No coz - opona jak ma byc dobra to musi byc miękka - czyli krótkie życie gwarantowane. Cos za cos.
Albo mi się wydaje albo tnie Ci oponę od wewnątrz...
Częste zjawisko przy zawiasie w AR 159... Zjawisko jest silniejsze gdy opona wykonana jest z miękkiej gumy. Przynajmniej u siebie to zauważyłem. Geometria ustawiona, wszystko w normach a i tak można zauważyć, że wewnętrzną stronę szybciej zjada.
Pochwal się wysokością bieżnika. To bardziej miarodajne niż zdjęcia![]()
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html
Zależy czym i jak jeździsz, a także gdzie i po czym. Opony UHP jak wytrzymają 30kkm to dobrze.
166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html
Jednak można na to spojrzeć z innej strony - nie da się zrobić opony, która będzie zarówno dobrze kleić się do asfaltu a przy tym będzie się mało ścierać, jest to po prostu fizycznie niemożliwe. Obowiązuje tu zasada "coś za coś". Jeśli opona dobrze trzyma się drogi to naturalne jest, że będzie szybciej się zużywać. Dla mnie kryterium doboru opony było to, by zapewniała mi bardzo dobrą przyczepności do jezdni w rożnych warunkach atmosferycznych. Nawet jeśli opony mają wytrzymać tylko 30tys. km, to biorąc pod uwagę, że Alfą robię rocznie ok. 5-6tys km ( w tym ok 1-2 tyś na zimówkach )to i tak starczą mi na 5-6 lat, więc wszystko w normie. Zresztą patrząc na starzenie się opony, utratę właściwości jezdnych itp to co 6 -7 lat opony powinno się wymieniać. Natomiast patrząc z innej strony, drugim swoim autem ( fiat brava) robię miesięcznie ok 1000 - 1200 km. Mam tam założone od prawie 90 000 km oponki MICHELIN ENERGY SAVER. Bieżnik na dzisiaj ma ok 2 mm. Wnioski nasuwają się same. W tym roku dla Fiacika planuję zakupić zimą - letnie oponki Uniroyal Rainexpert ( ponoć posiadają dobre właściwości na mokrej nawierzchni ).
Mialem kiedyś te energy saver - tak kiepskich opon na mokrym nigdy wcześniej ani pozniej nie miałem.