Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 30

Temat: cofnięte koło z całą kołyską..

  1. #11
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Cytat Napisał wojtekjast Zobacz post
    To bardzo za duzo!
    No właśnie.
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar Magik
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Skawina
    Auto
    Była:156 SW 2,4 20V Jest: Kia Sorento 3,5 V6+VW GOLF V PLUS 1,9 TDI[EGR off/pwrd conmir.pl]
    Postów
    587

    Domyślnie

    Przypomniało mi się. Kiedyś rozkręcałem Alfę, która miała cofnięte koło właśnie w stronę progu. Różnica była właśnie ok. 15 -20mm. Widać było gołym okiem. Co się okazało, była po strzale w koło. Nie mogli dorwać ori półosi, więc wsadzili dłuższą. Po wsadzeniu wymiarowej półosi koło wróciło na swoje miejsce.
    Ja tego nie neguję, ale polaryzacja Twojej mentalności obliguje mnie do kontynuowania merytorycznej konwersacji z Tobą.

  3. #13
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    Od 1998 164 v6 , GT JTD 2004.Volvo V70 2007
    Postów
    422

    Domyślnie

    Cytat Napisał Magik Zobacz post
    Przypomniało mi się. Kiedyś rozkręcałem Alfę, która miała cofnięte koło właśnie w stronę progu. Różnica była właśnie ok. 15 -20mm. Widać było gołym okiem. Co się okazało, była po strzale w koło. Nie mogli dorwać ori półosi, więc wsadzili dłuższą. Po wsadzeniu wymiarowej półosi koło wróciło na swoje miejsce.
    Tak po chlopsku-co ma piernik do wiatraka

  4. #14
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Cytat Napisał Magik Zobacz post
    Przypomniało mi się. Kiedyś rozkręcałem Alfę, która miała cofnięte koło właśnie w stronę progu. Różnica była właśnie ok. 15 -20mm. Widać było gołym okiem. Co się okazało, była po strzale w koło. Nie mogli dorwać ori półosi, więc wsadzili dłuższą. Po wsadzeniu wymiarowej półosi koło wróciło na swoje miejsce.
    Koło w pionie trzyma zwrotnica, a ta z kolei trzyma się dwóch sworzni, w jaki sposób półoś może wpływać na zmianę położenia wahaczy ?

    Edit:

    Przepraszam, trzech sworzni wliczając końcówkę drążka kier.
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  5. #15
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    cieszyńskie
    Auto
    Alfa Romeo 147 FL
    Postów
    14

    Domyślnie

    -czy jest wstawiona ćwiartka to nie mam pojęcia, bo się na blacharce nie znam, ale wszystkie odległości maska-błotnik, błotnik-drzwi, błotnik-słupek, maska-zderzak są identyczne z lewą stroną, ale widać, że i błotnik i drzwi są malowane więc na pewno było tam coś kombinowane
    -zdjęcia zrobię jutro samego koła i pod maską jak to wygląda
    -kołyska jest cofnięta w podłogę tak jak by ją wbiło razem z nią
    -co do tych 20mm to jest taka orientacyjna wielkość, bodajże to było 18mm ale to i tak nie zmienia nic bo różnica jest za duża

  6. #16
    Użytkownik Romeo Avatar Magik
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Skawina
    Auto
    Była:156 SW 2,4 20V Jest: Kia Sorento 3,5 V6+VW GOLF V PLUS 1,9 TDI[EGR off/pwrd conmir.pl]
    Postów
    587

    Domyślnie

    Dłuższa półoś=koło bardziej wystaje na zewnątrz. Naciągają się gumy w tulejach i przesuwa koło.
    Ja tego nie neguję, ale polaryzacja Twojej mentalności obliguje mnie do kontynuowania merytorycznej konwersacji z Tobą.

  7. #17
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    Od 1998 164 v6 , GT JTD 2004.Volvo V70 2007
    Postów
    422

    Domyślnie

    Cytat Napisał Magik Zobacz post
    Dłuższa półoś=koło bardziej wystaje na zewnątrz. Naciągają się gumy w tulejach i przesuwa koło.
    Ok.Nauka radziecka zna takie przypadki.

  8. #18
    Użytkownik Romeo Avatar Magik
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Skawina
    Auto
    Była:156 SW 2,4 20V Jest: Kia Sorento 3,5 V6+VW GOLF V PLUS 1,9 TDI[EGR off/pwrd conmir.pl]
    Postów
    587

    Domyślnie

    Poważnie tak było. Nie teoria, lecz w praktyce zostało to zastosowane. Nawet mam tę półoś zostawioną na pamiątkę.

    Do autora tematu: no to nic nie poradzisz tylko rama zostaje - chyba, ze wspawana jest ćwiartka, to rama ci rozerwie spawy.
    Ja tego nie neguję, ale polaryzacja Twojej mentalności obliguje mnie do kontynuowania merytorycznej konwersacji z Tobą.

  9. #19
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Cytat Napisał Magik Zobacz post
    Dłuższa półoś=koło bardziej wystaje na zewnątrz. Naciągają się gumy w tulejach i przesuwa koło.
    To w jaki sposób by to się dało poskładać używając bardzo stosunkowo małej ludzkiej siły zwykłego mechanika ???
    Przecież w jakiś sposób zwrotnicę na sworzeń górnego wahacza trzeba założyć, nie dało by się tego złożyć mając zbyt długą półoś (?)
    Nie wspomnę o przegubach, że nie miały by możliwości prawidłowej pracy ponieważ by coś mieliło na wióry.
    Ogólnie takie zawieszenie było by napięte jak baranie jaja
    Teoretycznie słabo wykonalne ale kto wie, są na świecie rzeczy ...

    http://pl.memgenerator.pl/mem-image/...nily-pl-ffffff
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  10. #20
    Użytkownik Romeo Avatar Magik
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Skawina
    Auto
    Była:156 SW 2,4 20V Jest: Kia Sorento 3,5 V6+VW GOLF V PLUS 1,9 TDI[EGR off/pwrd conmir.pl]
    Postów
    587

    Domyślnie

    No nie składałem tego, tylko rozkręcałem. Ale... kiedy wahacz dolny nie jest założony na zwrotnice, to możesz ja ruszać w każdą stronę. Do momentu kiedy nie zatrzyma Cię drążek kierowniczy, to dobre kilka centymetrów. Sworzeń dolnego wahacza też jest ruchomy, więc wydaje mi się, że była możliwość złożenia tego z użyciem normalnej siły zwykłego mechanika, gdyż resztę załatwiły sruby, nakrętki itp. Faktem jest, że wahacza nie dało się już założyć, gdyż w aluminiowej tulei wyrobiony został gwint, bo odkręcanie szło dość topornie.
    Faktem jest, że ja takie coś widziałem, ba po zmianie półosi na właściwą wszystko wróciło do normy.
    Ja tego nie neguję, ale polaryzacja Twojej mentalności obliguje mnie do kontynuowania merytorycznej konwersacji z Tobą.

Podobne wątki

  1. Luźne koło, koło rusza się wraz z tarczą na lewarku.
    Utworzone przez Hoster w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 03-08-2015, 15:14
  2. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-05-2014, 11:17
  3. Witam całą ekipe :)
    Utworzone przez Chudeck w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-02-2014, 15:28
  4. Drga całą buda 156
    Utworzone przez sobi112 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 03-06-2013, 07:30
  5. Całą seria błędów
    Utworzone przez JohnnyR w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 22-02-2010, 13:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory