Strona 5 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 74

Temat: engine oil pressure low

  1. #41
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Looney
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Katowice, Imielin
    Auto
    AR 147 '03 Distinctive, 1.6 TS 105 KM
    Postów
    105

    Domyślnie

    Z tego co wiem to się nie jeździ wtedy, tylko wlewasz i na 10-15 min na chodzie zostawiasz i potem zlewasz i wymieniasz olej i filtr.

  2. #42
    Użytkownik Znawca Avatar m4tinez
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 120KM FL
    Postów
    1,062

    Domyślnie

    Dokładnie. Na tym się nie jeździ, tylko przed wymianą oleju dolewasz to do starego oleju, odpalasz na 15-20 minut żeby pochodził i później to dobrze zelwasz (zostawiasz na 1h żeby się dobrzer zlało) i zalewasz nowyt olej i wymieniasz filtr.

  3. #43
    Użytkownik Świeżak Avatar FoX12345
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    Busko Zdrój/Stockport UK
    Auto
    AR 147 1.9 JTD 16V 140HP 2004 <3 Giulietta 1.4 TB MJet 2011 170HP
    Postów
    216

    Domyślnie

    Teraz też już wiem - doczytałem instrukcje a tak na marginesie: jeżeli przy poprzedniej wymianie oleju to "płukanie" było robione, to jest sens teraz też robić ? W sensie czy przy każdej wymianie należałoby tak robić czy to raczej aż takie niezbędne nie jest? ;>

  4. #44
    Użytkownik Znawca Avatar m4tinez
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 120KM FL
    Postów
    1,062

    Domyślnie

    Niby co 2-3 zmianę oleju warto to robić, ale jeżeli zmieniasz olej na całkiem inny to warto zrobić.
    Zaszkodzić nie zaszkodzi a może pomoże

  5. #45
    Użytkownik Świeżak Avatar FoX12345
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    Busko Zdrój/Stockport UK
    Auto
    AR 147 1.9 JTD 16V 140HP 2004 <3 Giulietta 1.4 TB MJet 2011 170HP
    Postów
    216

    Domyślnie

    Ja bym dla Niej zrobił wszystko, tylko że finanse mnie ograniczają :/

  6. #46
    Użytkownik Znawca Avatar m4tinez
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 120KM FL
    Postów
    1,062

    Domyślnie

    Płukanka Millersa kosztuje chyba 30zł, to nie aż tak wiele

  7. #47
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2013
    Auto
    147 jtd 16v
    Postów
    47

    Domyślnie

    Koledzy mam taki problem.
    Po rozgrzaniu do 90 stopni pojawia mi się komunikat o niskim ciśnieniu oleju, tylko na wolnych obrotach. Silnik to 1.9 jtd 16v. Olej 10w40 zalany jakieś 2 tys kilometrów temu. Ojciec mówi że 5w nie pomoże bo po rozgrzaniu olej jest rzadszy więc 5w tylko pogorszy sprawę.
    Czy ma rację?

    Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2

  8. #48
    Użytkownik Znawca Avatar m4tinez
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 120KM FL
    Postów
    1,062

    Domyślnie

    Paramter W oznacza gęstość oleju w niższych temperaturach (stąd oznaczenie W czyli Winter), a drugi parametr 40 oznacza to jaką gęstość będzie miał olej w wyższej temperaturze.

    Jeżeli na 10W40 nie trzymie ci ciśnienia to ja bym tego nie ratował wymianą na gęstszy olej tylko zrobił remont, po wcześniejszym upewnieniu się czy czasem nie szwankuje czujnik ciśnienie oleju i co dokładnie dolega silnikowi.

  9. #49
    Użytkownik Znawca Avatar szkodnik
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Radom,okolice
    Auto
    była 156:)jest GT Q2
    Postów
    1,551

    Domyślnie

    Cytat Napisał Forza Zobacz post
    Koledzy mam taki problem.
    Po rozgrzaniu do 90 stopni pojawia mi się komunikat o niskim ciśnieniu oleju, tylko na wolnych obrotach. Silnik to 1.9 jtd 16v. Olej 10w40 zalany jakieś 2 tys kilometrów temu. Ojciec mówi że 5w nie pomoże bo po rozgrzaniu olej jest rzadszy więc 5w tylko pogorszy sprawę.
    Czy ma rację?

    Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2
    5w40 wczesniej płukanka masz 16v moze wczesniej kanaliki pozatykały ci sie, co ci szkodzi sprawdzic?

  10. #50
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    Cytat Napisał Forza Zobacz post
    ....Silnik to 1.9 jtd 16v. Olej 10w40 zalany jakieś 2 tys kilometrów temu. Ojciec mówi że 5w nie pomoże bo po rozgrzaniu olej jest rzadszy więc 5w tylko pogorszy sprawę.
    ...
    Powiedz ojcu żeby przeczytał instrukcję obsługi do tego silnika.... Nie powinien być nigdy zalany olej 10W40 (pewnie jakiś półsyntetyk), a własnie syntetycznym olejem 5W40 dedykowanym do diesla - ma o wiele większy wskaźnik lepkości (czyli jest mniej wrażliwy na zmiany temperatury). Jeśli zmiana nie pomoże to po wykluczeniu usterki czujnika szykuje ci się remont silnika bo pewnie panewki są zużyte.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. [Giulietta] insuff engine oil pressure stop & turn off engine
    Utworzone przez Bendzi w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 22-08-2015, 10:01
  2. Engine Oil pressure low
    Utworzone przez maciej.jurewicz w dziale GT
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 29-01-2015, 18:26
  3. 147 1.6 88kw - engine oil pressure low
    Utworzone przez SIMONN w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 24-02-2013, 09:27
  4. Engine oil pressure low
    Utworzone przez dawidee26 w dziale 156
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 24-08-2012, 14:17
  5. Engine Oil Pressure Low
    Utworzone przez Jerry858 w dziale 147
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post / autor: 20-02-2012, 00:39

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory