Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 30

Temat: kontrolka oleju "change engine oil "

  1. #21
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    10 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    146

    Domyślnie

    jutro kontrolka przestanie sie swiecic, zostawilem samochod u fachowca i ma wywalic DPF-a, powiedzialem mu zeby zobaczyl tez klapy wirowe i jesli sa to niech je wywali ale on mowil ze wydaje mu sie ze kolektor jest bez klap, czy to mozliwe??

  2. #22
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    A może to nie była kontrolka na desce tylko komunikat na ekranie między zegarami?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #23
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    10 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    146

    Domyślnie

    tak komunikat, change engine oil i znaczek kolo licznika kilometrow

  4. #24
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał deathringer Zobacz post
    on mowil ze wydaje mu sie ze kolektor jest bez klap, czy to mozliwe??
    Jeśli masz silnik 8V - nie masz klap. Za to masz mechaniczne popychacze zaworów i dobrze sprawdzić/skorygować ich luz. Jeśli luz będzie zbyt duży, silnik będzie głośniej "klepać".

    Jeśli 16V albo 20V, kolektory fabrycznie były wyposażone w klapki - trzeba sprawdzić.
    Ostatnio edytowane przez magil ; 09-12-2014 o 21:10
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  5. #25
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    10 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    146

    Domyślnie

    kolektor sprawdzony i jednak sa klapy, powiedzialem zeby wywalil, mozecie mi powiedzic jak auto zachowuje sie bez klap??

  6. #26
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Dobrze. Teoretycznie taka operacja powinna osłabić moment napędowy, ale w praktyce to niewyczuwalne. W sumie po zlikwidowaniu nieszczelności kolektora może być tylko lepiej.
    Zawsze można sobie podnieść trochę Nm u tunera.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  7. #27
    Użytkownik Romeo Avatar .Andrzej.
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    wiele
    Postów
    678

    Domyślnie

    Cytat Napisał deathringer Zobacz post
    kolektor sprawdzony i jednak sa klapy, powiedzialem zeby wywalil, mozecie mi powiedzic jak auto zachowuje sie bez klap??

    Wywalałem je kilka dni temu i na pewno nie jest gorzej. Tzn jest lepiej, ale jak pisalem w innym wątku, poprawa na lepsze może być dzięki wyczyszczeniu kolektora ssącego. Dlatego żeby teraz zachować jego czystość, a co za tym idzie przepustowość/wydajność, myślę teraz nad odmą, aby niepotrzebnie nie "zasilała" mi dolotu oparami oleju.

  8. #28
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Jeśli chcesz mieć czysty dolot, zaślep EGR.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  9. #29
    Użytkownik Romeo Avatar .Andrzej.
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    wiele
    Postów
    678

    Domyślnie

    o EGR nawet nie wspominałem, bo to oczywiste że się je zaślepia i wyłącza w ECU. Więc prawdę powiedziawszy zapomniałem o tym, że kiedyś miałem ten wynalazek funkcjonujący.
    Ostatnio edytowane przez .Andrzej. ; 15-12-2014 o 21:11

  10. #30
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    10 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    146

    Domyślnie

    egr-a narazie nie zaslepialem bo byl wymieniony na nowy w tamtym roku i troche szkoda ale chyba bez klap i dpf-a autko troche mniej pali

Podobne wątki

  1. [159] Kontrolka "check engine" i podwyższone spalanie
    Utworzone przez thomas. w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 22-05-2015, 11:13
  2. [159] Pomarańczowa kontrolka silnika i " have engine checked " -
    Utworzone przez bubel w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 24-01-2015, 19:23
  3. [146] Kontrolka "kluczyk code" i "marchewka".
    Utworzone przez Kuba5093 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 12-01-2013, 17:08
  4. [MiTo] Change Engine Oil - problem z wyzerowaniem "poziomu degradacji oleju"
    Utworzone przez ziachu w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 23-01-2012, 12:32
  5. "Engine presure low, no prceder switch off engine "
    Utworzone przez kris25 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-12-2011, 00:23

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory