Temat: Jaki olej wlać do JTDm, filtr oleju ?

  1. #1161
    Użytkownik Romeo Avatar .Andrzej.
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    wiele
    Postów
    678

    Domyślnie

    A ja pozwolę sobie na mały OT. Tak akurat czytam sobie temat na alfaowners o osobie, której silnik się zatrzymał po wymianie oleju. Temat dość długi, ale do rzeczy. Wynika z niego, że serwis gdzie mieli zmienić olej wlał nowy olej do silnika, ale nie spuścił starego ! Jednak nie to jest istotne. Metoda jaką stosują żeby sprawdzić czy olej został zmieniony, to odesłanie próbki oleju z silnika na badanie (nomen omen do Millers'a). Po badaniu stwierdzono w oleju cztero procentowe rozcieńczenia paliwem. Co potwierdziło, iż olej nie został zmieniony. Ciekawe czy u nas gdzieś można zrobić takie badanie, bo może to byłby sposób na nieuczciwe serwisy. Co prawda mnie ten problem nie dotyczy, bo sam sobie zmieniam. Jednak są osoby, które pisały o wątpliwościach co do fakty czy zmieniono im olej przy przeglądzie.

  2. #1162
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Ja mam tak za każdym razem, gdy wyjeżdżam służbowym samochodem z ASO ;]
    Po kilku - kilkunastu km kolor i konsystencja oleju nie odbiega od tego, który przepracował 30 000 km.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #1163
    Użytkownik Romeo Avatar marcingoleniow
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm 150 km
    Postów
    1,188

    Domyślnie

    Trzeba wybierać serwisy gdzie możesz stać obok mechanika. Ja mam takie serwisy włącznie z ASO. Jak Ci zależy na aucie to jedyny sposób żeby mieć pewność co i czy leją do silnika.

  4. #1164
    Użytkownik Rowerzysta Avatar tasiek
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    159 1.9 JDTM 8v '07
    Postów
    457

    Domyślnie

    W tygodniu zmienilem olej, po dwoch ostatnich zalaniach Liqui Moly wrocilem do Shell Helix i... silnik pracuje o wiele kulturalniej! Nie umiem tego wytlumaczyc ale przy niskich obrotach kultura pracy poprawila sie niesamowicie, na wyzszych zawsze jest halas Od kiedy kupilem auto jezdzilem na Shellu, zmieniam regularnie co 10-12tys, robie w 90% trasy, po zmianie na Liqui zauwazylem ze pracuje inaczej, spodziewalem sie lepszej pracy a bylo jakos glosniej, teraz znowu jest dobrze.

    Zauwazyl ktos podobne zachowanie silnika na roznych olejach?
    http://www.forum.alfaholicy.org/signaturepics/sigpic18915_1.gif

  5. #1165
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Kurcze, ja mam podobne doznania. Zawsze lałem jak producent podaje Selenię i po zachwytach forumowiczów nad Liqui Moly przeszedłem na niego. Myślałem, że to tylko mi się wydaje, że kultura pracy silnika się pogorszyła. Czyli nie są to moje subiektywne doznania.
    Natomiast w drugim samochodzie mam Shell-a Helix i mimo, że jest to stara kontrukcja CF2, to... pracuje znacznie lepiej niż silnik CF3.
    W takim razie kończę przygodę z LM.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  6. #1166
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Macie na myśli LM Diesel Synthoil 5W40?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  7. #1167
    Moderator Znawca Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Maserati Quattroporte 4.2 V8
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Nawet jeśli to ... jeśli ten subiektywny parametr jest jedynym, który bierzecie pod uwagę to ... nie ma w ogóle o czym dyskutować. Można go merytorycznie obalić w dwie sekundy.
    Podpowiem - po samej płukance silnik może inaczej/głośniej pracować przez pewien czas.


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
    Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 1998r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 2000r
    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r

    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.4 JTD 10V 150KM 2004r
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r

    Maserati Quattroporte Automatica 4.2 V8 400KM 2008r

  8. #1168
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Macie na myśli LM Diesel Synthoil 5W40?
    Tak. Jest wyraźnie gorzej.

    Dodano po 2 minutes:

    Cytat Napisał Artih Zobacz post
    Nawet jeśli to ... jeśli ten subiektywny parametr jest jedynym, który bierzecie pod uwagę to ... nie ma w ogóle o czym dyskutować. Można go merytorycznie obalić w dwie sekundy.
    Podpowiem - po samej płukance silnik może inaczej/głośniej pracować przez pewien czas.
    Oczywiście głośniejsza praca nie wyklucza dobrych właściwości oleju.
    Co (dobre właściwości oleju) z kolei nie wyklucza, że jest to olej właściwy dla danego silnika.
    To nie chwilowa głośniejsza praca. To ciągła głośna praca.

    Subiektywne odczucia kończą się, gdy inne osoby odczuwają to samo.
    Ostatnio edytowane przez @sdero ; 22-12-2014 o 13:42 Powód: Dodano
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  9. #1169
    Użytkownik Znawca Avatar szkodnik
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Radom,okolice
    Auto
    była 156:)jest GT Q2
    Postów
    1,551

    Domyślnie

    ja z shella zmieniłem na motula i ciszej chyba)a zmieniłem bo cos koło 40zł wiecej motul wyszedł niz shell

  10. #1170
    Użytkownik Rowerzysta Avatar tasiek
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    159 1.9 JDTM 8v '07
    Postów
    457

    Domyślnie

    Ja lalem LM toptec 4300 i 4600 5w30. Mam dpf.
    U mnie też praca była głośniejsza przez cały okres użytkowania LM.
    http://www.forum.alfaholicy.org/signaturepics/sigpic18915_1.gif

Podobne wątki

  1. Jaki olej , filtr oleju, filtr powietrza alfa 156 2.5 v6
    Utworzone przez Xemik11 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-02-2016, 13:14
  2. Alfa 156. Jaki filtr oleju i olej??
    Utworzone przez maxxx222 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-12-2011, 23:15
  3. [156] JAKI WLAĆ OLEJ
    Utworzone przez xxx258 w dziale 156
    Odpowiedzi: 130
    Ostatni post / autor: 15-05-2011, 10:16
  4. [159] Jaki wlać olej gdy poprzedni właściciel lał castrol 10w40???
    Utworzone przez cyborgpl w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 18-03-2011, 09:39
  5. jaki olej najlepiej wlać do TS'a?
    Utworzone przez kapalek w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-06-2009, 11:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory