Dlatego zawsze warto porównywać. Na forum reklamuje się kilka sklepów. Zawsze można napisać i zapytać o cenę
Dlatego zawsze warto porównywać. Na forum reklamuje się kilka sklepów. Zawsze można napisać i zapytać o cenę
Pozwolę sobie wtrącić:
http://www.forum.alfaholicy.org/147/...nej_firmy.html
Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.
Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF
Wydaje mi się, że mieszasz kilka rzeczy. Warsztat daje gwarancje na dobrze wykonaną robotę. Ale skoro część dostarczona przez klienta okazała się wadliwa to dlaczego warsztat ma płacić za jej ponowny montaż/demontaż? Usługa montażu była wykonana dobrze, prawidłowo – to co zleciłem mechanikowi zostało wykonane poprawnie. Mechanik jest czysty. Trudno mi tu znaleźć jakąkolwiek odpowiedzialność mechanika.
Co innego jak zlecasz mechanikowi zakup oraz wymianę sprzęgła jako łączna usługa.
Ostatnio edytowane przez jahu ; 06-11-2014 o 13:42
Można się domagać zwrotów kosztów ponownej wymiany u producenta.
Ja jestem od półtora miesiąca na etapie reklamacji wahacza Lemforder'a i napisałem im, że muszą pokryć koszt ponownej wymiany wadliwego wahacza.
A czy mi oddadzą kasę za wymianę czas pokaże. Mam nadzieję, że lada dzień bo zaczynam się niecierpliwić.
Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel
"We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond
właśnie to niech da gwarancje na robotę, a na części jest osobno. mogę policzyć na palcach jednej ręki warsztaty które dają gwarancje na zakupione przez siebie części. tu jest spychologia jeden na drugiego. ale dobre ze producent cześći ocenia reklamacje a nie machanik który z pewnością będzie zwalał winę na wadliwe części. wiesz ty bedziesz bronil jednego a ja drugiego. ja mówię ze mechanik nie ma prawa odmawiac wydania gwarancji na zrobienie jesli klient ma swoje czesci. a tak niestety sie dzieje. jak wprowadza prawo a ma tak być kasa fiskalna dla serwisów to dopiero bedzie :-).
nie mówię ze mechanik ma dać gwarancje na czesci. bo klient juz ma. tylko ma gac gwarancje na robote.
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
proszę cie nie zakładaj z góry ze klient ma wadliwa czesc. bo ja moge zalozyc dobra czesc kiepska robota.
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
Nie rozumiem jak można wymagać od kogoś gwarancji na coś czego producentem nie jest. Przecież nie ma żadnego pojęcia o procedurach produkcyjnych, składzie materiałów itp.
Może vice versa i klient dostarczający podzespół dał na niego gwarancję. Mechanik będzie wtedy dochodził swoich praw od klienta, że ten dostarczył wadliwy podzespół. To taka sama paranoja.
Gwarancję na wykonana pracę owszem.
Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.
Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF
I o to sdero chodzi. Na robote. Alei czesto nie chcą w ogóle dawać. Klient na cżesci juz ma.
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
Dodano po 3 minutes:
Ale jesli ktos bierze od ciebie czesci tez to sory ale twoim obowiązkiem jest danie gwarancji rowniez na czesci poprzez wystawienie paragonu lub faktury.
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
Ostatnio edytowane przez tomaszchwesiuk ; 06-11-2014 o 14:56 Powód: Dodano
Części dostarczone przez klienta to są części "obce" i danie na nie gwarancji jest nie tylko głupotą i nielogiczne ale zgodnie z prawem (Dz. U. nr. 141 poz 1176 z 2002 roku) nie może on dać gwarancji, bo w myśl ustawy dochodząc swoich praw można wystąpić tylko w formie niezgodności towaru z umową, a zgodnie z tą ustawą towarem jest naprawa powiązana ze sprzedażą. To jest chyba bezsprzeczne. Za części montowane w samochodzie przez mechanika odpowiada producent. Ale zgodnie z prawem i producent nie musi dać na nie gwarancji. Tym bardziej mechanik, bo przecież on nie jest producentem i jeśli jest problem, to staje się on niejako pośrednikiem między klientem, a producentem. Finalnie gwarancję uznaje lub nie uznaje producent (właściwie rękojmie, bo mechanik nie jest osoba fizyczną i obowiązują go odmienne przepisy). Jeśli producent nie da gwarancji na podzespół, to i mechanik jej nie da. I musiałby być skończonym idiotą aby ją dać w sytuacji, gdy producent nie chce być gwarantem.
Na wykonana pracę mechanik powinien dać gwarancję ale nie musi. I to jest zgodne z prawem.
Takie czasy![]()
Temat strasznie zawiły... Kiedyś w PRL-u gwarancja się należała i już. Było jasno i zwięźle. Teraz znowu cos kombinuja i chyba 25 grudnia 2014 zmieni się ustawa.
Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.
Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF
Dlatego nie mam za złe mechanikowi, który nie chce mi zamontować części, których u niego nie kupiłem
Serwis powinien dać gwarancję na usługę. Jednak nie musi dać gwarancji na jakość części, którą przywiózł mu klient - to chyba logiczne. Teraz jest masa podróbek. I mechanik nie może odpowiadać za faktyczną jakość tych części.
Co innego reklamacja. Mechanik jak napisałeś, będzie zwalał na producenta. I tu może być spychologia, bo wina może leżeć po jednej bądź drugiej stronie.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10