Strona 28 z 1566 PierwszyPierwszy ... 181920212223242526272829303132333435363738781285281028 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 271 do 280 z 15656

Temat: Alfa Giulia- 2015

  1. #271
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Ludvigus
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Trzebownisko, Rzeszów, PL
    Auto
    Giulia 2.0TB, 147 1.6 TS
    Postów
    763

    Domyślnie

    Cytat Napisał Archi Zobacz post
    W odróżnieniu od wielu forumowiczów nie uważam Marcchione za człowieka, który nie wie co robi, i jest skrajnie niekompetentny. Przeciwnie, ale nie mam zamiaru nikogo do niczego w tej kwestii przekonywać, ani tym bardziej wchodzić w jakieś miałkie spory na ten temat. Czas pokaże.
    Nie jesteś sam. Od początku broniłem Marchionne, tym bardziej że brać trzeba było pod uwagę problemy z przejęciem grupy Chrysler, a nie tylko walić w Kanadyjczyka jak w bęben.

    Wracając do RWD - Panowie! Przecież napędzając przednią oś mamy limit mocy, jaki mogą przenieść koła + podsterowność, która chyba najbardziej wkurza na śliskiej nawierzchni ze wszystkich jej mankamentów. Dawniej mówiło się, że dla FWD 200KM to max, dziś poprzez ogromne koła, szperę i inne ciekawostki elektroniczne podniesiono tą granicę do 300KM, ale mimo wszystko uważam, że RWD jest po prostu łatwiej kierować, a druga sprawa - jeśli przednia oś posłuży jedynie do skręcania i hamowania, mamy lepsze rozłożenie masy(!!!) samochodu.
    Mam 2.4JTD w AR156 i pewnie nie jestem sam, ale uważać w zimie trzeba okropnie, żeby pozostać na drodze/jezdni. W RWD masz większą stabilność i pewność prowadzenia. To oczywiste. Cena rośnie, ale nie trzeba jak uważać na przeguby i nie pękają co zimę osłony, jak u mnie.

    RWD >> FWD a jeśli Alfa ma być klasą Premium nie ma co grymasić.

    Pozdr.,
    L.

  2. #272
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Haveblue
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Maserati Ghibli SQ4
    Postów
    395

    Domyślnie

    Ale 159 była FWD i była dobrze wyważona. Jaki problem? Ja jednak w 159 miałem Q4 i to mi pasowało najbardziej

  3. #273
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2014
    Postów
    883

    Domyślnie

    Przedstawione w maju br. plany na lata 2014-2018 zakładają, że sprzedaż Alfy Romeo wzrośnie w tym czasie z zeszłorocznych 74 do 400 tys. sztuk. Aby uzyskać taki wynik, marka chce wycofać się z segmentu aut miejskich i kompaktowych i skupić na modelach stricte premium

    Czytaj więcej na http://motoryzacja.interia.pl/wiadom...mpaign=firefox
    Przedstawione w maju br. plany na lata 2014-2018 zakładają, że sprzedaż Alfy Romeo wzrośnie w tym czasie z zeszłorocznych 74 do 400 tys. sztuk. Aby uzyskać taki wynik, marka chce wycofać się z segmentu aut miejskich i kompaktowych i skupić na modelach stricte premium

    Czytaj więcej na http://motoryzacja.interia.pl/wiadom...mpaign=firefox


    wycofanie sie z małych aut i compactów na rzecz premium i jednoczesne zwiększenie sprzedaży pięciokrotne... to jest skrajnie nielogiczne. Kolejne kaczki dziennikarskie, podgrzewanie tematu.
    Auta jak nie było, tak nie ma.

    Cytat Napisał Ludvigus Zobacz post
    Ni
    Mam 2.4JTD w AR156 i pewnie nie jestem sam, ale uważać w zimie trzeba okropnie, żeby pozostać na drodze/jezdni.

    Pozdr.,
    L.
    masz za ciężki przód auta, ten silnik jest dla tej budy za ciężki, za duży. Stąd klopoty w zimie. Nie ma tego problemu w ogóle przy silniku 1.9. U mnie, a mam 1.9, tego problemu w ogóle nie ma. Silnik, jaki ty masz, jest OK dla alfy 166 i w niej się spisuje jak należy, i też nie ma problemów w zimie z jazdą.

  4. #274
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Haveblue
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Maserati Ghibli SQ4
    Postów
    395

    Domyślnie

    Podsterowność 156-ki to osobna, długa historia. Takim doraźnym remedium było lekkie obniżenie i usztywnienie zawieszenia poprzez wymianę standardowych sprężyn i amortyzatorów na EIBACHy. U mnie sie to sprawdziło, zarówno w 156 2,5V6 jak i (standardowo obniżonej) 156 GTA.

  5. #275
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,430

    Domyślnie

    Cytat Napisał Anderson Zobacz post
    ...masz za ciężki przód auta, ten silnik jest dla tej budy za ciężki, za duży. Stąd klopoty w zimie. Nie ma tego problemu w ogóle przy silniku 1.9. U mnie, a mam 1.9, tego problemu w ogóle nie ma. Silnik, jaki ty masz, jest OK dla alfy 166 i w niej się spisuje jak należy, i też nie ma problemów w zimie z jazdą.
    Wg instrukcji obie wersje ważą tyle samo (1305kg berlina). I _ oba_ te silniki są zbyt dużymi klocami nad i przed przednią osią, żeby się dobrze prowadzić w ciasnych zakrętach (plus wielgachne akumulatory ze 20kg też przed przednią osią ) żeby "nie było w ogóle tego problemu" jak piszesz. Po prostu jeździsz tak, że do tego problemu nie dochodzi, ale on jest .
    Jeśli już, to jedynie 156tki z TSami są bardziej przyzwoicie wyważone i fajne w zakrętach, wszystko inne z JTD (bez znaczenie czy 1,9 czy 2,4) i V6 łącznie - jest po prostu za ciężkie z przodu i koniec. Można kombinować ze szperami, obniżaniem itd., ale i tak lekki TS nawet znacznie słabszy 1.6 na wysokich obrotach trzymany, daje więcej przyjemności w zakrętach.

  6. #276
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał duke75 Zobacz post
    Ludzie się boją RWD. Boją się jazdy zimą.
    Dokładnie tak jest. Nowe auta kupują lekarze, prawnicy, managerowie. Zapytajcie lekarzy dlaczego nie lubią BMW i Mercedesów. Oczywiście nie wszyscy. Ale część odpowie, że zimą nie da się jeździć, strach wyjechać gdzieś w góry. Mówię tutaj o kierowcach, których nazwalibyśmy "słabymi". Ale to tacy kierowcy mają $$$ na kupno nowego auta i często rezygnują z RWD na rzecz FWD lub AWD. Dla nich prowadzenie auta w sensie sportowym jest nie ważne. Autem ma być łatwo wyjechać z garażu i dojechać do szpitala do pracy. Osobiście zresztą uważam, że słabi kierowcy najłatwiej ogarniają FWD z niewielkim silnikiem. Gdy auto wpada w poślizg to dla nich jest ten poślizg "zrozumiały", wiedzą co zrobić, żeby wyprowadzić auto. W przeciwieństwie do poślizgu auta RWD.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 27-11-2014 o 23:04

  7. #277
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    jest Bravo II 1.4 '09, było Bravo I 1.4 12V '97
    Postów
    122

    Domyślnie

    Jerzy Iwaszkiewicz też coś słyszał

    Gotowa jest też podobno nowa Alfa Romeo Giulia, coś w rodzaju dawnej Alfy 159. Piszemy podobno, bo Giulia zapowiadana jest już co najmniej od trzech lat, ale tym razem to już podobno na pewno. Ci co widzieli, mówią, że jest to piękny samochodzik i podobno ma być na rynku w połowie przyszłego roku.

    http://www.motofakty.pl/artykul/podo...zkiewicza.html

  8. #278
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar mmax88
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Olkusz
    Auto
    Jaguar XF 3.0 V6
    Postów
    694

    Domyślnie

    Nie mam doświadczenia w tym temacie za bardzo ale słyszałem sporo głosów, że przy dzisiejszej elektronice, różnice między FWD i RWD są niezauważalne przy normalnej jeździe. Jeśli to prawda, to cała ta dyskusja traci sens. Prawda to?

  9. #279

  10. #280
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2014
    Postów
    883

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    Wg instrukcji obie wersje ważą tyle samo (1305kg berlina). I _ oba_ te silniki są zbyt dużymi klocami nad i przed przednią osią, żeby się dobrze prowadzić w ciasnych zakrętach (plus wielgachne akumulatory ze 20kg też przed przednią osią ) żeby "nie było w ogóle tego problemu" jak piszesz. Po prostu jeździsz tak, że do tego problemu nie dochodzi, ale on jest .
    J.
    ale jak, silnik 2.4 ma jeden gar więcej, cieższa więc musi być głowica itd. Trudno uwierzyć w taką samą wagę dwóch różnych silników, z których jeden jest większy.
    no nie wiem, po śniegu nie jeżdziłem 2.4, może obaj mamy rację po trochu?

    a co do Giulii, nie pamiętam przypadku, aby jakies auto pół roku przed premierą nie miało zdjęc szpiegowskich, filmów z testów z maską zakrytą, itd. Wnosze z tego, że oni w kulki pogrywają chyba. Nie wierze w Gulie latem, to nierealne. Pewnie jakies nowe bajki zasuną.

Podobne wątki

  1. Wyjazd na targi IAA 2015- Giulia na żywo
    Utworzone przez Belfer w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 06-10-2015, 20:38
  2. [Zapowiedź] Piwo pod Tatrami edyszyn 2015 / jedyny zlot AH 2015?
    Utworzone przez LIGAR w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 91
    Ostatni post / autor: 11-06-2015, 07:32
  3. Alfa Giulia w 2014?
    Utworzone przez ergomarcin w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 1818
    Ostatni post / autor: 09-08-2014, 13:38
  4. Alfa Giulia
    Utworzone przez Emenems w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 19-11-2008, 18:31
  5. Alfa Romeo Giulia
    Utworzone przez fiergloo w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-02-2007, 19:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory