Nie bałdzoNawet gdyby pasek ślizgał podczas jazdy to alternator ładuje w miarę dobrze. Dla przykładu w mojej GT jest na wolnych obrotach około 14-14,1V. Wyższe obroty niewiele zmienią, jeśli nawet przy 3000/min będzie napięcie rzędu 12,5V. Trzeba zmierzyć prąd ładowania i wtedy szukać przyczyny.
Napięcie
Przyczyny mogą być różne. U mnie regulator na alternatorze zaczął świrować w taki sposób, że napięcie przekraczało 15.5 V. Raczej akumulator też by nie przeżyłby takiego katowania w perspektywie dłuższego użytkowania.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
jak swoja alfe odpalam po 3 tyg ( akumulator org ) tez wszystkie komunikaty sie wyswietlaja... podladuje sie i juz kolejne odpalenie auta ok.
duży pobór prądu i systemy się wyłączają przy słabym aku. Po co komu ASR czy ABS przy uruchamianiu silnika
....
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Dlatego mój kolega ze sklepu zawsze doradza brać najtańsze25 miesięcy gwarancji daje komfort na 2 lata a zawsze można, słabe działanie przed upływem zgłosić i dostać nowy, jeśli reklamację jest zasadna.