Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 59

Temat: Zalane swiece zarowe w JTD

  1. #21
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Jeśli to na tym filmie to pacjent, to widać, że nie odpala na wszystkich cylindrach od razu. To białe co wylatuje z tyłu, to efekt nie palenia właśnie na tych cylindrach. Nawet jak zapala to nie dopala do końca. Stąd możliwa jest ropa na świecach żarowych. Swoją drogą jakby świeca dobrze grzała, to na świecy zostałby góra skoksowany osad.
    Ja najpierw sprawdziłbym kompresję. A potem sprawdziłbym wtryski ale nie korektami lecz jak rozpylają. Bo korekty mogą być dobre ale wtryski mogą lać punktowo nie rozpylając i jest problem z zapłonem ON.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  2. #22
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    A potem sprawdziłbym wtryski ale nie korektami lecz jak rozpylają.
    W jaki sposób? Na maszynie?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #23
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Na maszynie.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  4. #24
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    08 2014
    Auto
    159 2.4 jtdm 200km
    Postów
    20

    Domyślnie

    Pytanie czy prąd jest na świecach przy odpalaniu. Braku komp w błędach nie wykaże.

  5. #25
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał brwar Zobacz post
    Pytanie czy prąd jest na świecach przy odpalaniu. Braku komp w błędach nie wykaże.
    Co ty opowiadasz. Akurat to podstawowy parametr jakiego brak jest sygnalizowany.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  6. #26
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    08 2014
    Auto
    159 2.4 jtdm 200km
    Postów
    20

    Domyślnie

    Walcząc ze swoim autem trafiłem do mechanika robiącego tylko koncern fiata. Stwierdził, że "W 90% jest to problem dolotu w 5% wydechu, a marginalnie to problem samego silnika. Czasem jest jeszcze problem z rozruchem tzn. słaby akumulator, lub rozrusznik. Jeżeli chodzi o świece to te silniki do zera bez nich normalnie odpalają." Kazał spróbować na kable odpalić z drugiego auta, bo to najłatwiej i najtaniej. Potem sprawdzić zatkanie wydechu na kompie i czyścić dolot (przepustnice, kolektor) sprawdzając jednocześnie działanie przepustnicy. Jak już pisałem mój odpalał dokładnie tak samo, chmura gryzącego białego dymu.

    Dodano po 4 minutes:

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    Co ty opowiadasz. Akurat to podstawowy parametr jakiego brak jest sygnalizowany.
    Niby tak tylko że w starszym 1.9 jtd tak miałem tzn. uszkodzony przekaźnik świec. Komp nie wykazywał błędy a prąd nie wychodził z przekaźnika.
    Ostatnio edytowane przez brwar ; 02-12-2014 o 22:03 Powód: Dodano

  7. #27
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    a w jakich temp sa nagrzewane świece ? pytam, bo wczoraj z ciekawości po 4 godzinach postoju podłączyłem multimetr pod fajki świec i po włączeniu zapłonu nie pokazywało napięcia. I teraz nie wiem czy głowica była jeszcze na tyle ciepła ze komp nie grzał świec czy za chwile przy temp poniżej 0 będę kombinował dlaczego nie ma tam napięcia :d i nie auto xle odpala.

  8. #28
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał brwar Zobacz post
    Niby tak tylko że w starszym 1.9 jtd tak miałem tzn. uszkodzony przekaźnik świec. Komp nie wykazywał błędy a prąd nie wychodził z przekaźnika.
    Jesli układ mial temperaturę powyżej temperatury włączenia świec, to zasilanie na świece nie było podawane.
    Ja ma starą Multiple z 1.9 CF2 i dopiero co zwalczyłem problem braku zasilania na świecach. Błąd pokazywał się po każdej próbie włączenia świec.
    Pomyśl - przecież brak zasilania to podstawowy błąd. Jak może ECU tego nie sygnalizować ! Zawsze i każdy sygnalizuje.

    Cytat Napisał pampik Zobacz post
    a w jakich temp sa nagrzewane świece ? pytam, bo wczoraj z ciekawości po 4 godzinach postoju podłączyłem multimetr pod fajki świec i po włączeniu zapłonu nie pokazywało napięcia. I teraz nie wiem czy głowica była jeszcze na tyle ciepła ze komp nie grzał świec czy za chwile przy temp poniżej 0 będę kombinował dlaczego nie ma tam napięcia :d i nie auto xle odpala.
    Sa dwie wartości. Dla grzania pierwotnego i wtórnego. Wtórne, to chyba koło 50 stopni. Pierwotnego nie pamiętam.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  9. #29
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    ok dzięki. Podłącze kompa i zobaczę co pokazuje czujnik temp cieczy chłodzącej i jak się to przekłada na napięcia w fajkach świec.

  10. #30
    Użytkownik Rowerzysta Avatar porterneon
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Stelvio Veloce
    Postów
    395

    Domyślnie

    Wtryski sprawdzone na maszynie - i ponoc sa wporzadku. Malo tego mechanik podmienil wtryski z innego samochodu i to rowniez nie poprawilo odpalania na wychlodzonym silniku. Kompresja - ok, grzanie swiec sprawdzone - ok, cisnienie paliwa - ok, brak nieszczelnosci w dolocie, akumulator - ok, ladowanie akumulatora - ok, brak klap wirowych, zaslepiony egr.
    Niestety samochod dalej ma problem z odpalaniem po nocy. Nie wiem czego mozna sie tu czepic.

Podobne wątki

  1. Swiece zarowe a ich wymiana w ASO
    Utworzone przez marcin8c w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 27-03-2011, 11:09
  2. Swiece zarowe LUCAS
    Utworzone przez Szwejk73 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 10-05-2010, 07:46
  3. przewod zasilajacy swiece zarowe
    Utworzone przez gudjohnsen w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 12-02-2010, 15:02
  4. kontrolka SWIECE ZAROWE
    Utworzone przez jarek156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 19-01-2010, 13:30
  5. Jak wymienic swiece zarowe w 1,9 jtd
    Utworzone przez wodik w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-10-2009, 19:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory