Witam, otóż słyszałem, ze najlepiej sie pozby tego całego filtra czy cos? Ze trzeba go czyscic itd. Co mi radzicie w tej sprawie? usunac czyscic czy co najlepiej zrobic?
Witam, otóż słyszałem, ze najlepiej sie pozby tego całego filtra czy cos? Ze trzeba go czyscic itd. Co mi radzicie w tej sprawie? usunac czyscic czy co najlepiej zrobic?
Jak często się wypala? To wg mnie główne kryterium
KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
Konwersje USA->EU
UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline
chce wam sie odpisywać w kółko to samo? tyle już tematów o DPF jest że staje sie to już nudne
Ale ja mam pytanie.
DPF wypala mi się co 800-900 km. Czy mimo tego obecność filtra może wpływać negatywnie np. na trudniejszy rozruch?
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Moim skromnym zdaniem to częstotliwość wypalania DPF jest w normie. Powiedz jeszcze czy robisz głównie trasy czy miasto? Na rozruch może mieć wiele rzeczy np. egr czy słabe świece i t.d.
Przejechałem dopiero 1000 km, bo nie dawno kupilem, ale ogolnie auto takie slabsze jest jak na 150 koni, moja 147 lepiej ciągła niż obecna 159 z silnikiem 150 konnym. To jego się czysci czy wymienia na nowy jak sie wypala? Co jest bezpieczne dla silnika? usuniecie czy czyszczenie?
Jeżeli jest sprawny to co około 800-1000 km sam się wypala, miał być bezobsługowy. Gdy się wypala nie świeci się żadna kontrolka, mozna zauważyć zwiększone spalanie, na jałowym biegu podwyższone obroty oraz podniesioną wskazówkę doładowania. Najlepszym rozwiązaniem jest wycięcie i programowe usunięcie, jeżeli wypala się prawidłowo narazie możesz zostawic.
Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel
"We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond
Podnieść moc silnika. Nie porównuj mocy do 147 bo to piórko w stosunku do 159.
Jeżeli chodzi o DPF u mnie wypala się średnio co 600 km ale 90% to jazda po mieście na krótkich odcinkach. Nie jest on taki straszny jak go malują. W porównaniu do francuskich marek gdzie trzeba jakieś płyny uzupełniać, itd. W alfie jest bezobsługowy i raczej mało problematyczny. Istotne żeby nie gasić silnika w czasie procesu wypalania. Na początku ciężko będzie Ci wykminić kiedy to się dzieje ale z czasem, rozpoznasz oznaki, najłatwiej po obserwacji wskaźnika doładowania (jak się delikatnie wychyla na luzie - trwa proces wypalania), chwilowe spalanie rzędu 30l/100km, praca silnika.
Ja bym nie ruszał puki się nie dziej z nim nic złego - ja przejeździłem rok i nie miałem problemów.
Na przyszłość wystarczy trochę poszukać:
http://www.forum.alfaholicy.org/159_...k_stalych.html
http://www.forum.alfaholicy.org/159_..._juz_jest.html
http://www.forum.alfaholicy.org/159_...te_filter.html
http://www.forum.alfaholicy.org/159_...te_filter.html
http://www.forum.alfaholicy.org/159_...te_filter.html
http://www.forum.alfaholicy.org/159_...na_czarno.html
Ostatnio edytowane przez SEBEK ; 31-10-2014 o 20:28
Bo w życiu liczą się szybkie kobiety i piękne samochody...