Temat: Korekty wtrysków

  1. #1221
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar łuk4sz
    Dołączył
    04 2014
    Auto
    159 2.0 JTDm (2021 -) 159 1.9 JTDm 8V 2010 berlina (2014-2018)
    Postów
    919

    Domyślnie

    Mam prośbę - mógłby ktoś rzucić okiem na te wyniki badania wtrysków na maszynce i korekty zmierzone FES'em? Pierwsze nic mi nie mówią, z drugich mniej więcej coś wyczytam ale podejrzenia chcę skonfrontować z Waszą opinią
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20141101_165300.jpg
Wyświetleń:	669
Rozmiar:	158.8 KB
ID:	149467  
    Attached Files Attached Files

  2. #1222
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar mklimko
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Volvo XC60; była Alfa 159 SW
    Postów
    513

    Domyślnie

    Ostatnio przekonałem się co było prawdopodobnie jedną z przyczyn złych korekt na jednym z wtrysków. Okazało się, że miałem wsadzony wtrysk od 1,9 JTDm! Ciągle się zastanawiam jak to się działo, że wszystko w miarę dobrze działało. Teraz wydaje się, że silnik działa lepiej, bardziej równomiernie, i chyba nawet lepiej brzmi (a jeśli to efekt placebo to niech trwa wiecznie). Pzdr.

  3. #1223
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Bo ECU z całej siły starało się korygować tak ten wtrysk abyś ty tego nie zauważył. Taka to "śprytna" machina

    Dodano po 6 minutes:

    Cytat Napisał łuk4sz Zobacz post
    Mam prośbę - mógłby ktoś rzucić okiem na te wyniki badania wtrysków na maszynce i korekty zmierzone FES'em? Pierwsze nic mi nie mówią, z drugich mniej więcej coś wyczytam ale podejrzenia chcę skonfrontować z Waszą opinią
    Z doświadczenia wiem, że wtrysk na maszynce działający ok w warunkach rzeczywistych potrafi zachowywać się zupełnie odmiennie. Chodzi o warunki fizyczne panujące w cylindrze. Czasami jest to przysłowiowe niebo, a ziemia.
    Pierwszy leje. Możliwe, że pomoże mu zwykła wymiana końcówki. Wtedy reszta, która go koryguje powinna się uspokoić.
    Ostatnio edytowane przez @sdero ; 06-11-2014 o 11:23 Powód: Dodano
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  4. #1224
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar łuk4sz
    Dołączył
    04 2014
    Auto
    159 2.0 JTDm (2021 -) 159 1.9 JTDm 8V 2010 berlina (2014-2018)
    Postów
    919

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    (...)
    Z doświadczenia wiem, że wtrysk na maszynce działający ok w warunkach rzeczywistych potrafi zachowywać się zupełnie odmiennie. Chodzi o warunki fizyczne panujące w cylindrze. Czasami jest to przysłowiowe niebo, a ziemia.
    Pierwszy leje. Możliwe, że pomoże mu zwykła wymiana końcówki. Wtedy reszta, która go koryguje powinna się uspokoić.
    Dzięki wielkie, dopiero teraz przeczytałem dalszą część posta dot. moich korekt Wczoraj dosłownie na chwilę podpiąłem kompa aby sprawdzić jak się zachowują na ciepłym silniku, niestety dałem tylko na postoju sczytać wykres. Jeszcze tak zapytam: jak rozpoznać, że to właśnie 1 wtrysk leje przez co 4 nie "dolewa", a nie np. 4 jest przytkany przez co 1 musi go na siłę korygować?

    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2.jpg
Wyświetleń:	551
Rozmiar:	81.3 KB
ID:	150297  

  5. #1225
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Zawsze bierzesz pod uwagę korektę o najwyższej wartości bezwzględnej.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  6. #1226
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar łuk4sz
    Dołączył
    04 2014
    Auto
    159 2.0 JTDm (2021 -) 159 1.9 JTDm 8V 2010 berlina (2014-2018)
    Postów
    919

    Domyślnie

    No i o to mi chodziło, dzięki wielkie.

  7. #1227
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    W-wa
    Auto
    a159 2,4 SW QT
    Postów
    1,686

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    Zawsze bierzesz pod uwagę korektę o najwyższej wartości bezwzględnej.
    @sdero na wolnych obrotach czy pod obciążeniem (np 2000 obr) ??

  8. #1228
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar axel83
    Dołączył
    08 2009
    Auto
    Alfa Romeo
    Postów
    257

    Domyślnie

    Cytat Napisał alf-a147 Zobacz post
    @sdero na wolnych obrotach czy pod obciążeniem (np 2000 obr) ??
    Na wolnych obrotach z wyłączeniem odbiorników energii.

  9. #1229
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Tak, na wolnych. Jak dalej masz jakieś podejrzenia, to obciążasz samochód i robisz korekty np. przy 3000 obrotów podczas jazdy. Jeśli wtryski się rozjeżdżają to analizujesz który.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  10. #1230
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    W-wa
    Auto
    a159 2,4 SW QT
    Postów
    1,686

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    Tak, na wolnych. Jak dalej masz jakieś podejrzenia, to obciążasz samochód i robisz korekty np. przy 3000 obrotów podczas jazdy. Jeśli wtryski się rozjeżdżają to analizujesz który.
    Ot i właśnie tu jest pies pogrzebany bo na wolnych obrotach jest w miarę ok ale pod obciążeniem niektóre uciekają do + 2,5 - z tym że ten sam wtrysk na wolnych obrotach jest na -1

Podobne wątki

  1. [159] Poradnik do Korekty Wtrysków
    Utworzone przez Fryta118 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-01-2016, 18:28
  2. KOREKTY WTRYSKÓW 1.9 jtd 16v
    Utworzone przez Michał 12 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 09-08-2015, 16:34
  3. korekty wtrysków
    Utworzone przez Bartol w dziale 147
    Odpowiedzi: 43
    Ostatni post / autor: 07-06-2015, 13:15
  4. [159] Korekty wtrysków.
    Utworzone przez zahmitokersoken w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 27-12-2014, 21:16
  5. Korekty wtrysków 1,9 mJTD 16 V
    Utworzone przez Grand231 w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 04-10-2013, 08:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory