Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 21

Temat: Turbo. Pompowane ciśnienie jest niższe od żadanego

  1. #1
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie Turbo. Pompowane ciśnienie jest niższe od żadanego

    Jak w temacie. Turbo w niższym zakresie obrotów (od ok 1000) ma problemy ze "wstaniem" i te wartości się rozjeżdżają. Zadane ciśnienie ok 1500 jednostek a pompowane 1200-1300, później jest lepiej i nadrabia zaległości. Pacjent nie ma klap i DPF, EGR działa poprawnie.

    Ponieważ w moim aucie ze sprawnymi klapami te wartości się pokrywają i ładnie "wstaje" z dołu chciałbym ustalić czy winne za to opóźnienie jest właśnie wywalenie klap, geometria turbiny czy inna regulacja.

    Sterownik podciśnieniowy zamieniany z mojego sprawnego i to zły trop

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    EGR działa poprawnie ... raczej nie!

    Napisane z komóreczki!
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Ecu pokazuje, że EGR zamyka się przy mocniejszym wciśnięciu gazu, ale faktycznie te wartości mogą rozmijać się z rzeczywistością. Auto nie kopci.

  4. #4
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Zaślep całkowicie EGR i przetestuj. Turbo miałeś regenerowane?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Chciałbym zobaczyć jak to wygląda w innych autach wybebeszonych z klap.

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    alfa 159
    Postów
    187

    Domyślnie

    U mnie doładowanie się pokrywa z wywalonymi klapkami. Ciekawiej za to jest z masą powietrza na wolnych obrotach oczekiwane 300 a dostaje 500. Egr wywalony ale jeszcze nie wyprogramowany. Może to coś pomoże.

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Zaślep całkowicie EGR i przetestuj. Turbo miałeś regenerowane?
    Nie wiem. 315 tys przebiegu więc pewnie fabryczne nie jest. Ciche zimne i ciepłe, bez oleju w dolocie.

  8. #8
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Słyszałem o przypadkach kiepskiej regeneracji, w których turbo za późno wstawało.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar sickboy
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 159 1.9JTDm 16V Distinctive 2006r
    Postów
    1,106

    Domyślnie

    Może masz źle wyregulowaną sztangę od zmiennej geometrii. To też się często zdarza przy regenerowanych turbinach.

    Nero Provocatore - AR159
    Jedna mARka - Jeden Klub - Alfaholicy

  10. #10
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    10 2015
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V
    Postów
    133

    Domyślnie

    Witam.
    Dołącze sie do tematu. u mnie wyglada to tak
    Docel. cisnienie doladowania: 1 094 mBar
    Mierzone cisnienie doladow.: 1 516 mBar

    czy to nie domaga turbo czy egr kiepsko działa (cześciowo zaślepiony) czzy może zawór overboost?

    aha strasznie kopci :-)

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 27-03-2017, 19:59
  2. [159] Ciśnienie doładowania - niższe niż atmosferyczne?!
    Utworzone przez mroku w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 19-12-2014, 09:54
  3. [GTV] GTV V6 Turbo - słabe ciśnienie na cylindrach - czeka mnie remont?
    Utworzone przez tomason2 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 05-08-2010, 18:31
  4. [166] Elektrycznie pompowane fotele w odcinku lędźwiowym
    Utworzone przez koles_02 w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 16-01-2009, 12:30
  5. [164] Q4 Jakie jest prawidłowe ciśnienie oleju
    Utworzone przez s_ordak w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 16-12-2008, 20:42

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory