Strona 15 z 27 PierwszyPierwszy ... 5678910111213141516171819202122232425 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 141 do 150 z 269

Temat: Turbina (dźwięki z turbo, gwizdanie)

  1. #141
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Jeśli chodzi o wpływ klap na zachowanie samochodu, to mechanik miał rację. Klapy to nic innego jak zmienna długość kolektora dolotowego. Aby zwiększyć moment obrotowy w dolnym zakresie klapy się zamykają i powietrze porusza się w dłuższym kanale. Przy obrotach wyższych napełnianie cylindra powietrzem jest krótsze i wtedy lepiej jest gdy kolektor jest krótszy, a więc klapy są otwarte. Przy okazji klapy polepszają mieszanie powietrza z syfem z EGR-a, co poprawia spalanie NOx-ów ( kto w obecnych czasach ma jeszcze aktywny EGR ? ). Czy to wszystko jest odczuwalne dla usera, to już inna sprawa Znaczy się jest to odczuwalne jak tylko zrzuci się listwę sterującą. Ja po wywaleniu klap robię korektę momentu w dolnym zakresie. Szczególnie w BMW.

    Pamiętajcie, że zdarzają się przypadki, kiedy klapa wpada do cylindra rujnując zawór dolotowy, cylinder i wypada niszcząc zawór wydechowy i łopatki turbiny. Więc można się nabawić nie tylko remontu silnika ale i jego osprzętu.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  2. #142
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    1.9 150KM
    Postów
    398

    Domyślnie

    Cytat Napisał maly_777 Zobacz post
    Też się usuwa.
    Masz nie aż tak daleko polecany serwis w razie czego.
    www.pablogarage.pl
    Fakt nie daleko ,znają się na rzeczy?
    Pytam bo nie jestem zorientowany jeszcze ,mało czasu na zgłębianie wiedzy forumowej.Praca ,praca ,praca uffff.

  3. #143
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    Jeśli chodzi o wpływ klap na zachowanie samochodu, to mechanik miał rację. Klapy to nic innego jak zmienna długość kolektora dolotowego. Aby zwiększyć moment obrotowy w dolnym zakresie klapy się zamykają i powietrze porusza się w dłuższym kanale. Przy obrotach wyższych napełnianie cylindra powietrzem jest krótsze i wtedy lepiej jest gdy kolektor jest krótszy, a więc klapy są otwarte.
    Tylko, że w wypadku 159 ten wpływ jest bardzo niewielki. Sam usunąłem klapy ze sprawnego kolektora z niewielkim przebiegiem, który dopiero się zaczął rozszczelniać, który w środku był czyściutki (auto bez EGR) i naprawdę nie odczułem zmiany w dolnym zakresie obrotów (ani na plus, ani na minus). Nie wykluczam, że jakaś zmiana jest, ale nie jest ona zauważalna dla przeciętnego kierowcy. Faktem jest, że poniżej 1500 obrotów to w ogóle nie jeżdżę, a poniżej 2000 obrotów staram się nie deptać gazu mocniej. Zresztą wykresy z hamowni, które robił cinek, to potwierdzały – nie było zauważalnej różnicy przed i po operacji wycięcia klap w 159 1.9 16v i 2.4.

    Dodam jeszcze, że wyrzucenie klap z brudnego kolektora + gruntowne czyszczenie dolotu powoduje, że zwykle użytkownicy odczuwają wzrost elastyczności w dolnym zakresie obrotów (nie wiem czy bardziej dzięki uszczelnienie kolektora czy oczyszczeniu z grubej warstwy sadzy zmieszanej z olejem).

  4. #144
    Użytkownik Świeżak Avatar Uzurpat0r
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Tarnów
    Auto
    GT 3.2 V6
    Postów
    83

    Domyślnie

    Cześć! Czy możecie mi powiedzieć czy ten dźwięk turbiny jest normalny? U mnie brzmi podobnie jak na pierwszym filmiku i słyszałem opinie że to normalny dźwięk, a także że łożyska turbiny lub nieszczelność. Nie chcę bez powodu siać paniki bo mam jeszcze kilka innych napraw do zrobienia.

    https://www.youtube.com/watch?v=RC-fdt3wuFc
    https://www.youtube.com/watch?v=pNpIo792Vyg

    Mam 1,9 jtd 16v 140KM

  5. #145
    Użytkownik Rowerzysta Avatar spdr
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Stargard Szczeciński
    Auto
    AR 159 SW 1.9 JTDm 115KM
    Postów
    88

    Domyślnie

    Cytat Napisał Uzurpat0r Zobacz post
    Cześć! Czy możecie mi powiedzieć czy ten dźwięk turbiny jest normalny? U mnie brzmi podobnie jak na pierwszym filmiku i słyszałem opinie że to normalny dźwięk, a także że łożyska turbiny lub nieszczelność. Nie chcę bez powodu siać paniki bo mam jeszcze kilka innych napraw do zrobienia.

    https://www.youtube.com/watch?v=RC-fdt3wuFc
    https://www.youtube.com/watch?v=pNpIo792Vyg

    Mam 1,9 jtd 16v 140KM
    Nie daj sobie wmówić, że te dźwięki to nic groźnego lub, że to normalna praca turbosprężarki! Jeżeli ktoś tak twierdzi tzn., że nie ma pojęcia o czym mówi.
    Miałem ten sam problem i nie słuchając innych postanowiłem z tym walczyć. Po pierwszej regeneracji t/s miałem spokój na około 2 miesiące. Druga wizyta w warsztacie była w ramach gwarancji i do dnia dzisiejszego (około 2 lat po regeneracji) nie słyszę żadnych niepokojących dźwięków, spadło również zużycie oleju.

  6. #146
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar jedrek1980
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Piotrków Trybunalski
    Auto
    Alfa Romeo 159 Bella
    Postów
    381

    Domyślnie

    A masz w ogóle katalizator?

  7. #147
    Użytkownik Świeżak Avatar Borys-Tech
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Fiat Bravo II
    Postów
    70

    Domyślnie

    Panowie mam do was pytanie może ktoś przerabiał temat u siebie. Otóż mam Bravo II z silnikiem 2.0 Mjet i mam pytanie odnośnie turbiny w tym modelu. Otóż moja turbina zaczyna już puszczać olej i przymierzam się do wymiany i tu moje pytanie. Czy turbina z Bravo jest taka sama jak w Insignii 2.0Cdti?? Tak wiem to te same silniki, bo według strony Garretta Fiat ma nr OEM 55217494 a Insignia 55570748. Jednak gdy wejdziemy w dane turbiny wszystkie pozostałe nr się pokrywają ze sobą.

    http://www.turbomaster.info/eng/garr...88290-0001.php
    http://www.turbomaster.info/eng/garr...86137-0001.php

    Pytam bo szukam zdrowej używki do siebie a patrząc po allegro obie turbiny wyglądają tak samo, a dostępność turbin z Insignii jest dużo większa niż z Bravo/Delty.

  8. #148
    Użytkownik Romeo Avatar Goora
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 159 SW 1.9 JTDM 150KM '06
    Postów
    579

    Domyślnie

    spdr, ale poza gwizdaniem coś się działo?

    U mnie gwizda tak samo. Oleju nie bierze ani grama. Nic nie kapie. Przy turbo sucho.
    Chyba, że mam jakąś nieszczelność w układzie dolotu. Hmm...

    Aha... od razu dla tych co mi zaraz napiszą, że turbo do wymiany i szrot - turbo było sprawdzane przy okazj wizyty na hamowni u Cinka i wszystko w najlepszym porządku. Dmucha jak trzeba, program zrobiony i auto jeździ bez problemowo.

  9. #149
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Czarny_28
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Dębica RDE - podkarpackie
    Auto
    AR 159 SW, Progression, Nero Oceano, 1.9 JTDm 16V, 2006r.
    Postów
    6,839

    Domyślnie

    Cytat Napisał Goora Zobacz post
    spdr, ale poza gwizdaniem coś się działo?

    U mnie gwizda tak samo. Oleju nie bierze ani grama. Nic nie kapie. Przy turbo sucho.
    Chyba, że mam jakąś nieszczelność w układzie dolotu. Hmm...

    Aha... od razu dla tych co mi zaraz napiszą, że turbo do wymiany i szrot - turbo było sprawdzane przy okazj wizyty na hamowni u Cinka i wszystko w najlepszym porządku. Dmucha jak trzeba, program zrobiony i auto jeździ bez problemowo.
    trupa kupiles od Luka i tyle

  10. #150
    Użytkownik Rowerzysta Avatar spdr
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Stargard Szczeciński
    Auto
    AR 159 SW 1.9 JTDm 115KM
    Postów
    88

    Domyślnie

    Cytat Napisał Goora Zobacz post
    spdr, ale poza gwizdaniem coś się działo?

    U mnie gwizda tak samo. Oleju nie bierze ani grama. Nic nie kapie. Przy turbo sucho.
    Chyba, że mam jakąś nieszczelność w układzie dolotu. Hmm...

    Aha... od razu dla tych co mi zaraz napiszą, że turbo do wymiany i szrot - turbo było sprawdzane przy okazj wizyty na hamowni u Cinka i wszystko w najlepszym porządku. Dmucha jak trzeba, program zrobiony i auto jeździ bez problemowo.
    Sam gwizd jest oznaką, że coś się zaczyna dziać. U mnie na początku było podobnie, po tym jak ubywało oleju postanowiłem oddać do regeneracji

Podobne wątki

  1. Gwizdanie turbiny JTD
    Utworzone przez TOBISIAK w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 09-11-2015, 09:54
  2. gwizdanie- nie turbo!!
    Utworzone przez demonobiker w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 23-11-2012, 02:07
  3. Uszkodz.rura od turbo-czy turbina może coś zassać ?
    Utworzone przez Garos w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 22-07-2012, 08:23
  4. 156 2.4 td sprowadzona - problem z turbina (turbo)
    Utworzone przez GTom777 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 08-06-2010, 16:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory