Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: Wymiana kolektora ssącego 2.4 JTDm 20v

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Alfa Romeo 159 TI 2.4JTDM 2008r
    Postów
    228

    Domyślnie Wymiana kolektora ssącego 2.4 JTDm 20v

    Witam
    Mam zamiar w mojej alfie wymienić kolektor ssący na ten z silnika 2.4 jtd 175km (bez kalp wirowych).
    Ponieważ nie znalazłem takiego na portalach aukcyjnych mam pytanie do znawców tematu czy kolektor z Lanci Thesis 2.4 jtd 175km też podejdzie do mojego silnika

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar m!ke
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    AR159 2.4 Q4
    Postów
    273

    Domyślnie

    A masz je jak porównać? Foto?

  3. #3
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    SŁOPNICE
    Auto
    Giulia 2.0 280KM Q4 TI Veloce - była Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 200KM EGR i DPF off
    Postów
    1,121

    Domyślnie

    Kolego moja dobra rada. Jak chcesz mieć spokój to wywal te klapy zaspawaj i poskładaj z powrotem. Znajdź w okolicy siebie kogoś kto ci je wyłączy w kompie i spokój na lata jazdy!!!!!
    A dodam że jak sobie wyłączysz jeszcze EGR-a programowo to już bajka. Auto śmiga jak torpeda od dolnych obrotów.
    Całość powinna cię wynieść około 400zł. Warto pomyśleć może???

  4. #4
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał slawek986 Zobacz post
    Kolego moja dobra rada. Jak chcesz mieć spokój to wywal te klapy zaspawaj i poskładaj z powrotem. Znajdź w okolicy siebie kogoś kto ci je wyłączy w kompie i spokój na lata jazdy!!!!!
    A dodam że jak sobie wyłączysz jeszcze EGR-a programowo to już bajka. Auto śmiga jak torpeda od dolnych obrotów.
    Całość powinna cię wynieść około 400zł. Warto pomyśleć może???
    Zazdroszczę niskich cen u mechanika. U mnie w 1.9 montaż i demontaż kolektora wyniósł trochę więcej niż 400 zł, a do tego dochodzi spawanie (100 zł) + ewentualne planowanie (kolejne kilkadziesiąt zł). A w 2.4 jest trochę ciaśniej pod maską, więc robota trudniejsza/droższa.

    Inna sprawa, że autor wątku chce kupić gotowy kolektor bez klap, żeby uniknąć spawania i planowania. Taki kolektor w wypadku 1.9 kosztuje mniej więcej tyle co spawanie z planowaniem.

  5. #5
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar m!ke
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    AR159 2.4 Q4
    Postów
    273

    Domyślnie

    Nawet kupny bym planował. Nie jest to oszałamiający koszt przy groźbie ponownego demontażu. Warto zrobić planowanie kolektora i nową uszczelkę pomiędzy kolektor i głowice z ASO.

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    jeżeli planowanie jest taką koniecznością to wypadałoby główce ściągnąć / wykręcić szpilki i tez ja oddać do planowania od strony kolektora. Jak ma być równo to z obu stron.

    A na poważnie nowa uszczelka wystarczy. w końcu po coś ona jest. Planowanie to zbędny wydatek.

Podobne wątki

  1. [159] uszczelka kolektora ssącego
    Utworzone przez grzechu7 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 30-03-2014, 19:43
  2. 1,9 jtdm pytanie dot. kolektora ssącego
    Utworzone przez liked w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 14-11-2010, 10:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory