Temat: Jedyny temat o felgach i kołach, poprzednio "Co sadzicie o tych felgach???"

  1. #4091
    Użytkownik Rowerzysta Avatar marekm
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    służy do jazdy, a nie do oglądania
    Postów
    443

    Domyślnie

    Cytat Napisał Camey Zobacz post
    wyższe ciśnienie z tyłu daje by wedle teorii zmniejszyć podsterowność
    Nie rozumiem zupełnie tego bełkotu z poprzedniego posta ale to zdanie mnie zupełnie zdumiało. Czy ono oznacza, że likwidujesz podsterowność specjalnie prokurując nadsterowność?

  2. #4092
    Użytkownik Romeo Avatar malin2k5
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Połczyn-Zdrój
    Auto
    Giulietta QV Nero Etna, Alfa Romeo 156 SW '02 BLU VELA, 126p '78
    Postów
    4,105

    Domyślnie

    Być może jesteśmy na tropie nowej "zasady" w dziedzinie fizyki

  3. #4093
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,433

    Domyślnie

    Cytat Napisał Camey Zobacz post
    Pietek wyższe ciśnienie z tyłu daje by wedle teorii zmniejszyć podsterowność po mimo tego jak pisze Andrzejsr, że przy ciężkim przodzie w fałkach i 2.4 JTD pasuje na przód nabić więcej....
    No, wiem, panuje ogólnie zamieszanie z tym jak działać ciśnieniami w przypadkach chęci zmniejszenia podsterowności.
    Artykuły, które podlinkowałem przemówiły do mnie i powiem szczerze że robiłem próby trochę na torze jastrząb (także odłączając VDC bezpiecznikiem) i wydaje mi się sensowne to zwiększanie z przodu (w rozsądnych granicach), a zmniejszanie z tyłu. Naprawdę to wydaje się działać co tam piszą (więcej na przód mniej na tył ciśnienia dla zredukowania podsterowności, oczywiście jak się skręci koło i straci bieżnik przyczepność bo pojedzie bokiem bieżnika, to nic nie pomoże ciśnienie i ciężki przód wyleci na zewnątrz) . Na pewno ten układ 2,9 z przodu i 2,5 z tyłu zmniejszył (w moim przypadku) płużenie i jazdę na napisach ścianek , choć może to kierowca jakieś tam postępy poczynił od czasu takich jak poniżej efektów :



    Swoją drogą o ile pamiętam Veredstein podawał dla moich poprzednich opon Ultrac Cento 215/45/17 właśnie 2,9 przód 2,5 tył (na stronie www vredestaina były takie dane dla jakiego auta z jaką oponą ile dawać, nokian którego teraz założyłem nie podaje).
    Na pewno z tymi ciśnieniami było mi lepiej niż z instrukcyjnymi 2,4 i 2,4 czy 2,5 i 2,5 (dla 215/45/17 cały czas)
    Do nokianów na początku dałem na 2,5 i 2,5 i miałem wrażenie podwijania się opony i mniejszej precyzji, zwiększyłem na 2,9 z przodu i jest fajnie.
    Zmniejszałem też w ramach prób ciśnienie w przednich (vredestain'y ) do 2,2 i to nie jest dobre. Wtedy chyba najbardziej zdarłem napisy z boków, najbardziej miała tendencię do płużenia przodem. A może i nawet niebezpieczne być podobno - zdjęcie opony z felgi i dachowanie(?)

    Co do rozstawu - racja. Poprzednie felgi musiałem oddalić dystansami aby weszły na większe hamulce i dystanse dostały tylko przednie koła, więc się zwiększył rozstaw z przodu . Niby niedużo ale subiektywnie stabilniej i pewniej się ten przód prowadził pamiętam. Ze "sterownościami" jakichś prób mocnych nie robiłem ale w delikatnych próbach było jak Camey pisze.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2014-08-22-1365.jpg
Wyświetleń:	76
Rozmiar:	53.2 KB
ID:	145921   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2014-08-22-1366.jpg
Wyświetleń:	269
Rozmiar:	69.4 KB
ID:	145930  
    Ostatnio edytowane przez Andrzejsr ; 22-09-2014 o 20:31

  4. #4094
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Camey
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa 156 V6
    Postów
    494

    Domyślnie

    Marku jeżeli mój poprzedni post odebrałeś jako bełkot to przepraszam. Chciałem to napisać możliwie prostymi słowami
    Malin to żadna nowa "zasada" tylko chyba Cię na tej lekcji nie było
    Działa to na tej samej zasadzie co opisał to Andrzej tyle że "od drugiej strony". Weźmy sytuację kiedy metodą prób i błędów dochodzimy do tego , że najlepsze ciśnienie w oponie na osi napędowej to np. 2.6 . Mniejsze ciśnienie w oponach tylnej (np. 2,1) spowoduje podwijanie jej boków a co za tym idzie zmniejszy precyzję prowadzenia i zwiększa "nerwowość" danej osi. Idąc w drugą stronę czyli zwiększając ciśnienie z tyłu bardziej niż na przodzie powodujemy, że opona nie podwija nam się na zakrętach ale przylega do asfaltu mniejszą powieszchnią i nie chodzi mi tu o to by nabić w nią powietrza tak by wyglądała jak opona w rowerze. Skutek tego wszystkiego jest taki sam ale z różnym zachowaniem tylnch kół
    Ostatnio edytowane przez Camey ; 23-09-2014 o 08:30

  5. #4095
    Użytkownik Rowerzysta Avatar marekm
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    służy do jazdy, a nie do oglądania
    Postów
    443

    Domyślnie

    Nie przepraszaj, nie potrzeba To co piszesz jest oczywiste, tylko to się nie tak robi - próbując zmienić charakterystykę - nie psuje się przyczepności, a poprawia! Czyli - żeby zmniejszyć podsterowność, poprawia się przyczepność przedniej osi, a nie psuje tylną

  6. #4096
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Camey
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa 156 V6
    Postów
    494

    Domyślnie

    Cytat Napisał marekm Zobacz post
    Nie przepraszaj, nie potrzeba To co piszesz jest oczywiste, tylko to się nie tak robi - próbując zmienić charakterystykę - nie psuje się przyczepności, a poprawia! Czyli - żeby zmniejszyć podsterowność, poprawia się przyczepność przedniej osi, a nie psuje tylną

    Tak jak piszesz to by było najlepiej no ale na ile można poprawić przyczepność przodu 156tki z fałką czy jeszcze lepiej z 2.4.
    Szerzej już u mnie nie da rady bo musiałbym poszerzać błotniki, oponki Michelin PilotSport3 225/40/18 p/t ale ciągnie mnie by założyć na tył yokohamy Advan a10a 215/45/18 z poprzedniego samochodu. Ze stabilizatorami na tył eksperymentuje na tyle, że raz miałem założony customowy ale okazał sie za miękki póżniej był za sztywny i narazie bujam się na seryjnym. Sprężyny z tyłu mam H&R które są wyraźnie twardsze od ProKita na przedniej osi. Jest zdecydowanie lepiej niż w serii ale do ideału daleko i to przy FWD raczej niemożliwe. Zostało tylko odchudzenie przodu ale tu co jedynie można by przerzucić Aku do bagażnika albo elementy blacharskie wykonać z włókna FG lub CF ale to póki co gadanina. Można jeszcze pobawić się geometrią albo własnie ciśnieniem w oponach.

  7. #4097
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,806

    Domyślnie

    Tak czy inaczej "poprawianie" przyczepności przodu przez zmniejszanie przyczepności tyłu? Logika mi podpowiada, że to zły pomysł.

  8. #4098
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Camey
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa 156 V6
    Postów
    494

    Domyślnie

    Dlatego robię to małymi krokami by nie przedobrzć

  9. #4099
    Użytkownik Rowerzysta Avatar dejot_ns
    Dołączył
    10 2013
    Auto
    MiTo QV
    Postów
    421

    Domyślnie

    18" 8j 225/40 ET20 będzie tarło przez za niskie ET, a jakby dał opony 215/40?

  10. #4100
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,806

    Domyślnie

    To i tak koło będzie wystawało poza obrys błotników. No i redukcją szerokości opony wiele nie zrobisz bo u mnie przyciera na 8" i oponie 225 z ET35, a będziesz miał jeszcze 15mm bardziej koło wysunięte.

Podobne wątki

  1. 156 na 15 calowych felgach "gtr"
    Utworzone przez KostasVip w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 18-01-2013, 11:58
  2. Jak wam sie jezdzi na felgach 17"
    Utworzone przez grosii w dziale 166
    Odpowiedzi: 57
    Ostatni post / autor: 05-04-2012, 10:19
  3. [155] Co myślicie o felgach AEZ 17" 4x 100 po 369 zł z montażem -NOWE
    Utworzone przez Kelban w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 23-10-2011, 10:59
  4. [145] co myslicie o tych felgach?
    Utworzone przez 1990mb w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 23-09-2011, 20:33
  5. Co sądzicie o tych felgach?
    Utworzone przez sław w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 11-11-2009, 14:09

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory