Strona 109 z 175 PierwszyPierwszy ... 95999100101102103104105106107108109110111112113114115116117118119159 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,081 do 1,090 z 1746

Temat: Mixol + ON - dlaczego dolewamy oleje 2T do ropy? - w pigułce.

  1. #1081
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Platinum 2T - ten w szarej butelce.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  2. #1082
    Użytkownik Romeo Avatar dejon
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Warszawa/Bielsk Podlaski
    Auto
    Była Alfa Romeo 156 2,4JTD...wkoncu jest 159 SW 1,9JTD 16V 150KM
    Postów
    1,102

    Domyślnie

    Dzieki oczywiscie platinium 2t moto syntetyczny?

  3. #1083
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar wkamil
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    156 SW 2.4 JTD Ti '05, 159 SW 2.0 '11
    Postów
    796

    Domyślnie

    pół (syntetyczny)

    Wysłane z S3

  4. #1084
    Użytkownik Romeo Avatar dejon
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Warszawa/Bielsk Podlaski
    Auto
    Była Alfa Romeo 156 2,4JTD...wkoncu jest 159 SW 1,9JTD 16V 150KM
    Postów
    1,102

    Domyślnie

    Oki dziekuje bede działał i pisal czy poprawa jakas jest na razie STP testuje do czyszczenia. .

  5. #1085
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    2,091

    Domyślnie

    Cytat Napisał xrobcio Zobacz post
    Wyjezdzilem 1 butelke LM 1052 odczucia jak u wiekszkosci, rowniejsza i moze troche cichsza praca silnika, korekty delikatnie sie poprawily spalanie bez zmian. Od ostatniej dolewki LM wyjezdzilem juz 2 pelne baki, a chcialbym sprobowac jakiegos Archinola. Zatankuje jeszcze raz do pelna bez dodatkow i w przyszlym miesiacu kupie archinola. Ktorego kupic? Spalanie w miescie jak by spadlo z 9.5l o litr bylbym wniebowziety Tankuje zwyke ON na shell. Na 3 bakach vpower nie zauwazylem roznicy

    Wytapane z telefonu Bonda… Jamesa Bonda…
    Dobrze jest napierw zalać czyścik całego układu AR6400-D jeśli chcesz stosować Archoila - nawet do obecnego baku i dolać do pełna. Przyda się przed zimą bo oprócz mycia po letnim biodieselu także wilgoć z układu wyprowadza.
    Potem są dwie opcje AR6800 cetane booster albo AR6200. Oba smarne (co się przyda przy mniej smarnych zimowych ON bez bio) i z modyfikatorami spalania (innymi) ale AR6800 dodatkowo mocno podnosi liczbę cetanową co przy zimnych rozruchach pomaga lepiej/ciszej spalać ON natomiast AR6200 mocniej modyfikuje ON na poziomie molekuł dzięki organometalicznej technologii, za którą kiedyś swoją drogą jej wynalazcy dostali Nobla z chemii.
    Do AR6200 elektronika silnika musi się trochę zaadaptować i na to potrzeba czasu - bywa, że nawet kilka baków. AR6200 w początkowej dawce 2ml/10L ma też działanie czyszczące chociaż nie tak silne jak typowy czyścik AR6400-D.
    Ja jeżdżąc na AR6200 długo (benzyniakami) zauważam, że nawet przerwa w jego stosowaniu na 1-2 baki powoduje zauważalny spadek osiągów, głośniejszą pracę i wzrost spalania i wymaga potem wyjeżdżenia przynajmniej połowy baku aby silnik zaczął pracować jak wcześniej.
    Po mieście nie są to jednak aż tak wielkie różnice i zależy od dynamiki jazdy bo czasami kiedy silnik lepiej reaguje na gaz to więcej się z niego korzysta. U mnie różnica jest na tej samej trasie pomiar z 2-3 tygodni czyli ponad 1000km samo miasto w codziennych korkach 50km dziennie: 7.1 z AR6200 ~1,5ml/10L P/b95 a 7.5 bez czyli jakieś 5%. Auto: Avensis 1.8 valvematic kombi benz bez turbiny.
    AR6800 głównie działa na liczbę cetanową i tutaj wynik porównania jest tym lepszy im gorszy ON bo jest szersze pole do jego poprawy a i silniki potrafią w różnym zakresie korzystać z podwyższonej liczby cetanowej. Do ON klasy premium nie ma sensu tego dodawać (także w aspekcie ekonomicznym) bo efekt ma prawo być słabszy niż na zwykłym ON bo miesza się z uszlachetniaczami (także cetane boosterami), których w normalnym ON nie ma lub jest zdecydowanie mniej a ich podwojona ilość razem nie musi dawać podwójnego efektu - są pewne granice dla paliwa i dla silnika.
    Do ON premium spokojnie można dodawać AR6200 bo tego rodzaju technologii producenci paliw nie stosują i wiem, że działa OK na zwykłym ON jak i na Vervie tyle, że czasami zwykły ON wymaga wyższej dawki niż 1ml/10L czyli np. 1,5-2ml/10L.
    Jeśli mają być wyższe oszczędności na spalaniu w t-dieselu to ja bym jeszcze do oleju dodał AR9100 modyfikator tarcia - wtedy może być szansa uzyskania lepszego wyniku poprawiając smarowanie i spalanie bo 9,5 to chyba sporo jednak.
    Serdecznie pozdrawiam,
    PW znów dostępne ale najlepiej: wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  6. #1086
    Użytkownik Świeżak Avatar xrobcio
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTDm 16V 150HP
    Postów
    167

    Domyślnie

    Dzieki za wypracowanie
    Ten czyscik na poczatek AR-6400-D to wydatek~ 90zl troche duzo jak na jedno uzycie Filtry, olej wymienialem miesiac temu.
    Natomiast mysle zeby sprobowac tego AR 6200-D 125ml i tankujac okolo 60l zwyklego ON - wlewac caly czas 12ml AR 6200-D (czyli 2ml na 10l ropy)

    A czy ten AR 9100 ktos z forum stosowal? Warto? Do silnika leje Selenie 5W40.
    9.5l/100km dla jednych to normalne spalanie w miescie. Ja uwazam ze o ten 1l spokojnie moglo by byc mniej. Oczywiscie jesli bym szalal to spoko, ale przy normalnej jezdzie wydaje mi sie ze deczko za duzo.

  7. #1087
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Postów
    2,636

    Domyślnie

    9.5l/100km to normalne w mieście? Hmm jeżdżąc normalnie to tyle mi 2.4JTD nie pali
    Tyle to miałem lecąc autostradami z butem praktycznie non stop w podłodze albo tempomatem w okolicach 200km/h...

  8. #1088
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar wkamil
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    156 SW 2.4 JTD Ti '05, 159 SW 2.0 '11
    Postów
    796

    Domyślnie

    To ile Twoje 2.4 w ruchu miejskim pali, 7l/100? B....h please

    Wysłane z S3
    Ostatnio edytowane przez wkamil ; 29-10-2014 o 16:59

  9. #1089
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał xrobcio Zobacz post
    A czy ten AR 9100 ktos z forum stosowal?
    Dwa miesiące z tym jeżdżę (razem z Penrite Enviro+ 5W40, oczywiście po płukance AR2820). Subiektywnie - nic specjalnego. Raczej takie placebo.
    Za to z czystym sumieniem mogę polecić AR6500 - efekty mierzalne dzięki MES, zwiększenie interwału między wypalaniami o 150 km (przejechane 3000 km, średnia wypalań wzrosła z 700 do 850 km).
    Ostatnio edytowane przez magil ; 29-10-2014 o 17:24
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  10. #1090
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar wkamil
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    156 SW 2.4 JTD Ti '05, 159 SW 2.0 '11
    Postów
    796

    Domyślnie

    u mnie też największe wrażenia były po stronie portfela

    Wysłane z S3

Podobne wątki

  1. Dolewanie MIXOL'u do oleju napędowego-co Wy na to??
    Utworzone przez puchaty1988 w dziale 156
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 11-06-2012, 18:03
  2. FILTR CZĄSTEK STAŁYCH - w pigułce
    Utworzone przez TuneFORCE w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 10-03-2012, 07:15
  3. FILTR CZĄSTEK STAŁYCH - w pigułce
    Utworzone przez TuneFORCE w dziale Tuning
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 08-03-2012, 01:13
  4. Wyciek ropy
    Utworzone przez Stanley w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 26-04-2010, 17:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory