Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 32

Temat: Q tronic i hamulec ręczny podczas parkowania.

  1. #21
    Użytkownik Znawca Avatar kowal78
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    100lica
    Auto
    AR 159 Q-tronic 2009
    Postów
    1,329

  2. #22
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    Jeśli parkujesz samochód, przestrzegaj następującej procedury - zatrzymaj samochód, zaciągnij hamulec ręczny, zwolnij nożny, przełącz skrzynię na tryb P i następnie wyłącz silnik. Tryb P oznacza zablokowanie skrzyni za pomocą specjalnej zapadki, jeśli użyjesz P bez hamulca ręcznego (zwłaszcza na wzniesieniu), samochód "oprze" się o wspomnianą zapadkę, co spowoduje niepotrzebne naprężenia w skrzyni. Wcześniejsze zaciągnięcie hamulca ręcznego ustabilizuje samochód i pozwoli przedłużyć żywotność skrzyni.
    JEstem podobnego zdania.
    Tylko... wydaje mi się, że taka kolejność bylaby lepsza:
    -zatrzymaj samochód,
    -zaciągnij hamulec ręczny,
    -przełącz skrzynię na tryb P,
    -zwolnij nożny,
    -następnie wyłącz silnik.
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  3. #23
    Użytkownik Romeo Avatar .Andrzej.
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    wiele
    Postów
    678

    Domyślnie

    Pozbądź się odruchu ciągłego sięgania do drążka i przełączania trybów pracy. Do normalnej jazdy używaj wyłącznie trybu D
    Jak czytam taki test, to już widzę "fachowość" tego kto to pisał. Chyba jego wiedza sięga automatów z lat 60-tych

  4. #24
    Użytkownik Znawca Avatar kowal78
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    100lica
    Auto
    AR 159 Q-tronic 2009
    Postów
    1,329

    Domyślnie

    Tekst faktycznie ma dużo błędów. Ale jedno w nim się zgadza. Że w pozycji P skrzynia jest blokowana mechanicznie, a to może powodować niepotrzebne "naprężenia" jeśli zostawimy samochód na wzniesieniu bez ręcznego. A to z kolei nie będzie zdrowe dla samej skrzyni. I oczywiście należy robić w kolejności jakiej napisał Majkel.

  5. #25
    Użytkownik Romeo Avatar .Andrzej.
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    wiele
    Postów
    678

    Domyślnie

    IMO zwolennicy ręcznego nie przekonają przeciwników (bo brak sensownych argumentów, poza parkowaniem na wzniesieniu ) i vice versa

  6. #26
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Siła tych naprężeń zależy od pozycji, w jakiej zaparkowane jest auto. W okresie zimowym mam w nawyku zaciąganie ręcznego tylko wtedy, gdy auto stoi na pochyłej powierzchni. Bo jeśli kąt pochylenia jest zerowy lub nieznaczny, takie naprężenia w przypadku manualnej skrzyni nie są groźne. Z kolei gdy jest ciepło, nie waham się używać tego hamulca.

    Jednak co to automatu, myślę że stosowałbym regułę Majkela. Choćby z tego powodu, że koszt remontu tej skrzyni jest znacznie większy.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  7. #27
    Użytkownik Romeo Avatar .Andrzej.
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    wiele
    Postów
    678

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    ...
    Jednak co to automatu, myślę że stosowałbym regułę Majkela. Choćby z tego powodu, że koszt remontu tej skrzyni jest znacznie większy.
    No kapcie mi spadły. To przy ilu kilometrach mi się posypie skrzynia skoro nigdy nie używałem, nie używam i nie będę używać ręcznego? Cały czas mowa o automacie. Co w niej padnie przez takie jej 'traktowanie' ? Jestem gotów ponieść koszty takiego eksperymentu. Przepraszam ale to co piszesz, to kompletna bzdura. Na wzniesieniu to jedynie może być obciążony mechanizm blokady a nie sama skrzynia. Skrzynia i napęd w trybie P są rozłączone. Można sobie na nią chuchać i dmuchać, ale bez przesady, żeby robić to tylko dlatego, że komuś coś się wydaje.

  8. #28
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar łuk4sz
    Dołączył
    04 2014
    Auto
    159 2.0 JTDm (2021 -) 159 1.9 JTDm 8V 2010 berlina (2014-2018)
    Postów
    919

    Domyślnie

    Czysta teoria, padnie a może i nie padnie. Nawet jeśli założymy, że częste pozostawianie samochodu z automatem w pozycji P na wzniesieniu doprowadza lub doprowadzi do uszkodzenia mechanizmu blokady to potencjalne koszty jej naprawy na pewno przekroczą koszty profilaktycznie często używanego hamulca ręcznego.
    Każdy swoje stanowisko zajął, robi jak uważa za słuszne, jego kasa, jego samochód, jego potencjalne problemy i nie wiem czy jest sens wzajemnego "ewangelizowania" się w tym temacie.
    Ostatnio edytowane przez łuk4sz ; 21-12-2014 o 11:57

  9. #29
    Użytkownik Znawca Avatar kowal78
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    100lica
    Auto
    AR 159 Q-tronic 2009
    Postów
    1,329

    Domyślnie

    Andrzej luzik, jest dokładnie jak piszesz . Było pytanie jest dyskusja, nie napinajmy się w kolejnym temacie. Każdy niech robi po swojemu. Nic na siłę.

  10. #30
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał .Andrzej. Zobacz post
    No kapcie mi spadły. To przy ilu kilometrach mi się posypie skrzynia skoro nigdy nie używałem, nie używam i nie będę używać ręcznego? Cały czas mowa o automacie. Co w niej padnie przez takie jej 'traktowanie' ? Jestem gotów ponieść koszty takiego eksperymentu. Przepraszam ale to co piszesz, to kompletna bzdura. Na wzniesieniu to jedynie może być obciążony mechanizm blokady a nie sama skrzynia. Skrzynia i napęd w trybie P są rozłączone. Można sobie na nią chuchać i dmuchać, ale bez przesady, żeby robić to tylko dlatego, że komuś coś się wydaje.
    Kwestia czysto ekonomiczna - jak dbasz tak masz
    Znam mechaników, którzy luzują śruby kluczem przed odkręceniem koła w momencie gdy auto stoi kołami na ziemi - jedynie przy wrzuconym pierwszym biegu. Autem kołysze aż miło. I co, od razu skrzynia pewnie też się nie wysypie. Ale nie jest to właściwe.

    Napisałem swoje zdanie i musisz się z tym pogodzić
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

Podobne wątki

  1. [156] Hamulec ręczny
    Utworzone przez goofy2 w dziale 156
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 14-10-2014, 09:00
  2. [159] hamulec ręczny
    Utworzone przez bami159 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 23-02-2014, 16:54
  3. Hamulec ręczny!!
    Utworzone przez marecki588 w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 28-10-2013, 21:26
  4. Hamulec ręczny
    Utworzone przez patryk200 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 16-07-2013, 14:56
  5. [156] hamulec ręczny
    Utworzone przez alces1 w dziale 156
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 15-12-2010, 18:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory