Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: Konsultacja w sprawie oceny AR 159 - komora silnika i pewne wątpliwości...

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    AR 156 SW
    Postów
    2

    Domyślnie Konsultacja w sprawie oceny AR 159 - komora silnika i pewne wątpliwości...

    Szanowni Forumowicze,

    Przymierzam się do zakupu modelu 159. Po długich poszukiwaniach padło rocznik 2007 w automacie z motorem 1.9JTDm 150KM. Właściciel podzielił się obficie informacjami, porobił szczegółowe fotki na moją prośbę i wszystko wydaje się OK. Jedna rzecz mnie jednak zastanawia. Otóż na załączonych fotach komory silnika zastanawiający wydaje mi się wygląd spawu łączącego fartuch kielicha McPhersona z poszyciem wewnętrznym błotnika (przy tabliczce znamionowej). To samo dotyczy analogicznego spawu z drugiej strony.
    Poza tym jeżeli możecie oceńcie, szczególnie Ci, którzy mają takowe Belle jak wszystko wygląda w porównaniu z komorami waszych 159-tek. Może przesadzam, ale wydawało mi się że takowy spaw powinien być pokryty jakąś substancją zabezpieczającą typu ,,glut''. Poza tym czy korozja blachy będącej pod gumową rurą w kształcie Y przy reflektorze od strony pasażera jest normalna w przypadku 7-mio letniego wozu? Pytam z czystej ciekawości, bo wycieczka po to auto to 400km, a jedną taką już odbyłem z mojego rodzinnego Poznania do Katowic i zakończyła się powrotem bez auta. Teraz udaję się do Gdyni w sprawie tego wozu, i obawiam się czy to nie jest kolejna mina. Ale oczywiście może przesadzam i wszystko jest OK.

    Poza tym załączam foto kierownicy i pedałów - auto ma teoretycznie 169000 przebiegu. Czy aż tak dobry stan obszycia kierownicy i nakładek pedałów jest możliwy nawet jeżeli auto było gonione poza ruchem miejskim?

    Będę wdzięczny za rzeczowe oceny - rzeczowe ludzi, którzy mają coś merytorycznego do powiedzienia poza gdybaniem.

    P.S. oczywiście wiem że kolor wypełnienia kiery i panelu zegarów nie występował w oryginale i właściciel robił tuning opcja ,,black daemon''

    Proszę o poważne odpowiedzi



    Pozdrawiam,
    Sebastian Wołoszczuk
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_0630.jpg
Wyświetleń:	523
Rozmiar:	103.8 KB
ID:	146043   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_0628.jpg
Wyświetleń:	716
Rozmiar:	119.9 KB
ID:	146044   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_0631.jpg
Wyświetleń:	458
Rozmiar:	67.2 KB
ID:	146045   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_0640.jpg
Wyświetleń:	466
Rozmiar:	48.3 KB
ID:	146046   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_0643.jpg
Wyświetleń:	474
Rozmiar:	94.1 KB
ID:	146047  


  2. #2
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    AR 156 SW
    Postów
    2

    Domyślnie

    Przesyłam dodatkowe foto, z zakreślonym miejscem, o które pytam.
    Pozdrawiam!
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_0630x.jpg
Wyświetleń:	431
Rozmiar:	105.3 KB
ID:	146066  

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar CodeMaker
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 1,9 JTS
    Postów
    1,259

    Domyślnie

    Jest osobne podforum poswiecone 159. Takie tematy wrzucaj tam.

  4. #4
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Moim zdaniem to oryginalne gluty/spawy. Temat gdzieś taki był i takie były wnioski. U mnie to wygląda podobnie, w drugiej i trzeciej 159, którą widuje tak samo.

    Pedały mają trwałe nakładki, spokojnie wytrzymują dużo większe przebiegi. To nie polonez.

    Kierownica jak kierownica, jedni zajadą w 50 kkm, a u drugich po 300 kkm będzie wyglądała jak nowa. Dla mnie to o niczym nie świadczy. No może poza tym, że jak jest zajechana to trzeba będzie pewnie włożyć dobrych kilka stów na odświeżenie wnętrza. Za 500 zł masz komplet nowych mieszków, gałki zmiany biegów i obszytą kierownicę.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 26-09-2014 o 10:30

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Takie zabezpieczenie spawów jest fabryczne. Wygląda to trochę na robotę pijanego lakiernika, ale tak to kładą oryginalnie...
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar skipas
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Rawicz (okolice)/Grodzisk Wlkp
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 8V GRIGIO STROMBOLI 2007r/Peugeot 308 SW 1.6HDI 2010r
    Postów
    238

    Domyślnie

    Oryginał Panie

Podobne wątki

  1. [159] Komora silnika - skrzypienie przy uruchamianiu silnika, przyspieszaniu i na dziurach
    Utworzone przez Gary w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 11-01-2017, 14:13
  2. [159] Komora silnika - co to za przewód?
    Utworzone przez pass45 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 14-11-2012, 22:31
  3. [GTV] którędy przeprowadzić przewody kabina-komora silnika?
    Utworzone przez kudlaty_bytom w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 10-04-2012, 05:31
  4. [MiTo] pytnie/prośba do właścicieli mito - komora silnika , masy
    Utworzone przez nexcom w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 19-07-2011, 20:25
  5. [33] Kraków-przejażdżka porównawcza, konsultacja
    Utworzone przez jackolus w dziale Małopolskie
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 03-09-2009, 09:50

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory