Strona 6 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 87

Temat: Alfa 159 różne wersje silnikowe 2.0 JTDm 136KM, 163KM, 170KM

  1. #51
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Czasem sie zdarzają wpadki ale tu jest sporo źródel, z ktorych korzystano.

    Dodano po 10 minutes:

    Poczytałem trochę na temat Belgii i wychodzi na to, iż za silniki eco mają zniżki, a podatki i oplaty w zależności od pojemności msja bardzo wysokie. Więc sądze, że kolega miał rację, że to sztuczka "podatkowa".
    Ostatnio edytowane przez ris ; 02-09-2014 o 06:07 Powód: Dodano

  2. #52
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2014
    Auto
    Alfa_Romeo 166 2.4 20v
    Postów
    289

    Domyślnie

    Panowie zakładajac ten temat chciałem sie dowiedziec czy takowe wersje występują i czym sie różnia w osprzecie. Doszliśmy do wniosku, że z silnikami 2.0 sa jedynie 2 wersje rozniace sie osprzetem 136KM ma inną skrzynie biegów a wersja 170KM i 163KM to te same wersje z mocniejsza skrzynia różniace sie jedyniem softem.
    Takie informacje mi wytarcza i mysle ze wielu z was tez. Dlatego tez jesli ktos ma cos do napisania w tym temacie prosze pisac o roznicach w osprzecie jakie wystepuja bo roznica w sofcie to nie roznica wg mnie.

  3. #53
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Jałowa dyskusja ;-)

    A wikipedia nie jest rzetelnym źródłem informacji, o czym mogłem przekonać się kilka lat temu w czasach, gdy studiowałem. Nigdy nie mam odwagi podpierać się linkami z tego portalu... To, że ktoś wklei tam jakiś odnośnik nie znaczy, że jest to informacja sprawdzona lub chociażby dokładnie przedłożona.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  4. #54
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał kamorado Zobacz post
    Panowie zakładajac ten temat chciałem sie dowiedziec czy takowe wersje występują i czym sie różnia w osprzecie. Doszliśmy do wniosku, że z silnikami 2.0 sa jedynie 2 wersje rozniace sie osprzetem 136KM ma inną skrzynie biegów a wersja 170KM i 163KM to te same wersje z mocniejsza skrzynia różniace sie jedyniem softem.
    Takie informacje mi wytarcza i mysle ze wielu z was tez. Dlatego tez jesli ktos ma cos do napisania w tym temacie prosze pisac o roznicach w osprzecie jakie wystepuja bo roznica w sofcie to nie roznica wg mnie.
    No więc tak kolego.
    Zadałem sobie trochę trudu poczytałem włoskie fora i wychodzi na to ,że ( 136KM ) jest to dokładnie ta sama jednostka napędowa co (170 KM) tylko wykastrowana elektreonicznie

    2-litrowy JTDM 16V został wprowadzony od 2009 roku, silnik został zaprojektowany przez Fiata na koniec 2006 roku jako naturalna ewolucja motoru 1.9.
    Multijet 2.0 Osiągnięto to poprzez zwiększenie ładowności cylindrów od 1,910 do 1,956 cc
    Nowy 2,0. debiutował w 2008 roku w Lanci Delta w wersji do 165 koni mechanicznych, inżynierowie Alfa Romeo poczyniki jeszcze niewielkie modyfikacje, które pozwoliły osiągnąć 170 koni mechanicznych.
    Maksymalny moment obrotowy 170 Konnej alfy - 360 Nm przy 1750. Wersja 136 KM, która ukazała się na rynku w 2010 została poprostu wykastrowana programowo i osiągnieto maksymalny moment 350 Nm przy 1750.

    Jeden z włoskich forumowiczów napisał, że był u dealera fiata i uzsykał info, iż silnik niczym się nie różni konstrukcyjnie poza elementem systemu sterowania.

    Dodano po 9 minutes:

    I jeszcze moja własna teoria dotycząca silnika 163 KM. Prawdopodobnie 163 KM to była pierwsza moc jaką osiągnięto w nowym 2.0 i umieszczono w Lanci, potem po modyfikacji uzskano 170 KM ( patrz wyżej - Lancia w przedziale do 165 KM)
    Ostatnio edytowane przez ris ; 02-09-2014 o 10:13 Powód: Dodano

  5. #55
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    To już wiemy- jednostka napędowa ta sama, ale szkopuł tkwi w układzie przeniesienia napędu.
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  6. #56
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał AirAjti Zobacz post
    To już wiemy- jednostka napędowa ta sama, ale szkopuł tkwi w układzie przeniesienia napędu.
    To trzeba sobie zobaczyć po "winie" w EPER

  7. #57
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Dolnośląskie
    Auto
    Ar159/2010/2,0/170KM/
    Postów
    103

    Domyślnie

    co do czipowania, lekki czip poprawia właściwości silnika i obniża spalanie
    duży czip żyłuje silnik, powodując jego znacznie szybsze zużycie
    czipowanie 170 KM jak najbardziej wskazane ale lekkie[/QUOTE]

    Witam, od niedawna dopieszczamy się nawzajem z moją 159. Co znaczy lekkie rasowanie i na co zwrócić uwagę?

  8. #58
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2015
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0 JTDm
    Postów
    7

    Domyślnie

    Zostawiłem dzisiaj samochód w ASO i poprosiłem o sprawdzenie rodzaju skrzyni w systemie po numerze VIN.
    Wyszło, że w mojej Alfie 159 2.0 JTDm 136 KM jest zamontowana skrzynka F40, czyli ta "wytrzymalsza".
    Być może istotnym tutaj jest fakt, że auto pochodzi z ostatniego miesiąca produkcji.

    Z kolei rozmawiałem z vtech.pl odnośnie chiptuningu, i oni twierdzą, że te samochody inaczej się podkręcają, bo mają inny numer silnika/wersje sterownika.
    Oni robią: 136KM->183KM i 170KM->200KM. Więc po tej rozmowie trochę zgłupiałem

  9. #59
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2014
    Auto
    Alfa_Romeo 166 2.4 20v
    Postów
    289

    Domyślnie

    rybakmj ma ta 136 km po chipie na 225KM wiec teraz wychodzi masło maslane, najlepiej jakby sie wypowiedział tu cinek bo on w tych autach mocno grzebie i by była jasnosc czy sa te same silniki czy wykastrowane elektronicznie/ewentualnie inne sterowniki itp. Jedno jest pewne ze różnia sie skrzyniami ta 136k ma teoretycznie słabszy moment od tej 170km

  10. #60
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2015
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0 JTDm
    Postów
    7

    Domyślnie

    Cytat Napisał kamorado Zobacz post
    Jedno jest pewne ze różnia sie skrzyniami ta 136k ma teoretycznie słabszy moment od tej 170km
    Jak widać na moim przykładnie, jednak nie koniecznie...

Podobne wątki

  1. Czy są różne wersje napinacza paska micro?
    Utworzone przez b-ski w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 23-03-2014, 09:42
  2. Reflektory przednie przed FL. Czy były różne wersje?
    Utworzone przez aro_1977 w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 23-03-2014, 05:53
  3. [156] Wyświetlacz km, różne wersje podświetlania?
    Utworzone przez zaviaseq w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 27-11-2010, 13:58
  4. [146] ECU różne wersje
    Utworzone przez jj82 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 06-04-2009, 08:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory