Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Zmiana turbiny 136km na 150km

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar alficzek
    Dołączył
    12 2014
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd
    Postów
    62

    Question Zmiana turbiny 136km na 150km

    Witam Wszystkich. Posiadam 166 2.4jtd 136KM włożyłem w nią wiele wkładu finansowego, poświęciłem jej wiele czasu praktycznie wszystko robiłem sam, znajomi mówią że zamiast serca zaadaptowali mi rozrusznik od Alfy samodzielne prace to zaczynając od zawieszenia po sprzęgło, głowicę, pompe paliwa, wtryski po pompe oleju, ics, światła i wiele innych usterek które powstały przez niedbalstwo poprzedniego wlasciciela. Praktychnie wszystko zrobione ale chcialbym zwiekszyc moc i chce zmienic turbo od 150KM tylko że w niej jest już zmienna geometria. Do czego dąże.... Czy jesli do tej turbiny założe zawór upustowy (nie Blow off) bedzie to pracowało jak należy? Czy nie bedzie gubiła ciśnienia? Wiem ktoś powie: - kup po prostu 150 konną albo 175 KM. Tylko że ja nie chce już przechodzić przez to co przeszedłem (wiem co mam) jesli ktoś próbował zrobić coś podobnego to proszę o cenne dla mnie podpowiedzi. Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    AR 166 busso / AR 166 jtdm / AR 166 jtd / AR 156 jtdm / AR 156 jtd / AR 147 jtdm
    Postów
    1,823

    Domyślnie

    ty też masz zmienną geometrie,każde 2.4 ma zmienną geometrię ,turbo ze 136 jest zupełnie inaczej sterowane niż 140/150.
    A po drugie silnik 136 daje się "zrobić" tak samo jak i 140/150 na okolice 170 koni. Trzecia sprawa turbo ze 140/150 dmucha identycznie jak to ze 136 czyli 1 atmosferę więc nie turbo jest ograniczeniem.

    Zawór upustowy ,nie blow off czyli co? Bo nie nadążam za bardzo o czym piszesz ,chyba po świętach coś jeszcze trzyma co?
    Ostatnio edytowane przez jarek1986 ; 27-12-2014 o 15:41

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar alficzek
    Dołączył
    12 2014
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd
    Postów
    62

    Domyślnie

    Zawór upustowy to taki jakie są montowane orginalnie w niektórych autach a blow off to też zawór tylko ten przy którym słychać gwizd przy upuszczeniu ciśnienia slynny dla subaru. No ja myślałem że od 150 KM jest wydajniejsza. A jeszcze jedno pytanie bo od 136 km ma orginalnie zawór upustowy a w tej 150 km tego nie ma. O co tu chodzi?

  4. #4
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    AR 166 busso / AR 166 jtdm / AR 166 jtd / AR 156 jtdm / AR 156 jtd / AR 147 jtdm
    Postów
    1,823

    Domyślnie

    aha chodzi ci o wastegate
    nie kolego turbo ze 136 jest sterowane mechanicznie siłownikiem ( nie jest to zawór wastegate ) a w wersjach 140/150 już elektronicznie zaworkiem overboost

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar alficzek
    Dołączył
    12 2014
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd
    Postów
    62

    Domyślnie

    Widzisz kolego nigdy nie mialem z tym większej styczności tylko tyle co z obserwacji, ciągle się ucze w takim razie zostawie ją w spokoju. Trzeba pobawić się z mapą tzn nie ja też tego nie robiłem dzięki Ci bardzo za fajne i mądre
    podpowiedzi

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar veet
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    PCT/PO/SCZ/SZ/RSA
    Auto
    Brera 2.4
    Postów
    319

    Domyślnie

    Jeśli piszesz, że wszystko zrobiłeś, silnik jest w fajnej kondycji, to po co te kombinacje? Wystarczy dobry soft mu zrobić i będzie wszystko latało tak jak powinno...


  7. #7
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,521

    Domyślnie

    Ew. MBC ci się przyda.
    Sterowanie geometrią "można" uruchomić - ale do "cywilnego" softu nie warto się bawić w takie zmiany turbin.

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar alficzek
    Dołączył
    12 2014
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd
    Postów
    62

    Domyślnie

    Ogólnie To zastanawiałem się właśnie nad softem tylko że kolega ma i nie chodzi jak powinno, faluje na obrotach, wahania mocy itp. Ale nie wiem czy wiecej osób ma z tym problem. Ostatnio zastanawiałem się czy zmiana.przepływki np od jtdm by tu cos dało???? Zrobiłem czyszczenie turbawki (polecam). Jeszcze jedna sprawa, czy zaciski od 3.0-3.2 pasują do.mojej 2.4?

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar motogold
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Łebcz
    Auto
    alfa 166 2,4 jtd 1999/alfa 166 2,4 2003 150km
    Postów
    1,456

    Domyślnie

    Ja mam soft na 136/166km.Nic mi nie faluje.Miałem z tym problem wcześniej.Okazała się nieszczelność na dolocie od filtra do turbo.Były micro pęknięcia i na tanifiat kupiłem kpl.rurę dolotową coś za 290 zica i od tego momentu spokój.
    Zmiana przepływki to raczej nic nie zmieni,tylko uszczupli kieszeń.Po sofcie spalanie spadło o około 0,4 litra.
    Wszystko zależy,gdzie zrobią softa.Ja robiłem z hamownią,profesjonalnie i mam spokój.A przejechałem na tym około 45 tyś.I żadne marchewki mi się nie zapalają i idzie do odcięcia bez problemu.
    Zaciski tył na pewno.przednie chyba też,jeżeli nie masz brembo,ale to lepiej sprawdź,bo z tym przodem mogłem cosik pokręcić.
    W szukajce znajdziesz n/t zacisków wszystko,bo temat był wielokrotnie wałkowany.
    Sławek
    Ostatnio edytowane przez motogold ; 29-12-2014 o 13:30

  10. #10
    ViP Znawca Avatar dareme89
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    166 '04 2.4 20V
    Postów
    1,770

    Domyślnie

    z tylu wszystkie 166 mialy te same zaciski.

Podobne wątki

  1. [159] 2.0 JTDm 136km, zmiana oprogramowania na wersję 170
    Utworzone przez Blanko w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 08-01-2016, 21:37
  2. Po wymianie turbiny brak mocy 2.4JTD 136KM
    Utworzone przez czesioos w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 13-01-2015, 22:23
  3. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 16-07-2013, 13:09
  4. 156 2.4jtd 10v 136km wymiana turbiny garret -> ihi
    Utworzone przez Bober94 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 28-11-2012, 19:20
  5. Czy turbo z 2,4 150KM pasuje do 2,4 136KM?
    Utworzone przez pawellike w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 25-02-2012, 10:52

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory