Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 46

Temat: Problem z płynnym ruszeniem z 1-biegu jak i wstecznego alfa 2.4 JTD 20V Manual

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Pawlus873
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Okolice Zamościa
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150km
    Postów
    144

    Domyślnie Problem z płynnym ruszeniem z 1-biegu jak i wstecznego alfa 2.4 JTD 20V Manual

    Witam Panowie, zwracam się z prośbą do wszystkich uzytkowników którzy maja silniki 2.4 JTD 20V manual. Mój problem nastapił z dnia na dzień. Głównie chodzi tu o drgania przenoszące się z silnika na karoserię tylko podczas rusznia z 1-biegu i wstecznego. Przy próbie ruszenia z dodaniem więcej gazu drgań nie ma, tylko przy ruszaniu bez gazu występują takie zjawisko. Można ruszyć płynie bez gazu, ale trzeba bardzo umiejętnie operować sprzęgłem. Przykładowa osoba która nigdy nie jeździła moim samochodem, ma małe problemy z płynnym ruszeniem. Gdy mam otwartą maskę i próbuje ruszać do przodu i do tyłu to widać jakby miał silnik wyskoczyć z sanek. Czy miał ktoś tak kiedyś, jakieś 35 tys temu wymienione było sprzęgło na nowe i nowa dwumasa regenerowana przez fiata, brak nadmiernych luzów na przegubach, półosiach, poduszki wyglądają na sprawne, wymieniane były na nowe orginalne, poniżej jest link do filmu, gdzie widać drgania silnika podczas próby ruszenia z 1- biegu. Sorki za kierunek widoku filmu Te drgania co są widoczne na filmie przenoszą się na karoserię i w środku wszystko czuć. Czyżby dwumasa już padła? pozdrawiam
    https://www.youtube.com/watch?v=1N2nCeAETLk
    https://www.youtube.com/watch?v=qrkUvhzQhho
    Ostatnio edytowane przez Pawlus873 ; 25-12-2014 o 13:36

  2. #2
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2014
    Auto
    156 2.4JTD CF3
    Postów
    154

    Domyślnie

    Miałem kiedyś coś takiego, ale w V6. Rozpadł się docisk.

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Pawlus873
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Okolice Zamościa
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150km
    Postów
    144

    Domyślnie

    hmmm docisk u mnie raczej odpada, bo jeżdże już z tym mankamentem ok 20 tys km i prócz tych drgań nic innego się nie dzieje, sprzęgło było zakupione i zamontowane orginalne nie regenerowane pozdro

    Dodano po 20 minutes:

    dodam jeszcze, że przy porannym odpaleniu i próbie ruszenia jest to tak jakby mniej odczuwalne, gdy się już trochę rozgrzeje silnik to czuć już wyraźnie ten defekt.
    Sprzęgło 3- krotnie było odpowietrzane, co zaobserwowałem po odpowietrzeniu to, że biegi tak jakby lżej wchodzą podczas jazdy
    Ostatnio edytowane przez Pawlus873 ; 21-12-2014 o 19:24 Powód: Dodano

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.0 TB byla Alfa romeo 166 FL 2.4 JTD jest
    Postów
    818

    Domyślnie

    Albo pęknięty docisk albo dwumas Na nic innego to nie wygląda.
    Jeśli pomogłem - kliknij na gwiazdkę.


  5. #5
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Pawlus873
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Okolice Zamościa
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150km
    Postów
    144

    Domyślnie

    hmm, być może i racja z tym dociskiem i dwumasem, czyzby aż tak szybko skończyło swój żywot? kupiłem u taniego fiata kpl sprzęgła i dumasę. Co takiego w doscisku się może zepsuć żeby powodowało takie objawy?

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2014
    Auto
    156 2.4JTD CF3
    Postów
    154

    Domyślnie

    U mnie było tak, że docisk rozpadł się całkiem (jak go odkręciłem to w rękach zostały mi dwie części, tak jakby wypadło z niego łożysko oporowe . Co najlepsze autem dało się jeździć, ale tak jak piszesz przy ruszaniu bardzo trzęsło.

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Pawlus873
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Okolice Zamościa
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150km
    Postów
    144

    Domyślnie

    hmmm tylko co będzie jeśli okaże się że sprzęgło i dumas będzie dobry, nic mi nie zostanie w rekach heh wolałbym żeby tak było jak u Ciebie przynajmniej miałeś wszystko jasne co i jak a u mnie zagadka kurde nie chce mi się znów tego rozbierać;/

    a w jakim sensie rozpadł się całkiem? połamał się czy mechanizm wypychający się urwał? czy ucho od łożyska się urwało?

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar veet
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    PCT/PO/SCZ/SZ/RSA
    Auto
    Brera 2.4
    Postów
    319

    Domyślnie

    A wysprzeglnik pracuje w pełnym zakresie?


  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar viader
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa 166 FL 2,4 jtdm 20V, 159SW 1,75 TBI TI
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Wysprzeglik w tym aucie jest razem z łożyskiem, więc bez ściągnięcia skrzyni się go nie obejrzy.

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar veet
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    PCT/PO/SCZ/SZ/RSA
    Auto
    Brera 2.4
    Postów
    319

    Domyślnie

    I pewnie on jest strzelony...


Podobne wątki

  1. wybijanie biegu wstecznego
    Utworzone przez Adrik w dziale GT
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 10-02-2015, 16:55
  2. Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 09-01-2015, 20:10
  3. Alfa 156 - przy wrzucaniu biegu wstecznego wypada osłona.
    Utworzone przez Tranzystor w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 11-09-2013, 08:45
  4. czujnik biegu wstecznego
    Utworzone przez bizum w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 04-06-2010, 10:09
  5. [146] Czujnik biegu wstecznego
    Utworzone przez michalalfa146 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-04-2010, 12:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory