AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Które właściwości wg Ciebie?
A ty myślisz, że klasyfikacje i normy to tylko takie nalepki na opakowaniach i można sobie dowolnie umieszczać? Jest różnica pomiędzy olejem spełniającym ACEA C2 i ACEA A5/B5 (pisałem o tym kilka postów wcześniej), a producent silnika MA pod groźbą utraty gwarancji zaleca obecnie olej ACEA C2 i tego radzę się trzymać.
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Nie twierdzę że to tylko nalepki ale zauważ że do 2010 roku wiele olejów C2 spełniało również A5/B5 i wielu producentów nadal tak pisze więc nie są to tak wielkie różnice jak starasz się sugerować... To że norma A5/B5 pozwala na SAPS max 1,6 nie oznacza, że oleje tyle mają i ja nie znam oleju 0W-30 API SN RC o takim poziomie SAPS i to nie tylko poziom popiołów ale także fosforu gdzie dodatkowo API/ILSAC mierzą retencję fosforu a nie tylko stan początkowy jak ACEA..
Maciek, kojarzysz taki wpis z PDS Motula x-cleana C3 odnośnie benzyniaków BMW?
UWAGA: Oleje BMW LL-04 mogą być stosowane w silnikach benzynowych tylko w krajach Unii Europejskiej, Szwajcarii, Norwegii i Liechtensteinie. Poza tymi krajami należy stosować oleje klasy BMW LL-01, takie jak MOTUL 8100 X-Cess 5W-40. W przypadku wątpliwości zapoznaj się z zaleceniami BMW.
Chodzi w tym o jakość i zasiarczenie benzyny oraz wydłużone okresy wymiany oleju... W US gdzie problem jakości benzyny też występuje BMW słusznie zaleca do tych samych benzynowych silników oleje LL-01 a nie LL-04 mid saps C3 a niektórych wrażliwych na jakość benzyny silników w ogóle na niektóre rynki nie oferowali. Mieliśmy kilka takich 3 litrówek w firmie i w każdej w ciągu kilku lat przynajmniej raz padła pompa wysokiego ciśnienia, wtryski itd a na kosztowne naprawy jeździły nawet do Niemiec a tam takie same auta jeździły bezawaryjnie...
W dieselu w DPF lepiej nie zastępować oleju C2 olejem A5/B5 ale w benzyniaku ja wolę API SN RC ACEA A5/B5 mając zapas TBNu - moja świadoma indywidualna decyzja i dotyczy tylko ww. 0W-30 bo ma poziom cynku/fosforu jak C2 i polecany jest nawet do benzyniaków z bezpośrednim wtryskiem.
Widzisz Twoja wola na nic się zda jeśli miałbyś jakieś problemy z silnikiem, gwarancja nie zostanie uznana, bo jego producent nie pozostawił w instrukcji miejsca na dowolność. Jest dokładnie napisane jakie normy i parametry olej ma mieć - w starej instrukcji była jeszcze furtka na pewną dowolność bo był zapis "... olej o parametrach nie gorszych niż..." teraz jest wyraźny zapis "...olej o podanych parametrach..."
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Moja jest dawno po gwarancjidlatego dbam najlepiej jak sam potrafię a nie jak AR zaleca czyli C3 albo C2 na 30tkm...
bo widziałem czym się kończy takie traktowanie silnika choćby przez 2 lata.
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Dyskusja na 24 strony, a nadal nie wyklarowała się lista polecanych olejów zgodnych z 9.55535-S2 i SAE 5W-40. A trochę się tego ostatnio pojawiło... Ja do Selenii mam lekki uraz po zeszłorocznej "awarii" odmy i podejrzewam, że po części mogło to być spowodowane tym, że jednak nie jest to olej najwyższych lotów.
Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS