszty naprawy.

    Podałeś przykład kolegi z Mazdy .. to ja podam przykład gościa z subaru, który w kilka miesięcy załatwił trzy turbosprężarki i podczas próby wymiany na czwartą ( auto na gwarancji) ASO Subaru odmówiło gościowi.
    Wielu z nas widzi na codzień jak niektórzy katują samochody szczególnie te w dieslu i nie ma się czemu dziwić, że padają dwumasy. Wszystko zależy od stylu jazdy, a przede wszystkim od umiejętności. Kiedyś już pisałem, że mam w drugim wozie blisko 200 tysięcy i mam orygninale sprzęgło założone przy montażu w fabryce. Da się ? da tylko trzeba mieć umiar w tym co się robi podczas jazdy.
    Osobiście nie zdecydował bym się na automat ale to już osobista sprawa każdego z osobna.

  9. #129
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Cytat Napisał ris Zobacz post
    Na minus w automacie można zaliczyć większe spalanie, droższą obłsugę i niestety podczas poważnej awarii niebotyczne koszty naprawy.
    Tu masz rację. Choć 80% napraw automatów zamyka się w kwocie niższej lub równej sprzęgła z dwumasą. A prawdopodobieństwo wymiany sprzęgła z dwumasą są nieporównywalnie większe niż awaria automatu.
    Oczywiście skrzynia manualna ma plusy wynikające tylko i wyłącznie z jej prostoty. Jest to proste podejście w myśl zasady "nie mam to się nie ma co psuć". Ot cała filozofia. Tak jak się ludzie bali katalizatorów, elektrycznych szyb i turbin tak teraz automatów. Wyrośniemy z tego za jakiś czas. Tak jak kiedyś automat był tylko w dużych krowach, tak teraz już za kilkukrotnie niższa kwotę montuje się je z małymi dieselkami.

    Skrzynie automatyczne mają zbyt dużo zalet i będą montowane w coraz większej liczbie aut. A ich ceny drastycznie spadają i będą spadać. Przez co ludzie nie będą mieć takich oporów przed kupnem. Zaczną stawiać na bezpieczeństwo, wygodę, szybkość. To w przyszłości. Na razie musimy się borykać z tym co jest.

  10. #130
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    I tu jest kolejna zaleta automatów. O sprzęgło, dwumas i skrzynię musisz dbać. A o automat? Poza wymianą oleju nie musisz o nic. Jest tak to zrobione że nic nie zepsujesz. Nowe mają już nawet blokady na drążku że go nie przesuniesz tam gdzie nie możesz.
    Na dodatek skrzynia chroni silnik. Nie zdusisz go ani nie przeciągniesz poza optimum osiągów, bo po co?
    No ale oczywiście to nie pokona oporu takich ludzi jak KRS który chce mieć 100% kontroli (czytaj: popiłować sobie od czasu do czasu ) albo nie uchroni przed zaśnięciem ris`a

    Tak więc zapewne automat nie wszystkich zadowoli, ale z pewnością ma więcej zalet niż skrzynia manualna.
    Kolego Marku nie jest tak różowo jak napisałeś. Poczytaj fora jak niektórzy płaczą, że się ubrali w automat, szczególnie Ci którym się zdarzyła poważna awaria - 5000, 7000, 120000 to kwoty, które robią wrażenie. Wszystko jest fajnie jeśli działa.


    Na koniec prośba.

    Panowie, jak sądzę większość z nas to dorośli ludzie więc darujmy sobie wycieczki osobiste, bo to niczemu nie służy w dyskusji. Tak naprawdę się nie znamy, a wielu antaganistów gdyby siadło przy piwnie pewnie by i się polubili.

    W kwestii formalnej to ja pisałem, że chcę mieć pełną kontrolę nad autem .

    Dodano po 3 minutes:

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Tu masz rację. Choć 80% napraw automatów zamyka się w kwocie niższej lub równej sprzęgła z dwumasą. A prawdopodobieństwo wymiany sprzęgła z dwumasą są nieporównywalnie większe niż awaria automatu.
    Oczywiście skrzynia manualna ma plusy wynikające tylko i wyłącznie z jej prostoty. Jest to proste podejście w myśl zasady "nie mam to się nie ma co psuć". Ot cała filozofia. Tak jak się ludzie bali katalizatorów, elektrycznych szyb i turbin tak teraz automatów. Wyrośniemy z tego za jakiś czas. Tak jak kiedyś automat był tylko w dużych krowach, tak teraz już za kilkukrotnie niższa kwotę montuje się je z małymi dieselkami.

    Skrzynie automatyczne mają zbyt dużo zalet i będą montowane w coraz większej liczbie aut. A ich ceny drastycznie spadają i będą spadać. Przez co ludzie nie będą mieć takich oporów przed kupnem. Zaczną stawiać na bezpieczeństwo, wygodę, szybkość. To w przyszłości. Na razie musimy się borykać z tym co jest.

    Na plus dla automatów można zaliczyć to, ze już minął pewien czas od pierwszych konstrukcji, a obecne są coraz bardziej doskonałe. Ale jak to bywa stare dobre wpowiedzenie jest aktualne im więcej elektroniki ....
    Ostatnio edytowane przez ris ; 26-08-2014 o 09:37 Powód: Dodano

Podobne wątki

  1. Kupno 159 SW doradzcie czy warto
    Utworzone przez Koko w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-11-2013, 09:52
  2. Czy warto kupić 156 2,5 w automacie?
    Utworzone przez h0se166 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 17-07-2013, 22:34
  3. Chcę kupić Alfę 147 do przekładki w pół automacie. Warto?
    Utworzone przez rafał 121 w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 19-02-2013, 21:41
  4. [159] Kupno powypadkowej 159 warto??
    Utworzone przez papcio18 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 16-01-2013, 09:03
  5. Kupno AR166 ogłoszenie - warto??
    Utworzone przez b-ski w dziale 166
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post / autor: 12-09-2008, 09:24

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory