Podsumowując, doszliśmy tutaj do wniosku, że modele z silnikami 2.0 JTDm różnią się następująco:
- 136 KM ze skrzynią C634
- 163*/170 KM ze skrzynią F40.
*wyłącznie na wybrane rynki
136 KM z 1.9 16V też jest oficjalne, tylko że "belgijskie", więc chyba czas na koniec nic nie wnoszących dywagacji![]()
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Widziałem wersję z rynku luksemburskiego ( mowa o wyposażeniu ) które było ponad wszelkie standardy.
Mapowanie na dany rynek to nie jest inna wersja.
Inna wrsja jest w tedy gdy różni się w sposób zasadniczy osprzętem, silnikiem itd.
Zmapowana inaczej na Belgię nie robi z niej innej wersji w pełnym tego słowa znaczeniu.
Miałem nie komentowaćAle... zwyczajnie jesteś w błędzie. Synonimem słowa wersja jest wyraz odmiana, co, czy Ci się podoba czy nie, odnosi się również to różnicy w oprogramowaniu. Nie tylko osprzęcie.
Dlatego mowa o "wersji na rynek belgijski" jest jak najbardziej poprawna i dotyczy zmodyfikowanej mapy ECU, a nie wyposażenia.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
edit : nie robi z niej innej wersji w pełnym tego słowa znaczeniu.
Read more: http://www.forum.alfaholicy.org/159_...#ixzz3C6IdXlcu
Ale jeśli taki przyjąłeś tok myślenia czy jeżeli zamontowali by szklany dach ( bo jest to możliwe na przykładowo na Francję to też by była odmianą ?
Jeszcze raz powtórzę ofiecjalnie są dwa modele, wersje, odmiany - 136 KM i 170 KM. Modyfikacje jak w przypadku beligijskim nie tworzą innego auta.
ps.
Jeśli uważasz inaczej napisz do Wikipedii że piszą głupoty i do tych wszystkich, którzy się znajdują w indeksie na końcu tematu w wikipedii jako źródła wiedzy.
http://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_159
Ostatnio edytowane przez ris ; 01-09-2014 o 22:08
Wikipedię i inne przytaczane tutaj artykuły piszą ludzie tacy jak my. Niczym się nie różniący.
Co do wersji belgijskiej – ona występuje w ePerze pod innym kodem silnika, mimo, że cały osprzęt jest taki sam. W przypadku 163 km tego nie ma. Może Włosi poszli po rozum do głowy i przestali świrować ze zmianą oprogramowania skoro różnica 7 km to w granicach błędu (powiedzmy, że w granicach błędu znanych z audi rs6). A może korzystam z nieaktualnego epera.
To tylko luźne dywagacje. Myślę, że nie dojdziemy do konsensusu z powodu braku wiarygodnych danych.
Przypadkiem 170km to nie jest próg do większego podatku od mocy ? Obiło mi się o uszy ,że sa kraje które takowy podatek mają, ewentualnie niech mnie koś poprawi.
Tez tak mysle, to moze o to chodzic!
wikipedia nie jest żadnym wiarygodnym źrodłem wiedzy
jest robiona przez amatorów, weryfikowana nie zawsze właściwie
warto o tym pamiętać, powołując sie w dyskusji na wikipedie
ilość bredni jakie mozna znaleźć w wikipedii jest znacząca
co do czipowania, lekki czip poprawia właściwości silnika i obniża spalanie
duży czip żyłuje silnik, powodując jego znacznie szybsze zużycie
czipowanie 170 KM jak najbardziej wskazane ale lekkie![]()
Ostatnio edytowane przez KRS ; 02-09-2014 o 00:05
Sergio! Ragazzo! Amore mio! Dove si trova la bella Giulia?