Strona 9 z 14 PierwszyPierwszy 1234567891011121314 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 81 do 90 z 136

Temat: falowanie obrotów na biegu jałowym

  1. #81
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    To ja też zaleję Alfę na innej stacji. Dla odmiany pojadę na Lotos. Akurat jutro mam trasę ok 700 km to się przekonam czy to może być wina paliwa.
    U mnie falowanie obrotów jest raczej delikatne. Wczoraj wymieniłem komplet poduch to nawet żadnych drgań w środku nie czuję.

    Jedyne co ostatnio zauważyłem to bardziej nasilone klepanie zaworów na rozgrzanym silniku. Wczoraj wymieniłem również olej, dodałem cudowny podobno modyfikator tarcia. Chociaż nie spodziewam się fajerwerków.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  2. #82
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Ciąg dalszy problemów. Alfa może i nie faluje, ale gaśnie czasem. Zmiana paliwa na shell nitro v-power hiper plus super najlepsze nie pomogła. Załączam logi.

    Alfa zgasła w takich samych sytuacjach: jadę przez pewien czas na biegu, hamuje biegami, wysprzęglam przed światłami i gaśnie. Pierwsze odpalenie jest bardzo trudne lub niemożliwe (silnik chce wyskoczyć z samochodu), ale jeśli odczekam kilka sekund to odpala normalnie, bez problemu i jedzie dalej też bez problemu.

    Gaśnięcie to 320 i 420 sekunda filmu. Tuż przed gaśnięciem auto miało dziwną reakcję na gaz, to znaczy szarpało bardzo przy odpuszczaniu i przyciskaniu gazu. Generalnie wiedziałem, że zaraz zgaśnie. Po zgaśnięciu można zaobserwować ciekawą wartość Desired intake air quantity.

    Jedyny problem jaki występuje to częste błędy niewłaściwej temperatury silnika (130* C) przy odpalaniu, poza tym wszystko ok. Auto bez EGR, DPF, klap wirowych, po programie u cinka i z roczną głowicą, rocznym przepływomierzem, czujnikiem ciśnienia doładowania (jak widać po logach, znów do wymiany), nowym alternatorem.

    Logi tutaj:
    http://aureus.com.pl/citroen/alfa/FESExp_1409261828.csv

    Próbkowanie logów bardzo biedne, może powinienem się skupić na 2-4 parametrach (tylko których?).
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 28-09-2014 o 12:02

  3. #83
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    07 2014
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM DISTINCTIVE +
    Postów
    157

    Domyślnie

    Jahu kiedyś czytałem o niemalże identycznej sytuacji jak Twoja na forum Renault Laguna Klub Polska i tam z tego co pamiętam winny ku bardzo dużemu zaskoczeniu okazał się czujnik położenia wału. Postaram się odszukać ten temat i podeśle Ci linka.

  4. #84
    Użytkownik Romeo Avatar LukeMazur
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Bieszczady
    Auto
    Toyota Supra JZA80 / Nissan Stagea RS260
    Postów
    1,002

    Domyślnie

    nie ma żadnego błędu? ja bym sprawdził ustawienie rozrzadu, ja w 159 miałem przestawione o 1ząbek na wałku i pieprzyło podobnie, czase zgasła, nie chciała zapalić, i przy przyszpieszaniu nagle zaczynał ciągnąć, i pusczał duzego czarnego dyma...

    to ja odrazu sciagam rozrząd patrze na nowy pasek co ma na sobie znaki, nie pasuje, patrze na blokade na wałku tez nie pasuje, jak wszystko spasowałem, poskładałem odpaliłem od razu, silnik całkiem inaczej chodzi, zaczyna ciagnać od 1500obr delikatnie sie zwieksza i nie ma takiego łupniecia przy 2000, nie kopci i jest gicio. To było w tamtym tygodniu.
    Tylko że mi wypadał błą synhronizacji rozrzadu i juz jest spokój


    Wypożyczę maszynkę do zaginania nadkoli - PW

  5. #85
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Błędu żadnego. Ani śladu po błędzie przy odpalaniu, ani przy gaśnięciu w czasie jazdy.

    Rozrząd wymieniany razem z głowicą w styczniu, przez 7-8 miesięcy problemu nie było. Problem nie występuje stale. Potrafię 1-2 tygodnie przejeździć bez problemu, potem jednego dnia non stop coś się dzieje. Teraz znów od 2 dni żadnych problemów. Auto ciągnie ładnie, kto nie wsiądzie to dziwi się, że to tylko 4-cylindrowy diesel.

    Moim zdaniem jakiś czujnik/zawór/coś się przyciera, zacina i są problemy. Chyba trzeba czekać aż całkiem padnie. Inne podejrzenie – instalacja elektryczna lub komputer. Niestety na to drugie parę rzeczy wskazuje (np. rok temu auto stało w serwisie i nagle pojawiło się kilka błędów – doładowanie, przepływomierz, coś tam jeszcze, brak możliwości odpalenia, po czym po pół godziny i sprawdzeniu wszystkich kostek auto ruszyło i nigdy się to nie powtórzyło).

  6. #86
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Ja taki czujnik już zamówiłem - drogi nie jest, więc warto spróbować.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  7. #87
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Ja taki czujnik już zamówiłem - drogi nie jest, więc warto spróbować.
    O jakim czujniku piszesz?

    Najbardziej martwi mnie wartość "Desired intake air quantity" = 3275,5 mg/i po zgaszeniu silnika, co to może oznaczać? Zastanawiam się jakie jeszcze wartości powinienem logować, żeby wykluczyć lub potwierdzić uszkodzenie jakiegoś elementu? Macie jakieś pomysły? W jakim kierunku iść szukając uszkodzenia? Układ paliwa? ECU? Instalacja elektryczna? Czy czekać aż całkiem coś padnie?

  8. #88
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Po wyłączeniu ta wartość jest wartością normalną i oznacza, że zostało wyłączone napięcie wzorcowe... czyli, że wyłączyłeś silnik
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  9. #89
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    Po wyłączeniu ta wartość jest wartością normalną i oznacza, że zostało wyłączone napięcie wzorcowe... czyli, że wyłączyłeś silnik
    OK. To przestaje się martwić tą wartością.
    Masz może jakiś pomysł co sprawdzić, co może być nie tak, jakiś trop? Albo może zacząć wymieniać coś w ciemno? Może uda mi się dogadać z jednym właścicielem 159, żebym podmienił parę elementów. Ale od czego zacząć?
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 29-09-2014 o 11:39

  10. #90
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Wymieniam czujnik położenia wału.
    W sumie to szereg czujników... Pozmieniałem kiedyś czujnik ciśnienia paliwa, bez pożądanego rezultatu. Może regulator ciśnienia paliwa?

    Ja mam jedno pytanie: dlaczego u mnie MES nie wyświetla żadnej wartości dla parametru regulatora ciśnienia DRV? Wrzucę potem numery mojego ECU, porównamy.

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

Podobne wątki

  1. Falowanie obrotów na biegu jałowym
    Utworzone przez Kamiel w dziale GT
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 03-10-2014, 13:38
  2. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 25-07-2014, 12:05
  3. falowanie obrotów na jałowym JTD
    Utworzone przez piotr_alex w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 02-04-2012, 20:02
  4. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-07-2011, 18:10
  5. AR 156 1.6 TS z gazem, 2 tys obrotów na jałowym
    Utworzone przez luceklz w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 10-03-2011, 12:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory