Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 29

Temat: Problem z akumulatorem/alternatorem?

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9JTD 140KM
    Postów
    7

    Domyślnie Problem z akumulatorem/alternatorem?

    Witam!

    To mój pierwszy post na forum więc dzień dobry wszystkim

    Wraz z moją partnerką jesteśmy użytkownikami Alfy 147 1.9JTD 140km (niby jakiś chip na 170 w

    Niemczech przed naszym zakupem był robiony, ale tego nie wie nikt ).

    Pojawiły się problemy z akumulatorem/alternatorem.

    Otóż problem wygląda następująco. Auto posiada akumulator Varty 77ah 780a i od półtora roku wszystko było ok, nawet w morzy -20 stopni. Dwa tygodnie temu przy temperaturze dodatniej pojawił się problem z rozruchem. Auto zostało odpalone start-kablami. Po tym jednorazowym incydencie wszystko grało, aż do dziś. Opiszę szerzej problem żeby rzucić lepsze światło na sprawę. W sobotę autem zrobione zostało około 100km na trasie po czym zostało odstawione do garażu. W niedzielę około 13.00 odpaliło bez problemu po czym wyjechałem z garażu na podwórko żeby je odkurzyć. Trwało to godzinę i w tym czasie grało radio. Po tej godzinie, auto również bez najmniejszego problemu odpaliło i wjechałem do garażu. Dziś (poniedziałek) o 7 rano moja partnerka już nie mogła odpalić. Kompletny trup. I teraz tak - po podłączeniu prostownika na jedyne 20 minut już wystarczyło żeby odpalić auto. Moja partnerka po odpaleniu przyjechała do mnie do pracy (50km trasy) i aku miało po tej trasie 12,6V. Pojechaliśmy na test aku. Wyszło, że ma ponad 650a i spec stwierdził, że jest wszystko ok i że w dodatku nie jest jeszcze na fulla naładowany po tym rozładowaniu wiec na pewno by wyszło około 700a wiec super. Mieliśmy już kupić nowe aku, ale odradził to nam. Podjechaliśmy do speca od Alfy/Fiatów. Ten sprawdził też aku (też odczyt wskazywał na to że aku jest sprawne), a następnie podłączył miernik na zapalonym aucie i mówi, że brak ładowania (12,3V) alternator do wymiany - około 500zł alternator, 200zł robocizna. I tutaj zaczynają się pytania. Po pierwsze około 2 miesięcy temu też sprawdzałem ładowanie po odpaleniu i faktycznie było około 12,5V a mimo wszystko auto śmigało. Po drugie nie paliła się nigdy żadna kontrolka od ładowania. Po trzecie nigdy
    w trasie nie było znaków braku prądu. I po czwarte - jak wróciliśmy od speca to sam jeszcze raz sprawdziłem sowim chińskim miernikiem za 10zl jak to wygląda i wyszło tak - po odpaleniu około 12.3V, po włączeniu świateł, nawiewu itd. też 12.3V, ale jak już dałem gazu
    na 2tys obrotów to od razu wskoczyło 13.9V. I dodam jeszcze, że po około 2 minutach chodzenia silnika napięcie wynosiło już 13.5V a po dodaniu gazu 13.9V.

    I teraz magiczne pytanie - co się kończy

    Dodam, że na co dzień auto jest garażowane i jest nimi robione 25km w jedną stronę do pracy (prędkość około 100km/h) więc aku powinien być doładowany.
    I jeszcze taka sprawa - około miesiąca temu zostało zakupione nowe radio - nie mam pojęcia, może ono powodować jakieś zwarcie?

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    Kończy sie alternator.

  3. #3
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9JTD 140KM
    Postów
    7

    Domyślnie

    No dobrze, ale czy to nie dziwne, że w niedzielę odpala jakby nigdy nic. Wyjeżdżam i wjeżdżam do garażu i w poniedziałek już aku rozładowane?

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    To inna sprawa. Ja odniosłem sie do problemów z ładowaniem. Sprawdź pobór prądu na standby i jeśli bedzie większy niż 50mA to zacznij od odpięcia radia.

  5. #5
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    KRK/Zwoleń
    Auto
    Alfa 147 Distinctive JTDm 16V 150KM
    Postów
    36

    Domyślnie

    Słabe ładowanie to pewniak. Co do rozładowywania - odłącz dodatnią klemę, wepnij się szeregowo amperomierzem i zobacz jaki prąd z akumulatora pobierany jest w "sleepie" - tzn gdy body poodłącza już teoretycznie wszystkie zbędne odbiorniki. Uwaga - nie znam wartości, ale na chwilę na podłączeniu amperomierza prąd może być całkiem spory więc uważaj żeby nie spalić sobie bezpiecznika w multimetrze. Ewentualnie jeśli podejrzewasz radio to odłącz tylko je i zobacz czy sytuacja się powtarza.

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar sleyer3
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    alfa romeo 147 1.9jtdm 150KM 2006r.
    Postów
    2,053

    Domyślnie

    masz nawalony regulator napięcia, możesz jeszcze zrobić tak. Odpal auto i zdejmij klemę z aku jeśli altek jest jeszcze w miarę wydajny auto nie zgaśnie. robiłem ostatnio regulator u siebie niecałe 200zł gorzej z tym że trzeba go wyjąć.

  7. #7
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9JTD 140KM
    Postów
    7

    Domyślnie

    Niestety dziś ostatni raz miałem kontakt z Alfą - następny dopiero w piątek. Do tego czasu kazałem partnerce odłączać panel zawsze od radia i zobaczymy co się okaże. Btw - jest szansa naprawy takiego alternatora w dobrych pieniądzach czy raczej wymieniać? Mechanik podał, że koszt zamiennika to około 500zł. Dobra to cena?

    Cytat Napisał sleyer3 Zobacz post
    Odpal auto i zdejmij klemę z aku jeśli altek jest jeszcze w miarę wydajny auto nie zgaśnie. robiłem ostatnio regulator u siebie niecałe 200zł gorzej z tym że trzeba go wyjąć.
    O to w takim razie jeśli zrobię tak w piątek jeśli tak można sprawdzić.

  8. #8
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    Nie zdejmuj klemy z aku - chyba ze chcesz mieć poważniejszy problem. Pełna reg alternatora czyli regulator, łożyska, przegląd itp to 300/400 pln. Robota 200 - no troche drogo ale juz niech bedzie. Ogólnie 700 to za duzo - 500 chyba bedzie ok - chyba ze u Ciebie sa ogólnie wysokie ceny.

  9. #9
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa Romeo 147, 1.9 JTD 8v 2002
    Postów
    252

    Domyślnie

    Kompletny nowy regenerowany alternator razem ze sprzęgiełkiem to koszt ok 400 zł (2lata gwar). Wymiana również nie jest skomplikowana,alternator wychodzi bez odkręcania niczego istotnego w aucie (górą) więc powinieneś dać radę sam,jeżeli masz warunki. Również myślę,że jest to wina kończącego sie alternatora. Czy słychać jakieś piski ?

    Dodano po 3 minutes:

    Zdjęcie klemy na pracującym aucie ? NIE RÓB TEGO! Skończy się wypaleniem całej instalacji + ogromne problemy!
    Ostatnio edytowane przez Cin ; 15-12-2014 o 19:18 Powód: Dodano

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar sleyer3
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    alfa romeo 147 1.9jtdm 150KM 2006r.
    Postów
    2,053

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marcin_M Zobacz post
    Nie zdejmuj klemy z aku - chyba ze chcesz mieć poważniejszy problem.
    explain????? Robiłem to nie raz nigdy nic się nie stało, widziałem już jak nie raz tak sprawdzano alternator i także nie było problemów, ale skoro są sceptycy to wybór należy do ciebie autor nie ponosi odpowiedzialności za obcy sprzęt i zjarane brwi
    Ostatnio edytowane przez sleyer3 ; 15-12-2014 o 19:24

Podobne wątki

  1. [159] problem z alternatorem
    Utworzone przez adrian_adi20 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 28-03-2015, 18:20
  2. Problem z alternatorem?
    Utworzone przez ExO w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 23-03-2011, 22:31
  3. [145] Problem z akumulatorem lub alternatorem
    Utworzone przez Bob1897 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 28-11-2010, 11:14
  4. problem z alternatorem
    Utworzone przez rashitmc w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 28-12-2009, 20:36
  5. [155] Problem z alternatorem
    Utworzone przez Wielki w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 16-06-2008, 08:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory