To inny silnik niż 1.4 MA z postu #2? Tam napisane ze średnio 10 na A1 przy 140+10...
To inny silnik niż 1.4 MA z postu #2? Tam napisane ze średnio 10 na A1 przy 140+10...
Chyba inny. Przy prędkości 140 wg GPS moja Julka (1.4 MA) spaliła <8 litrów na odcinku Berlin - Poznań z czwórką dorosłych pasażerów na pokładzie.
Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS
To niezle calkiem
Tak, ale widać raczej nie lubi jeżdżenia na krótkich odcinkach - co jakiś czas musi mieć przynajmniej 200 km trasę, najlepiej ze 2 razy w miesiącu chociaż. Przy użytkowaniu po mieście spalanie dość szybko wzrasta - nie wiem, czy to nagar, czy coś innego...
Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS
No a jak Ci wzrasta, to do jakich wartości?
I pytanie z innej beczki...orientujecie się jaki jest koszt przeglądu takiego przed zakupowego w salonach fiata, żebym mógł podjechać?
Ostatnio edytowane przez ziomek1988 ; 09-12-2014 o 14:48
Mnie sie jeszcze nie udalo sie przejechac calego odcinka z w miare stala predkoscia 140 w/g GPSu. Bez miasta, zatrzymywania sie etc.
Z tego co widze moje notatki to z MOP Rowien na A1 w Polsce do Budapesztu spieszac sie ale bez brawury z predkosciami 135 w/g GPSu w Czechach, 130 na Slowacji i 140 na Wegrzech, wliczajac 40 minut korkow w Budapeszcie, wyszlo spalanie 8.1l (533.km).
W druga strone, ale z predkosciami 130 wg GPSu wciagnela 7.7l z Budapesztu (lacznie z korkami wyjazdowymi) do MOP Rowień.
IIRC ~ 300pln...
Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS
jak jeździsz 25k rocznie, to benzyna bardziej się opłaca. Diesel w zakupie będzie sporo droższy. Wystarczy porównać ceny 1.4 Multiair i 2.0 JTDm. Co kto woli, to już kwestia gustu. Do auta klasy kompaktowej bardziej pasuje mi osobiście benzyna. Miałem też samochód klasy kompaktowej z 2.0 silnikiem Diesla i wiem o czym mówię.
Julka potrafi żłopać, ale biorąc pod uwagę osiągi to nie jest źle. Przy ostrej jeździe po niemieckich autostradach (180 - 220 km/h) Julka żłopie ok 13-14 litrów, Volvo 2.5 Turbo żłopało ok 22. Postęp jest. Jak się jedzie spokojnie i równomiernie, to 6-7 litrów jest absolutnie do zrobienia.
A ten dźwięk silnika benzynowego w Alfie bezcenny![]()
Nie wiem czy jeździłeś już 1.4 MA, ale pierwsze wrażenia po przesiadce z Twojego TDI będą raczej negatywne. Ja sam przesiadłem się z Leona 1.9 TDI 180 KM/415 Nm i na początku ciężko było przyzwyczaić się do prawie 2x mniejszego momentu obrotowego. Ale jak nauczysz się korzystać z wyższych obrotów to jest już całkiem nieźle, moim zdaniem nawet nieco lepiej niż w TDI.
Spalanie tak jak koledzy piszą bardzo zależy od stylu jazdy, na emeryta możliwe jest nawet i 6-6,5 litra, ale wystarczy pocisnąć i z łatwością wyskoczysz poza 10 l/100km.
Właśnie jeszcze nie miałem okazji...dlatego ciągle zastanawiam się nad MA albo JTD ;/ Ogólnie najpierw muszę auto sprzedać a to niestety nie jest takie proste ... telefon się nie urywa![]()
Myślę, że przed zakupem będę musiał się przejechać samochodem z każdym z tych silników i wtedy wybierać, jednak co na żywo to na żywo![]()