![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
Ja swoją GT zrobiłem już 20 tys. km i górne wahacze wymieniałem już 4 razu. Nie mniej jednak jestem w stanie uwierzyć, że ktoś zrobi na górnych te 40 tys. km ale do tego trzeba względnie dobrych dróg bez poprzecznych nierówności. Raz się tak złożyło, że blisko 4 tys. km zrobiłem po względnie dobrych drogach i zero luzów. Później niecały tysiąc po Krakowie i do zmiany. Nie wiem jaki wpływ ma na to opona 215/40/r18 bo może na seryjnej 225/40 mniej by ten wahacz dostawał w dupę. Co więcej od ostatniej wymiany zrobiłem 6 tys. km, jeżdżę po drogach takich jak poprzednio a zawias dalej okay. Poliuretany nic nie dadzą ponieważ najczęściej luz łapie sworzeń a nie tuleje.
4 razy wymiana zawieszenia przy 20kkm przebiegu? Dzizas co Ty mijasz rowy przeciwczolgowe po drodze do pracy?reklamacja wahaczy jak tak szybko padaja...
Sent from my iPhone
Born to be wild.
Właśnie przymierzam się powoili do 166 z 3.2. Czy ten silnik w tym konkretnym modelu ma jakieś typowe wady i niedoskonałości? Czy raczej niczym się nie przejmować?![]()
Co posiadam: Fiat Brava 2.0 20V 155KM, Opel Meriva A
Co mi się przez łapki przewinęło:
Alfa Romeo: 156 1.8 TS, 156 2.4 M-JET, 166 3.2 V6 24V Lancia: Lybra 2.4 JTD, Delta 1.8ie, Thesis 2.4 JTD Hyundai: Lantra 1.6 GLS, BMW: E90 320d, Fiat: Stilo 1.9 8v, Brava 80 16v, Brava 80 16v, Brava 100 16v, Marea 155 20v, Renault: Laguna III 2.0 16v
Ma same zalety - jest mocny, trwały, pięknie brzmi - silnik a nie wydech mam na myśli - prosta konstrukcja, pięknie sie gazuje, swietnie sie kręci i wogole jest super.
Dygresja mode on - po 2 latach jazdy busso śmiać mi sie chce jak ktos pisze ze jego diesel jest fajny - mode off.
Wiem - mam diesla w domu. Całe szczęście nie muszę nim jeździć.
I nie przekonuj mnie plis![]()
Ostatnio edytowane przez Marcin_M ; 07-10-2014 o 19:38
Silnik sam w sobie jest super. Wiadomo jednak, że nawet super silnik można zajechać, dlatego jak będziesz kupował to go dobrze sprawdź. Jeżeli możesz to z kimś, kto jeździ busso. Jak nie, to oblukaj chociaż czy: nie słychać popychaczy, równo pracuje po rozgrzaniu (falujące wolne obroty), nie ma dziwnych drgań (trzęsawka w kierunku przód-tył samochodu), równo rozwija moc do samego końca (6.5-7k) przy czym powyżej 5tys jest już ogień, + standardowe sprawdzenie np. płynu chłodniczego jak to przy zakupie...![]()
166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
Silnik jest super! I tyle.
Jak masz jakąś 166 3,2 pewniaka na oku, to nie ma co się zastanawiać!
Pamiętaj o wymianie nagrzewnicy, bo na pewno cieknie jeśli nie była wymieniona (grozi popaleniem elektryki i wkurzającym zaparowaniem wnętrza plus specyficzny zapach wewnątrz.
Z chłodnicą też może się już coś dziać w tym wieku - po ubytkach płynu w dłuższym czasie będzie widać.
No ale to nie silnik tylko jego okolice![]()