Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: Ciśnienie doładowania - niższe niż atmosferyczne?!

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar mroku
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 Berlina 2.4jtd
    Postów
    134

    Domyślnie Ciśnienie doładowania - niższe niż atmosferyczne?!

    Witajcie, podpiąłem dzisiaj komputer i okazuje się że na wolnych obrotach ciśnienie w kolektorze wynosi ~760mBar a atmosferyczne 960. Zalogowałem dane podczas jazdy i spadek do 760mBar wystąpił po mocniejszym depnięciu i już tak zostało. Wykres poniżej. Co ciekawe po wyłączeniu silnika ciśnienie w kolektorze wraca do wartości ciśnienia atmosfetycznego (czyli to raczej nie czujnik). Auto wydaje się mi też trochę słabsze... Jakieś pomysły? Dodam że auto ma zaślepiony EGR, usunięty DPF i klapy wirowe.

    cisnienie.png
    Attached Images Attached Images

  2. #2
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    A co pokazuje przepływomierz?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar mroku
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 Berlina 2.4jtd
    Postów
    134

    Domyślnie

    Też sporo niższe niż oczekiwane. Tak się stało po zaślepieniu EGRa i gdzieś wyczytałem że to "normlne".
    Ostatnio edytowane przez mroku ; 17-12-2014 o 19:39

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,521

    Domyślnie

    Tym się nie martw.
    Możesz logi pokazać ale dobre - czyli na wysokim biegu przyspieszanie z nogą w podłodze a nie takie "szarpanie" jak tutaj. Podejrzewam że i z przepływką wtedy będzie ok

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar mroku
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 Berlina 2.4jtd
    Postów
    134

    Domyślnie

    Sprawdziłem ponownie. Po odpaleniu auta ciśnienie jest cacy 1036mBar. Po przegazówce spada do ok 750 i zostaje.

    Znalazłem coś takiego http://www.conmir.pl/jak-zdiagnozowa...ajacy-sie-egr/ wykresy podobne do moich. EGR zaślepiał mi warsztat Tomek_KRK (autka.pl). Czyżby mechanicy tylko wyprogramowali EGR nie wstawiając zaślepki? To by się nawet zgadzało, po mocniejszym depnięciu rośnie ciśnienie w kolektorze, uchyla EGR i już tak zostaje. Teraz już jest ciemno, ale jutro sprawdzę czy jest zaślepka na EGR. W drodze do pracy zaloguję dokładne dane.
    Ostatnio edytowane przez mroku ; 17-12-2014 o 20:27

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,521

    Domyślnie

    Jeżeli masz zaślepkę to winą nie jest EGR. I wtedy się nie martw. Bo to "drobna" usterka pewnego elementu nie wpływająca na pracę.

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar mroku
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 Berlina 2.4jtd
    Postów
    134

    Domyślnie

    A cóż to za tajemniczy element? Problem w tym że auto wydaje mi się słabsze. Szczególnie w dolnym zakresie obrotów.

  8. #8
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Mi EGR również wyłączał Tomek_Krk. Zaślepkę miałem już wcześniej włożoną. I masy powietrza mi się bardzo dobrze pokrywają.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  9. #9
    Użytkownik Świeżak Avatar mroku
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 Berlina 2.4jtd
    Postów
    134

    Domyślnie

    No właśnie niestety do warsztatu Toemk_KRK nie mam już nawet za grosz zaufania. Sprawdzałem dziś rano pobieżnie i od strony kolektora zaślepki nie widać, ale może być jeszcze na wejściu do EGR pod spodem, co jest nawet bardziej logiczne. Zastanawiałem się trochę nad tym problemem, i może to wina zacinającego się overboosta? Łopatki kierownicy turbo zostają w położeniu dla dużych obrotów, co powoduje że na wolnych turbo stoi i powoduje zwiększony opór dla zasysanego powietrza. Sprawdzę tę możliwość jak będę miał chwilę na podłubanie przy aucie.
    Ostatnio edytowane przez mroku ; 18-12-2014 o 12:39

  10. #10
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Może to i overboost. Albo turbo. Oglądałeś uważnie wszystkie wężyki podciśnienia?? Ta guma lubi sobie pękać ze starości.

    Cytat Napisał mroku Zobacz post
    ale może być jeszcze na wejściu do EGR pod spodem, co jest nawet bardziej logiczne
    W tym miejscu szybciej się ją zakłada.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

Podobne wątki

  1. JTD ciśnienie doładowania
    Utworzone przez Kali_33 w dziale 156
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 11-03-2018, 12:34
  2. [159] Turbo. Pompowane ciśnienie jest niższe od żadanego
    Utworzone przez quba w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 28-12-2015, 12:27
  3. Ciśnienie doładowania
    Utworzone przez krzysieking w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 08-05-2011, 17:56
  4. Ciśnienie doładowania w 1,9 JTD 8v cf2
    Utworzone przez jajcek w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 02-04-2011, 11:49
  5. [156] ciśnienie doładowania
    Utworzone przez piotrek164 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 03-01-2008, 18:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory