Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 21

Temat: EcuMaster DET3

  1. #11
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    brak
    Postów
    1,301

    Domyślnie

    łatwość strojenia... szczególnie dobre dla osób, które chcą moc ale nie mają zbytnio o tym pojęcia i dają auto tunera. korcić będzie coś pogrzebać i zaraz motor wybuchnie. a na seryjnym ecu i tak idzie się większości rzeczy pozbyć, a zostaje pełna diagnostyka i dalej jest to seryjny komputer.

  2. #12
    Moderator Znawca Avatar Teddy84
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    156 2.0 Turbo/Giulietta 1.4TCT MY'16
    Postów
    1,284

    Domyślnie

    Cytat Napisał siewcu Zobacz post
    łatwość strojenia... szczególnie dobre dla osób, które chcą moc ale nie mają zbytnio o tym pojęcia i dają auto tunera. korcić będzie coś pogrzebać i zaraz motor wybuchnie. a na seryjnym ecu i tak idzie się większości rzeczy pozbyć, a zostaje pełna diagnostyka i dalej jest to seryjny komputer.
    To fakt nie zaprzeczalny, z tymże rozważając ten konkretny przypadek to ecu z 16VT jest mega ubogie jeśli chodzi o diagnostykę więc w tej materii nie bardzo go uwstecznisz a za to ułatwia strojenie. Chociaż generalna zasada pozostaje ori ECU to ori ECU i szczególnie nowoczesne rozwiązania mają swoje zalety mi.n rozbudowana diagnostyka. A całą Eko poprawność da się robiąc soft wyciąć.
    Żeby jasność była przy przechodzeniu z N/A na turbo ori ECU oczywiście nie ogarnie(chociaż widuję się przypadki że delikatne nadciśnienia są jak najbardziej ogarnialne w granicach fabrycznej korekcji ECU) więc DET3 to też łatwiejsza droga w tym wypadku.
    Ostatnio edytowane przez Teddy84 ; 10-11-2014 o 08:49

  3. #13
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    brak
    Postów
    1,301

    Domyślnie

    jeżeli ecu z n/a ma map sensor to raczej jest to do ogarnięcia kwestia dopasowania innego map'a, przeskalowania w sofcie, hokus-pokus-czary-mary i ecu zaczyna widzieć nadciśnienie...

  4. #14
    Moderator Znawca Avatar Teddy84
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    156 2.0 Turbo/Giulietta 1.4TCT MY'16
    Postów
    1,284

    Domyślnie

    Cytat Napisał siewcu Zobacz post
    jeżeli ecu z n/a ma map sensor to raczej jest to do ogarnięcia kwestia dopasowania innego map'a, przeskalowania w sofcie, hokus-pokus-czary-mary i ecu zaczyna widzieć nadciśnienie...
    Jeśli ma Map z tym też różnie.

  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,517

    Domyślnie

    Cytat Napisał siewcu Zobacz post
    łatwość strojenia... szczególnie dobre dla osób, które chcą moc ale nie mają zbytnio o tym pojęcia i dają auto tunera. korcić będzie coś pogrzebać i zaraz motor wybuchnie. a na seryjnym ecu i tak idzie się większości rzeczy pozbyć, a zostaje pełna diagnostyka i dalej jest to seryjny komputer.

    A to już kwiestia użytkownika czy chce płacić 3x więcej za strojenie przy każdej zmianie... W Wawie jedna firma podjęłaby się strojenia mojego Motronica za dość chorą kasę i do tego bez instalacji map sesora w doładowanym silniku

    Ja jednak zakładam, że ludzie nie będą grzebali w mapach jak nie wiedzą co się tam dzieje
    Ostatnio edytowane przez Krusz ; 10-11-2014 o 21:36

    Twin Spark Compressore - Na pohybel hejterom - Szalone 0.5bara
    Mazda mx5 - bokiem, na glebie i z kierownicą po złej stronie.
    "Nothing is "good" for daily driving that's not OEM. So by that logic don't turbo your car. Don't make it faster. Don't do anything. Go buy a bus pass."

  6. #16
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    brak
    Postów
    1,301

    Domyślnie

    pic w tym, że u większości pojawiają się zapędy do samodzielnego poprawiania map, chociażby ze względu na dość dużą ilość informacji w internecie, że to takie proste i super i w ogóle... a jeśli ktoś się podejmuje i umie to zrobić to dlaczego nie? nie wiem w czym widzisz problem, są auta z turbo które z fabryki jeżdżą bez map sensora i jakoś żyją, moc też da się podnieść a i przepływomierz jest w sofcie skalowalny. gdzie widzisz ten cały problem?

  7. #17
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kubus1616
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Iława
    Auto
    Gtv 16 VT
    Postów
    34

    Domyślnie

    Czyli wracając do mojego pytania można ogarnąć dawkę paliwa bez robienia remapa w silniku 16 vt który seryjnie ma turbo itp za pomocą jakiegoś nowego kompa?czy lepiej zrobić remapa bo jest to bardziej opłacalne i lepsze? Bo już się trochę pogubiłem i nie rozumiem trochę tych skrótów a to dlatego że nie miałem nigdy styczności z takimi sprzętami ;-)

  8. #18
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    brak
    Postów
    1,301

    Domyślnie

    lepiej zrobić remap. najlepszy komputer to seryjny komputer.

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,517

    Domyślnie

    Cytat Napisał siewcu Zobacz post
    pic w tym, że u większości pojawiają się zapędy do samodzielnego poprawiania map, chociażby ze względu na dość dużą ilość informacji w internecie, że to takie proste i super i w ogóle... a jeśli ktoś się podejmuje i umie to zrobić to dlaczego nie? nie wiem w czym widzisz problem, są auta z turbo które z fabryki jeżdżą bez map sensora i jakoś żyją, moc też da się podnieść a i przepływomierz jest w sofcie skalowalny. gdzie widzisz ten cały problem?
    W tuningowanym aucie nie mieć żadnego zabezpieczenia przed overboostem to IMHO trochę słabo. Plus już pisałem o kosztach strojenia, dla kogoś kto moduje auto strojenie to napewno nie jest "raz i koniec" - a to wtryski, a to wałki, a to nowe turbo.
    Są też auta które jeżdzą na DET-cie i żyją, zajebisty argument.
    Ale co ja się znam.

    Twin Spark Compressore - Na pohybel hejterom - Szalone 0.5bara
    Mazda mx5 - bokiem, na glebie i z kierownicą po złej stronie.
    "Nothing is "good" for daily driving that's not OEM. So by that logic don't turbo your car. Don't make it faster. Don't do anything. Go buy a bus pass."

  10. #20
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Suzumushi
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    155Q4, 147GTA, Giulietta QV, Giulia Q, Ducati STF V4S
    Postów
    754

    Domyślnie

    Bo trzeba sobie odpowiedziec na pytanie, robię to raz czy będzie mi cały czas mało
    w pierwszym przypadku najsensowniejszy jest remap, w drugim cokolwiek co jest dobre, podejdzie pod oryginalne czujniki, da się programować w "locie" i do jakiego stopnia ingeruje się w wiazkę. (lub odwrotnie czyli totalna rewolucja)
    fanaberie typu als, lc, kilka programów, dodatkowe wyjscia/wejscia logika, closed loop, open loop... do wyboru do koloru rozwiązń, tylko trzeba wiedziec czego się chce.

    W

Podobne wątki

  1. Ecumaster w v6
    Utworzone przez ar4me w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 06-11-2011, 12:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory