Nie liczmy na to że nagle powstanie pierdylion wersji silnikowych. U włochów zawsze było tylko kilka silników i to nie dla każdego modelu.
Nie liczmy na to że nagle powstanie pierdylion wersji silnikowych. U włochów zawsze było tylko kilka silników i to nie dla każdego modelu.
Wyglada na to że nowa gama AR będzie bardziej sportowa(zapowiadany jako podstawowy tylny napęd + Q4), niż to co było w ostatnich latach tzn: przednionapędowe 156, 147, 159-sporadycznie Q4, Mito ,Gulietta.
W związku z powyższym naturalna wydaje się troska o gamę silników bezynowych powyżej 1,75l.
Grupa Fiata dysponuje wystarczającą gamą silników wysokoprężnych ,przypomnę:
1. 1,3 jtdm (75-105KM)
2. 1,6 jtdm (90-120 KM)
3. 2,0 jtdm (140-170KM)
4. 2,2 CRD zapowiadany na 2015,moim zdaniem prawdopodobnie 170 do 220 KM
5.3,0 V6 CRD (190-275KM)
Ważne ,że są to konstrukcje udane i sprawdzone w codziennej ekspoloatacji ,bez fajerwerków technologicznych,ale nie rodzące bólu w czasie serwisu.
Pomysły z dwoma lub trzema turbosprężarkami (np BMW,nowe VOLVO)) są medialne, ale bardzo bolesne w serwisowaniu,szczególnie w polskich realiach ekonomicznych.
Fiat miał taki silnik 1,9 jtdm Twin Turbo(190 KM) montowany w Lanciach i chyba w Saabach,ale na szczęście wycofał się z tego póki co.
Tak więc proponuję, zbierzmy wszystkie informacje i może " pogdybajmy" na temat silników benzynowych.
Ostatnio edytowane przez otto ; 21-12-2014 o 16:56
W 147 na pewno nie było 1.9 TwinTurbo.
W przytoczonym przeze mnie Cherokee (ach jak ja sę go uczepiłem, ale to dlatego, że myślę o zakipue takowego) jest tylko jeden silnik diesla w dwóch mocach. Naprawdę nie wiem jaki problem dodać drugi silnik np. 3.0CRD jaki problem!? Zatem nie mówię o pierdylionie, tylko o dwóch, po prostu o dwóch.
Czy ktoś zna odpowiedź dlaczego tak nie jest?
W Alfie 159 z kolei brakowało mi jeszcze jednego, może dwóch silników. Jednego benzyniaka ponad 3,2 V6, na przykład 3,2V6 z kompresorem (tak aby miało około 300kM), bo zwykły V6 okazywał sięczasami za cienki na trasie i może jeszcze topowego diesla, na przykład 3,0 właśnie - pewnie znalazł by się dobry zbyt na 159-ki z takim motorem w Europie.
silnik 1.9 twin turbo z delty to znakomity silnik, jazda to poezja.
Kolega Haveblue na post, którego odpowiedziałem pisał:
"mam tu na myśli szeroką gamę a nie konkretne moce"
To lecimy:
1.4 TB 105KM
1.4 TB 120KM
1.4 TB 120KM LPG
1.4 TB MR 170KM
1.4 TB MR 170KM TCT
1.8 TBI 240KM
1.6 JTD 105KM
2.0 JTD 150KM
2.0 JTD 170KM
2.0 JTD 175KM TCT
1.4 TB MR 150KM (wersja sprint)
Mamy 11...