Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3

Temat: Dziwna praca webasto na włączonym silniku

  1. #1
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Wójcin/Opole
    Auto
    Alfa 166 2.4 JTD 20V, CROMA 2.5 TD
    Postów
    142

    Domyślnie Dziwna praca webasto na włączonym silniku

    Witam wszystkich forumowiczów. Od niedawna stałem się szczęśliwym posiadaczem Alfy 166 fl z silnikiem 2.4 20v. Samochód posiada webasto z funkcją uruchomienia z pilota oraz ogrzewania kabiny. Próbując uruchomić webasto zauważyłem, że brakuje tam bezpieczników. Włożywszy owe bezpieczniki ogrzewanie ruszyło jednak kiedy silnik jest wyłączony wszystko działa dobrze, jednak po uruchomieniu silnika nie ma możliwości regulacji siły nawiewu. Skala na wyświetlaczu przedstawiająca siłę dmuchawy zmienia się jednak wentylator ciągle pracuje z minimalna prędkością. Po wyjęciu bezpieczników wszystko wraca do normy. Sprawdziłem wszystkie przekaźniki są sprawne, jedynym elementem budzącym me podejrzenia jest dzielnik napięcia oznaczony na schemacie spannungsteiler. Zwracam się do Was z zapytaniem, czy może ktoś miał podobny przypadek i wie coś na ten temat?? pozdrawiam Załącznik 153145

  2. #2
    Użytkownik Świeżak Avatar zbyszu138
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    AR 166 2.4 20v sportronic, 159 2.4jtdM. Giulietta 2.0 jtdM 170km
    Postów
    214

    Domyślnie

    ktoś zle podłaczył sie do dmuchawy. w tym aucie nie jest to taka prosta sprawa, sam obecnie jestem na tym etapie, kombinuje na rózne sposoby i wertuje wszystkie schematy po kolei.spróbuj znalezc gdzie jest wpiety sygnał z webasto do climatronica.

  3. #3
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Wójcin/Opole
    Auto
    Alfa 166 2.4 JTD 20V, CROMA 2.5 TD
    Postów
    142

    Domyślnie

    Dziś w chwili wolnego czasu, po porozcinaniu wiązek oraz po dokonaniu możliwych pomiarów udało mi się zlokalizować usterkę. Problemem był przepalony bezpiecznik (była 15-nastka a powinien być 25A) oraz "zgrzany" przewód prądowy biegnący do przekaźnika K3 na nogę 87. W chwili gdy nie było bezpieczników "sterujących" przekaźnik K3 był w spoczynku czyli układ sterowania wentylatora był zasilany z pinu 87a dlatego też wtedy dmuchawa działała poprawnie.
    Ostatnio edytowane przez dawid1146 ; 22-12-2014 o 20:00

Podobne wątki

  1. Radio - na włączonym silniku zanika dźwięk
    Utworzone przez poul w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 24-11-2014, 22:18
  2. [33] Co to może być - dziwna praca na zimnym silniku
    Utworzone przez punktos w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 18-08-2014, 11:49
  3. Dziwna praca silnika
    Utworzone przez SnakeDoc w dziale 147
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 29-03-2013, 08:16
  4. Dziwna praca silnika
    Utworzone przez garlic w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 27-01-2011, 20:42
  5. [156] Dziwna praca 2.5 v6
    Utworzone przez radzzi2.5v6 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 14-01-2008, 23:36

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory