Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 55

Temat: Wytrzymalsze sprzęgło do 1.9 jtdm (około 450 nm).

  1. #11
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Nie ilość Nm a przebieg krzywej decyduje o trwałości sprzęgła. Jeśli teraz masz 430 a chcesz osiągnąć 450 to nie widzę sensu, żeby z powodu 20 Nm zmieniać sprzęgło. Poślizg jest zapewne z powodu nagłego przyrostu a nie wartości szczytowej. Masz jakiś wykres z hamowni?

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar Goora
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 159 SW 1.9 JTDM 150KM '06
    Postów
    579

    Domyślnie

    Otóż to. Ważniejszy jest przebieg krzywej, a nie jak najwyższe cyferki dlatego nie rozumiem jak ludzie mogą program bez hamowni robić.

  3. #13
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa Romeo 159 Sedan 1.9 190 KM & 430 nm
    Postów
    294

    Domyślnie

    Belfer, Goora - Oto wykres z hamowni

    alfa chip.jpg

  4. #14
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Przede wszystkim zastanawia mnie spadek mocy i momentu w zakresie 2700-2800. Ewidentnie coś nie gra. Krzywa nie rośnie zbyt gwałtownie ale za to jest dość duża różnica między 2500 i 4000 (około 110Nm). Osobiście bym się zajął najpierw jej równiejszym przebiegiem zamiast podnosić o te wątpliwe 20 Nm. Jeśli sprzęgło faktycznie nie trzyma to demontaż, inna okładzina i docisk z nowym łożyskiem, sprawdzenie dwumasu i po sprawie.

  5. #15
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    AR'9 sw 190KM@380Nm
    Postów
    35

    Domyślnie

    @up, wnioskując po wykresie, spadek o którym piszesz był przed "modem". Po modzie go nie ma, więc nie ma tematu. Moja 9 na orginalnym sofcie również miała taki dołek i to mniej więcej w tym samym zakresie.

  6. #16
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Cytat Napisał MarBi Zobacz post
    Sprzęgło od 2.4 nie podejdzie, bo tam siedzi inna skrzynia.
    a gdyby wraz ze sprzęgłem przełożyć skrzynię z 2.4? Jest to wykonalne bez dużej rzeźby?
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  7. #17
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał brown Zobacz post
    @up, wnioskując po wykresie, spadek o którym piszesz był przed "modem". Po modzie go nie ma, więc nie ma tematu. Moja 9 na orginalnym sofcie również miała taki dołek i to mniej więcej w tym samym zakresie.
    Rzeczywiście. Porównałem tylko 1 wykres. Ale nawet pomijając tą kwestię, to spadek momentu jest dość drastyczny. Nic bym tutaj nie podnosił a jedynie próbował nieco wyrównać krzywą Nm.

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kamal
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    475

    Domyślnie

    Orientuje się ktoś jaka była montowana skrzynia biegów w Saab 9-3 1.9TTiD?
    To prawdopodobnie fiatowski 1.9JTD "dłubnięty" przez szwedów do 180KM i 400Nm => http://www.autocentrum.pl/dane-techn...180km-od-2007/
    Ostatnio edytowane przez kamal ; 26-12-2014 o 23:18

  9. #19
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa Romeo 159 Sedan 1.9 190 KM & 430 nm
    Postów
    294

    Domyślnie

    Ok. Gdybym powiedzmy nie podnosil już mocy ani nm to czy założenie nowego sprzęgła (seryjnego) załatwi to kwestie slizgajacego się sprzęgła? Teraz i na przyszlosc ? Czy przy takiej mocy dalej później pojawi sie taki sam problem ?

  10. #20
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał Ernest Zobacz post
    Belfer, Goora - Oto wykres z hamowni

    alfa chip.jpg
    2 pytania mam - dlaczego wykres obciążenia układu napędowego jest różny dla dwóch różnych pomiarów (przed/po) oraz czy ktoś się zastanowił, dlaczego to auto nie trzymało serii?
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

Podobne wątki

  1. sprzęgło w 156 JTDm
    Utworzone przez Michał boxer w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 08-10-2015, 21:00
  2. [159] Sprzęgło 1.9 jtdm
    Utworzone przez Kali_33 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 20-01-2015, 21:05
  3. Twarde sprzęgło w jtdm 150km proszę o pomoc
    Utworzone przez bartek825 w dziale 147
    Odpowiedzi: 50
    Ostatni post / autor: 11-02-2014, 17:10
  4. [147] Sprzęgło 1.9 JTDM 8V 120KM
    Utworzone przez kiepas96 w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 24-01-2013, 18:55
  5. Sprzęgło i skrzynia, porównanie 1.9 i 2.4 JTDm
    Utworzone przez pr0k0p w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 26-08-2010, 19:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory