Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Silnik 2.4 210 km - kilka pytań

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar szejk
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Zachodniopomorskie/Lubuskie
    Auto
    Alfa 159 2.4 210km Q4/159 2.0 JTDM TI
    Postów
    364

    Domyślnie Silnik 2.4 210 km - kilka pytań

    Cześć.

    Cały czas byłem nastawiony na silnik 1.9, więc tylko o nim czytałem. Jednak trafiło się, że kupiłem Alfę z silnikiem 2.4, 210 KM, z przebiegiem 200 tys z hakiem (jak dla mnie normalny przebieg diesla).

    Nie mam zbytnio czasu teraz szukać, co w tym silniku warto zrobić.

    Czy w tym silniku występuje problem z urywającymi się klapami? Wstawia się w nim częściową zaślepkę EGR?
    DPF na razie nie będę ruszał, zobaczę jak się będzie sprawował.

    Byłbym wdzięczny za jakieś info, czym się w tym silniku zająć PROFILAKTYCZNIE, bo na razie pracuje

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2014
    Postów
    883

    Domyślnie

    zanim ci fachowcy odpowiedzą, napisz jak toto jeździ? czaję się na ten własnie silnik, jak bedę zmieniał na 159.

  3. #3
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    W 2.4 klapy się nie urywają. Ale kolektor robi się nieszczelny na osiach klap co powoduje problemy przy odpalaniu i dodatkowo nie jest zdrowe dla silnika. Dlatego klapy się usuwa.

    Potem EGR się zaślepia, żeby nie brudzić świeżo zrobionego kolektora ssącego. Zaślepka pełna + wycięcie EGR z programu. Powoduje to dodatkowo zlikwidowanie szarpnięć podczas przyspieszania.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 28-11-2014 o 02:10

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Świętokrzyskie
    Auto
    Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.4 JTDm
    Postów
    70

    Domyślnie

    Cytat Napisał szejk Zobacz post
    Cześć.

    Cały czas byłem nastawiony na silnik 1.9, więc tylko o nim czytałem. Jednak trafiło się, że kupiłem Alfę z silnikiem 2.4, 210 KM, z przebiegiem 200 tys z hakiem (jak dla mnie normalny przebieg diesla).

    Nie mam zbytnio czasu teraz szukać, co w tym silniku warto zrobić.

    Czy w tym silniku występuje problem z urywającymi się klapami? Wstawia się w nim częściową zaślepkę EGR?
    DPF na razie nie będę ruszał, zobaczę jak się będzie sprawował.

    Byłbym wdzięczny za jakieś info, czym się w tym silniku zająć PROFILAKTYCZNIE, bo na razie pracuje
    Tak jak pisali koledzy wyżej czyli:
    1. Czyszczenie kolektora dolotowego i usunięcie klap wirowych lub ich regeneracja...
    2. Całkowite zaślepienie EGR i usunięcie go programowo...
    3. Fizyczne i programowe pozbycie się DPF, którego częste wypalanie może doprowadzić (przez b.duży wzrost temp spalin podczas wypalania) przedwcześnie do zapieczenia wtryskiwaczy, pękania szpilek mocujących kol. wydechowy, a w skrajnych przypadkach pęknięcie głowicy... nie wspominając już o przedostającym się paliwie do oleju w przypadku zapchania filtra i częstych prób go wypalania, a jakie może mieć to skutki pisać chyba nie trzeba...

    Co do pytania kolegi Anderson jak to jeździ... to zależy do czego porównamy... generalnie 159 czy to z 1.9 czy 2.4 jest stosunkowo ciężka i to niestety czuć przy przyspieszaniu... dlatego moje osobiste odczucia są takie: 1,9 8v do przemieszczania się z punktu A do B i tyle... 1,9 16v bez chipa wystarcza do sprawnego poruszania się na trasie, po chipie daje odrobinę frajdy... co do 2,4 w serii jest minimalnie szybsze od 1,9 po chipie czyli wrażenia z jazdy porównywalne (jest ok ale ,,tyłka nie urywa" jak dla mnie), 2,4 po chipie jeździ się już całkiem przyjemnie, nie mniej jednak nadal można spotkać się na trasie z autami które powinniśmy ,,zmiażdżyć" patrząc na moc i moment obrotowy, a jesteśmy od nich tylko niedużo szybsi... a powoduje to właśnie masa... dlatego do listy obowiązkowych zabiegów po zakupie (umieszczonej wyżej), niezależnie od wersji dodał bym punkt nr. 4. Chip...

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar SiwyAlfa
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Alfa Brera 1.75 tbi
    Postów
    67

    Domyślnie

    Dodałbym jeszcze dźwięk silnika 2.4 gdy wkręca się na obroty, tego w żadnym 1.9 czy 2.0 nie usłyszymy.

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Litrowy
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Wawa, Brodnica,Uć górna
    Auto
    156 3.0 v6 Q-DISTINCTIVE sw 04r LUCI DI BOSCO
    Postów
    346

    Domyślnie

    a jak jest wkońcu z tymi opowiesciami o pękających głowicach w 2,4 moze sie ktos wypowie,
    Moja cwaniara BY LITROWY 3.0v6SW QTRONIC http://www.youtube.com/watch?v=hJHuK...ature=youtu.be
    http://www.forum.alfaholicy.org/nasze_belle/70296-litrowe_ar156sw_2_5v6_q.html

  7. #7
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Czasem przegrzane pękają, choć nie za często się o tym czyta.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar szejk
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Zachodniopomorskie/Lubuskie
    Auto
    Alfa 159 2.4 210km Q4/159 2.0 JTDM TI
    Postów
    364

    Domyślnie

    Odnośnie DPF. Jak to jest po wycięciu? Dymi coś bardziej? Czasami robię dalsze wypady do Niemiec. Nie chciałbym, żeby mi jakąś karą dosrali.

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar ernest159
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Biała Podlaska
    Auto
    były 156 FL 1.9 JTD, 159 1.9 JTDm ,159 2.4 JTDm,159 2.4 210 Ti
    Postów
    505

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Czasem przegrzane pękają
    Chyba bardziej nagła zmiana temperatur przy wypalaniu DPFa. Dlatego DPF od razu do wywalenia.
    Ostatnio edytowane przez ernest159 ; 28-11-2014 o 18:02

  10. #10
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Zaślepienie EGR teoretycznie też podnosi temperaturę w komorze spalania, więc w tym wypadku wyłączanie zaworu recyrkulacji spalin nie wpływa korzystnie na żywotność głowicy.

    Cytat Napisał szejk Zobacz post
    Odnośnie DPF. Jak to jest po wycięciu? Dymi coś bardziej? Czasami robię dalsze wypady do Niemiec. Nie chciałbym, żeby mi jakąś karą dosrali.
    Przy pedale gazu w podłodze potrafi zadymić.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

Podobne wątki

  1. Silnik w Alfie Romeo 1.6 105KM TS - kilka pytań
    Utworzone przez rado90 w dziale 147
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 12-09-2015, 13:45
  2. 156 SW 2.0 TS Kilka pytań
    Utworzone przez dex01 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 27-10-2014, 20:01
  3. [156] Silnik 1.9 JTD 105 KM, kilka pytań
    Utworzone przez Xwood94 w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 25-06-2014, 22:00
  4. Kilka pytań, kilka problemów.
    Utworzone przez redek83 w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 06-11-2013, 14:18
  5. Kilka problemów i Kilka Pytań ALFA 147 1.6 TS
    Utworzone przez michasecp w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 19-02-2012, 20:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory