U mnie na standardowych ustawieniach okres między wymianami 50 tyś a po przejechaniu 15 tyś. gradacja 50%. Oczywiście po każdej wymianie gradacja ustawiana na 100%.
Wymieniam olej co 15 tyś. Nie sugeruję się wskazaniami kompa
U mnie na standardowych ustawieniach okres między wymianami 50 tyś a po przejechaniu 15 tyś. gradacja 50%. Oczywiście po każdej wymianie gradacja ustawiana na 100%.
Wymieniam olej co 15 tyś. Nie sugeruję się wskazaniami kompa
Ja u siebie nie mogę zmienić tej wartości, nie udaje się zapisać zmiany.
Jaką masz wersję programu i kabel?
Pamiętam, że też miałem problem. Ale mam kilka kabli i na którymś w końcu się udało, chyba KKL.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Przeglądam właśnie instrukcję obsługi Giulietty i napotkałem na ciekawostkę. Zalecany olej dla silników diesla: Olej całkowicie syntetyczny klasy SAE 0W-30 ACEA C2, Kwalifikacja FIAT 9.55535-DS1
Dla diesli w 159 zalecany jest wg instrukcji: Olej na bazie syntetycznej o lepkości SAE 5W-40, który przewyższa wymagania specyfikacji FIAT 9.55535-N2.
Cóż takiego zmieniło się w tych silnikach, że zmieniono zalecany olej?
W silnikach niezbyt wiele, tylko inżynierowie widocznie doszli do wniosku, że można inaczej.
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y
Może podpisali umowę na robienie Selenii o wyższych parametrach.
Mam kabel od Viakena http://viaken.pl/pl/nowy-polski-elm3...scan-2013.html + przejściówka tylko nie pamiętam który typ. Wersja programu: FiatEcuScan 3.6.0 i MultiEcuScan 1.4. Oba nie dają rady zmienić tego parametru.
Czy w alfie z silnikiem diesla (1.9/2.4) stosuje ktoś olej Motul 8100 X-clean FE 5W30? Z tego co podaje producent spełnia normę ACEA C2 oraz C3, ma też aprobatę FIAT 9.55535-S1.
http://bit.ly/1qjrot3
Co myślicie o takim oleju? Który ew. Millers albo Valvoline byłby lepszy? Motula mam możliwość kupić od oficjalnego przedstawiciela stąd zainteresowanie tą marką.
Hmm jak znajdę chwilę to zejdę do auta i sprawdzę. Ja mam na pewno ELM 327 V. 1.4.
Ten ELM V2 rzeczywiście jest taki szybki jak obiecuje Viaken? Zapodaj jakieś logi.
Dodano po 2 minutes:
Jeśli Millers to polecam 5W30 Longlife XF albo EE C3. Silnik pracował bez zastrzeżeń. Przejeździłem na XF 20 000 tys. km (2 wymiany).
Ostatnio edytowane przez magil ; 08-12-2014 o 15:44 Powód: Dodano
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Więc tak jak pisałem - u mnie wszystko działa elegancko, mogę ustawiać dowolne interwały przeglądów.
Mam ELM 327 V1.4 + MES 2.2 (legalna licencja, o ile ma to znaczenie). Ale to raczej nie kwestia wersji programu, bo od kiedy mam auto (wtedy FES zamienił się w MES) ta opcja działała poprawnie.
Może to kwestia kabla, mój ma usunięty rezystor, aby bez problemu łączył się ze wszystkimi modułami w autach z grupy Fiata oraz adapter zintegrowany we wtyczce (przełącznik).
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10