Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 35

Temat: DPF w mojej 159.

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Cytat Napisał SEBEK Zobacz post
    Istotne żeby nie gasić silnika w czasie procesu wypalania.
    Tuż po wypalaniu także nie radziłbym wyłączać silnika. Byłoby to ze szkodą dla turbiny.

    Wystukane panewką z miski dwulitrowego TS'a

  2. #12
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159, 1.9 JTDM, 150KM, 2006r
    Postów
    216

    Domyślnie

    Cytat Napisał SEBEK Zobacz post
    Podnieść moc silnika. Nie porównuj mocy do 147 bo to piórko w stosunku do 159.
    Jeżeli chodzi o DPF u mnie wypala się średnio co 600 km ale 90% to jazda po mieście na krótkich odcinkach. Nie jest on taki straszny jak go malują. W porównaniu do francuskich marek gdzie trzeba jakieś płyny uzupełniać, itd. W alfie jest bezobsługowy i raczej mało problematyczny. Istotne żeby nie gasić silnika w czasie procesu wypalania. Na początku ciężko będzie Ci wykminić kiedy to się dzieje ale z czasem, rozpoznasz oznaki, najłatwiej po obserwacji wskaźnika doładowania (jak się delikatnie wychyla na luzie - trwa proces wypalania), chwilowe spalanie rzędu 30l/100km, praca silnika.
    Ja bym nie ruszał puki się nie dziej z nim nic złego - ja przejeździłem rok i nie miałem problemów.
    Na przyszłość wystarczy trochę poszukać:
    http://www.forum.alfaholicy.org/159_...k_stalych.html
    http://www.forum.alfaholicy.org/159_..._juz_jest.html
    http://www.forum.alfaholicy.org/159_...te_filter.html
    http://www.forum.alfaholicy.org/159_...te_filter.html
    http://www.forum.alfaholicy.org/159_...te_filter.html
    http://www.forum.alfaholicy.org/159_...na_czarno.html

    Dzięki za informacje, ale powiedz mi jeszcze kiedy jade obojetmie czy krótki czy dlugi dystans i gasze auto to mam patrzec czy na luzie wskazówką od do lądowania się rusza czy nie?

    Teraz jak mam na luzie to nie jest na samym dole tylko na pierwszej kresce, tak ma byc?

    Jak się sprawdza czy on jest wypalony czy nie? Wyciaga się go gdzieś czy jak?

  3. #13
    Użytkownik Romeo Avatar serath
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    ZG
    Auto
    AR 159SW 1.9JTDm
    Postów
    534

    Domyślnie

    Wypalanie dpf będzie niezależnie od dystansu, stad obserwuj te 3 wskazania (licząc silnik) i szybko nauczysz się rozpoznawać ten proces.
    Wskazówka turbo na luzie podczas jazdy gdy wypala dpf spadnie błyskawicznie na 0 jak tylko zdejmie nogę z gazu.
    Na postoju nieco inaczej: wypalanie 1 kreska (lub czujnik do czyszczenia / wymiany), brak wypalania wskazówka na 0.

    Sprawdzenie stanu zapełnienia dpf oraz dystans wypalania - np. poprzez Multiecuscan

    Odnośnie czujnika doładowania(to co wrzuciłem wyżej) : http://www.forum.alfaholicy.org/showthread.php?t=57893
    Ostatnio edytowane przez serath ; 01-11-2014 o 13:21
    "Alfa comes with a great responsibility, 'cause no kid ever grew up with a picture of Passat on his bedroom wall."

    Sprzedam: Logo (przód/tył), dekielki, QV
    Polecam: Koce, kocyki, ręcznie robione maskotki

  4. #14
    Użytkownik Rowerzysta Avatar dareknewry
    Dołączył
    04 2014
    Auto
    '08 159 Ti 1.9 JTDm 16v
    Postów
    301

    Domyślnie

    Cytat Napisał bartek1204 Zobacz post
    Dzięki za informacje, ale powiedz mi jeszcze kiedy jade obojetmie czy krótki czy dlugi dystans i gasze auto to mam patrzec czy na luzie wskazówką od do lądowania się rusza czy nie?

    Teraz jak mam na luzie to nie jest na samym dole tylko na pierwszej kresce, tak ma byc?

    Jak się sprawdza czy on jest wypalony czy nie? Wyciaga się go gdzieś czy jak?
    Wypalanie DPF poznajesz po wskazowce turbodoladowania na 2 sposoby:
    1. W czasie jazdy obserwuj wskazowke. Jak po przyspieszeniu i puszczeniu pedalu gazu wskazowka leci w dol szybko (i chyba do konca) to wypala sie DPF.
    Kiedy wskazowka opada powoli i nie do samego konca do nic sie nie wypala, to norma.
    2. Na postoju, na luzie z wlaczonym silnikem. Zanim wylaczysz silnik zawsze popatrz na wskazowke turbo. Wskazowka turbo lekko uniesiona pomiedzy 1 i 2 kreska (tak jak na filmiku lub podobnie) to wypala sie DPF



    Proces trwa kilka minut. Ponoc najlepiej pojezdzic troche po okolicy. Jezdzac patrz na wskazowke od turbo. Tak jak Ci napisalem w punkcie 1, wskazowka zacznie powoli opadac to sie juz wypalil, mozesz gasic silnik.

  5. #15
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159, 1.9 JTDM, 150KM, 2006r
    Postów
    216

    Domyślnie

    Cytat Napisał dareknewry Zobacz post
    Wypalanie DPF poznajesz po wskazowce turbodoladowania na 2 sposoby:
    1. W czasie jazdy obserwuj wskazowke. Jak po przyspieszeniu i puszczeniu pedalu gazu wskazowka leci w dol szybko (i chyba do konca) to wypala sie DPF.
    Kiedy wskazowka opada powoli i nie do samego konca do nic sie nie wypala, to norma.
    2. Na postoju, na luzie z wlaczonym silnikem. Zanim wylaczysz silnik zawsze popatrz na wskazowke turbo. Wskazowka turbo lekko uniesiona pomiedzy 1 i 2 kreska (tak jak na filmiku lub podobnie) to wypala sie DPF



    Proces trwa kilka minut. Ponoc najlepiej pojezdzic troche po okolicy. Jezdzac patrz na wskazowke od turbo. Tak jak Ci napisalem w punkcie 1, wskazowka zacznie powoli opadac to sie juz wypalil, mozesz gasic silnik.
    Czyli jak gasze silnik to czekac AZ wskazówką od turbo opadnie do zera i wtedy jest ok? Bo ja mam zawsze lekko podniesiona na luzir jak i w czasie jazdy na biegu bez dodawania gazu.

  6. #16
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Cytat Napisał dareknewry Zobacz post
    Tak jak Ci napisalem w punkcie 1, wskazowka zacznie powoli opadac to sie juz wypalil, mozesz gasic silnik.
    Mając 600 stopni na wejściu do filtra i minimum 800 st na turbinie... Gratuluje porady !!

  7. #17
    Użytkownik Świeżak Avatar BeBe
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    SG
    Auto
    159SW 2008
    Postów
    237

    Domyślnie

    Poczytaj wszystkie tematy o DPF i będziesz wiedział wszystko. Nie słuchaj tych miszczów którzy radzą od razu wyciąć, bo inaczej umrzesz.
    Podoba mi się ten filmik, 50l/100km. Nie dziwię się dlaczego chcą od razu wycinać DPFa, nie stać ich na olej chyba i są ECO.
    Podniesioną wskazówkę ponad 0 powoduje również włączona klima o czym nikt tu nie chce wspomnieć. Nie rozumiem Twojego stwierdzenia: "Bo ja mam zawsze lekko podniesiona na luzir jak i w czasie jazdy na biegu bez dodawania gazu.", może to właśnie chodzi o włączoną klimę. Po prostu się ciesz i jeździj swoją Alfą, odstaw również STOPERAN i nie zawracaj sobie głowy. Od czasu do czasu sobie zerkaj na wskaźnik turbo, bo jak się na nim skupisz to komuś zaliczysz bagażnik. Koledzy już podali, kiedy zdejmiesz nogę z gazu i wskazówka turbo dosłownie "pie*&^#$" o zero wtedy jest wypalanie oraz podwyższone zużycie paliwa (chwilowe, nie średnie) i nie czekaj na 50 litrów.
    U mnie to wygląda tak, jadę 70km/h, czwarty bieg, chwilowe zużycie na poziomie 5,5-6l i podczas wypalania pokazuje zużycie 9-12l.
    Kiepsko się jeździ po mieście w korku, wtedy szarpie silnikiem (można mieć wrażenie, że "coś" się psuje).
    Także życzę bezawaryjnej jazdy i ciesz się z posiadania pięknej Alfy oraz nie "stresuj" sobie żołądka.



    Klaustrofobia to lęk przed zamkniętymi pomieszczeniami. Na przykład gdy idę do monopolowego boję się, że będzie zamknięty.

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta Avatar dareknewry
    Dołączył
    04 2014
    Auto
    '08 159 Ti 1.9 JTDm 16v
    Postów
    301

    Domyślnie

    Cytat Napisał cuoreventi Zobacz post
    Mając 600 stopni na wejściu do filtra i minimum 800 st na turbinie... Gratuluje porady !!
    Dobra uwaga nie chodzilo mi o to zeby gasic odrazu silnik, ale jakos tak tapisalem na szybko posta.

  9. #19
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar axel83
    Dołączył
    08 2009
    Auto
    Alfa Romeo
    Postów
    257

    Domyślnie

    Cytat Napisał bartek1204 Zobacz post
    Czyli jak gasze silnik to czekac AZ wskazówką od turbo opadnie do zera i wtedy jest ok? Bo ja mam zawsze lekko podniesiona na luzir jak i w czasie jazdy na biegu bez dodawania gazu.
    Jeśli wskazówka doładowania jest podniesiona cały czas to znaczy że czujnik doładowania masz do wymiany Na allegro znajdziesz używkę za 50zł.

  10. #20
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159, 1.9 JTDM, 150KM, 2006r
    Postów
    216

    Domyślnie

    Cytat Napisał axel83 Zobacz post
    Jeśli wskazówka doładowania jest podniesiona cały czas to znaczy że czujnik doładowania masz do wymiany Na allegro znajdziesz używkę za 50zł.
    Tak jest podniesiona zawsze o 2/3mm a na 0 jeszcze nigdy nie opadla. Czyli czujnik do wymiany. A dpfa gdzie się sprawdza ze jest zanieczyszczony, do wymiany? Chcialbym teraz sprawdzić jak wyglada

Podobne wątki

  1. Czy jest DPF w mojej 147
    Utworzone przez haya w dziale 147
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 17-06-2014, 19:02
  2. Kto zamontuje DSP w mojej 166
    Utworzone przez kamko25 w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 19-02-2012, 16:28
  3. Alu dla mojej alfy 159
    Utworzone przez Stawar w dziale Tuning
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 06-01-2012, 18:06
  4. [164] Skórka w mojej 164
    Utworzone przez Xofer w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 31-10-2010, 12:55
  5. [156] zakupy do mojej 156 2.5L
    Utworzone przez bmw535i89 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 29-10-2008, 09:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory