Czyli dobrze rozumiem,że obeszło by się bez wymiany sprzęgła gdybym teraz zszedł do 400 nm a moc ewentualnie wzrosła powiedzmy do okolic 190 km ?
Czyli dobrze rozumiem,że obeszło by się bez wymiany sprzęgła gdybym teraz zszedł do 400 nm a moc ewentualnie wzrosła powiedzmy do okolic 190 km ?
Czy jeśli zejdę do 400 nm to odczuje różnicę w mocy ?
W której konfiguracji auto będzie mocniejsze 180 km & 430 nm czy 190 km & 400 nm ?
Tak orientacyjnie..
180KM masz przy 3.6tys, jeśli wyjdzie 190KM to raczej przy wyższych obrotach, coś ok. 4tys. Wniosek jesteś w stanie wyciągnąć sam. Do 3.6tys bedą szły podobnie, 430 a 400Nm to nie taka różnica jak 160 a 190KM. Ktoś zresztą napisał że fura nie jedzie Nm tylko KM. Zdecydowanie wolałbym program na 190KM/400Nm, oczywiście mówiąc ogolnikowo cyferkach, bez szczegółów w postaci wykresów itp.
Ostatnio edytowane przez brown ; 27-12-2014 o 10:54
OK. Trochę mi rozjaśniliście sprawę.
Zrobię tak, zjadę z nm do 400, moc może uda się podciągnąć do 190 km, jeśli sprzęgło będzie się dalej ślizgało przy takich parametrach to dopiero wtedy wymienię.
Jeszcze jedna kwestia, do ilu KM można podnosić ?
Jest na forum coś takiego jak dział tuning i tam najlepiej pytać się o takie sprawy.. Ograniczeniem w silniku 16v jest z tego co wiem turbina i na samym programie można dociągnąć optymalnie do ~190 koni. Jeśli chcesz iść dalej w górę, to wymiana turbo na większe (co wiąże się ze spawaniem nowego kolektora) i fmic.. Jeśli układ paliwowy jest sprawny to może pęknąć 240-250 hp..![]()
Pytanie było do ilu KM można moc podnosićwiadomo, że jak już ktoś się decyduje na aż takie modyfikacje, to całą skrzynie i sprzęgło też musi już ogarnąć..
W serii z 16v wnioskując po wykresach umieszczonych na forum oraz na stronie cinsoft 200 to raczej max. Na stronce ma wykres mod'u na 201,6KM z komentarzem że to najmocniejszy mod tego silnika jaki zrobił, niuton trochę ponad 390.
Witajcie ma ktoś doświadczenie z panem Radzikowskim ? chce mu wysłać sprzęgło do wzmocnienia chce by wzmocnił na tyle by wytrzymało 420Nm tyle mam i 185KM. Sprzęgło na 4-5 biegu ślizgało. Widac wszystko oryginalne nalatane 190kkm.
Alfa Romeo Giulietta 2.0 TCT <- Jest
Alfa Romeo 147 1.6 T.S <- Jest
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDm <- Byla
Alfa Romeo 147 Selespeed <- Byla
Alfa Romeo 156 1.8 T.S <- Byla
Alfa Romeo 159 SW Ti 2.4 JTDm Q-tronic <- Byla
Alfa Romeo GT 1.9 JTDm <- Byla
Alfa Romeo 145 1.8 T.S <- Byla
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm <- Byla
Alfa Romeo 156 Selespeed <- Byla
Alfa Romeo 145 1.8 T.S <- Byla