Strona 113 z 158 PierwszyPierwszy ... 1363103104105106107108109110111112113114115116117118119120121122123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,121 do 1,130 z 1578

Temat: JTS - badania testowe dla ustalenia parametrów - prośba o wzięcie udziału w testach.

  1. #1121
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    Dublin
    Auto
    alfa 156 2.0 jts
    Postów
    57

    Domyślnie

    dalej zeby nie bylo jak ktos chce to moze zadzwonuic do mnie na skajpa w salonie u mnie lezy kat wyglada dobrze sprawdzony kamera endoskopowa z dwuch stron a i tak nie spelnia norm, co do robienia testow to bym polemizowal robil bym idle i 2500 do 3000 tak jak sie bada spaliny, nie mam pomyslu na testy z obciazeniem w czase jazdy ale tez powinny byc na wyzszych obrotach niz 2500

    Dodano po 2 minutes:

    zreszta teraz juz za pozno moze za tydzien, i tak nie wiem czy jest sens robic sxcanem xl jak zaklamuje parametry nie jest skonfigurowany do tego auta, te z FES byly piekne
    (Majka tez kupilem katalizator uzywany, z autolusso w UK wygladal ok ale norm nie spelnia poprzedni sie wykruszyl jak wygrzalem dzwonil) kupilem nowy robiony w Niemczech ale w polsce tez sa dobre miejsca z dobrymi cenami gdzies w krakowie 1000 do 1400 cena moze duzo moze malo ale w stosunku do ceny dealera zajefajna.
    Ostatnio edytowane przez C-NOX ; 04-01-2015 o 20:26 Powód: Dodano

  2. #1122
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    Dublin
    Auto
    alfa 156 2.0 jts
    Postów
    57

    Domyślnie

    Strona 12 kolega Kurzyk tapets rockers lub popychacze(nazywamy jak chcemy) nie beda stukac ani halasowac przy idle silnika zaczna od 2500 lub wiecej, ja tak mam bo :
    1 zmienilem olej z seleni na shell , seleni nie ubywalo shella ponad litr na 1000 KM
    nie wiem czy to wina oleju czy moja nie jechac do poki sie nie wyrowna praca silnika 3 do 5 min
    2 moja wina bo po seleni bylem pewien ze nie ubywa prawie wcale wiec olalem sprawe, teraz jak przekrocze 3000 obrotow mam wibracje od strony walka dolotu moja wina mam nadzieje ze dotrwa do nastepnych paskow wymienie tez popychacze

    Dodano po 2 minutes:

    nie wiem gdzie wina chlodniej sie zrobilo po zmianie oleju moze to jest przyczyna, moze mimo tego samego oznaczenia jednak selenia jest lepsza pozostawie do dywagacji ale ogladalem juz nie raz testy roznych oleji i przy tym sam oznaczeniu niektore sa gestsze niz inne w tym przypadku gestszy lepszy

    Dodano po 4 minutes:

    Dodatkowo czemu gestszy lepszy ? niech sie ktos zapyta please

    Dodano po 5 minutes:

    strona 9 kolega Kurzyk ze jak startuje tak ma wlasnie, wanna musi sie olejem napelnic, w niej sobie wszystko plywa jak olej za rzadki uszkodzenia jak za malo uszkodzenia bo bedzie za goracy i tym samym za rzadki, jakie rozwiazanie ? dla mnie bomba lepsze od sztywnych popychaczy hondy i bmki tylko trzeba na olej uwazac, wieksza dynamika jazdy przy wolnych obrotach mniej oporow na uklad przeniesienia napedu no i paski zawsze byly szybsze niz lancuszki

    Dodano po 16 minutes:

    ok przeczytalem troche zglupialem troche zmadrzalem, a w pierwszych stronach zupe belli mozna lac jaka sie chce (jak wszystko bedzie ok) lambdy sobie ilosc w stosunku do powietrza oblicza nie powinno wariowac, teraz jak ktos bedzie mial chwile to porozmawiajmy o badaniu tych parametrow i ustalmy wszystko dokladnie predkosc obroty bieg mozemy tez poprosic kogos znajomego by usiadl z lapkiem kolo nas i powiedzial nam jakie napiecia na pedale gazu ( czasem mozna przez to oszalec jak szyny zle dzialaja) temp powietrza, oleju nie pamietam czy mozna sprawdzic( ja i tak galke zakladam zeby krzywdy mojemu dziecku nie zrobic, do temp i cisnienia oleju) mozemy tez posprawdzac czasy wtryskow i cisnienia paliwa.
    Ostatnio edytowane przez C-NOX ; 04-01-2015 o 21:22 Powód: Dodano

  3. #1123
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    testy OBD robi sie przy 2000 RPM (66km/h, nie wiem na jakim biegu ?) oraz przy 4.000 RPM (128 km/h)...
    - takie parametry zostały przyjęte z doświadczenia.
    - przy normalnych autach, nie JTs test OBD robi się na 3.000 RPM.
    - w JTS z tego względu że ECU przy obrotach 1400 - 1500 przełącza OPEN / CLOSE loop robimy testy przy 2.000 RPM, tak tez robiła testy koleżanka Majka.
    - przy tych obrotach dziwnie sie zachowywały sondy lambda, czasami ze względu na strategię podaną przez ECU sondy były nie dogrzane.
    - zrób testy obd jak chcesz, zobaczymy czy trzyma longX oraz shortY.
    - MES jest fajny ale do diagnostyki trochę za słaby, nie pokazuje parametrów OBDII, PId-ów, monitorów.
    - jak będziesz używał scan xl Pro to zapisuj także takie parametry jak LONG1, LONG2, SHORT1, SHORT2 , prady sond lambda oraz parametry sondy post-cat.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #1124
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Nie planuję na razie wymiany katalizatora. Oberwał, ale nie aż tak, aby go wymieniać, a na pewno nie przed naprawą silnika. Dam mu jeszcze szansę. Cylinder raczej źle pali, to nie ma sensu. B. szybko będzie to samo. Wpierw muszę zobaczyć, że silnik pracuje poprawnie, potem mogę się zastanawiać co dalej.

    Co masz z tym olejem to nie wiem.
    - No ma być pełno oleju. Jak nie będzie brał to zawsze będzie pełno. Bierze różnie, nie mierzę non-stop. Tak jak napisałam wtedy, tak jest i teraz, czyli okolice górnej normy dla JTSa. Dla innych marek też masz takie rekomendacje. Może na zasadzie, jak zawsze będzie na full, to nawet jak weźmie, to skutki nie będą opłakane.
    - Na ciśnienie oleju to nie ma wpływu. Między znacznikami bagnetu, ma trzymać poprawne ciśnienie. Po coś jest pompa. A jak pompa nie domaga lub są luzy na panewkach głównych, albo inne przyczyny to i tak, ani olej, ani na full nic nie da. Raczej dół bloku w mojej. Zawór zwrotny, to nie bardzo, no w moje. Jest nowa pompa – profilaktycznie. Ciśnienie po remoncie się nie zmieniło, mimo nowej pompy i osiowania bloku pod wał, nowych panewek, więc albo takie ma być, albo naprawa nie została zrobiona poprawnie. Wałki w sumie były ok, przeszły test w Zakładzie. Na 2 cylindrze nieco zaczęło go brać, ale luz na panewce głównej 2 był największy. Tak, to ciśnienie trzyma. Wałki po 3kkm i kolejnych 5kkm były ok.
    - Ale leję pod górną kreskę. Tamto to był pomiar. Tyle wzięła. Gdybym nie lała zatarłabym pewnie silnik. Mechanik mówił, że zatrę go zaraz na pierwszym skrzyżowaniu, przez wzgląd na ciasne (niemieckie) pasowanie tłok-cylindrer, które wykonał Zakład…
    - Po remoncie jeżdżę wyłącznie na shellu 10W60. By się wypowiadać, trzeba poczekać na opinię mechanika, który będzie naprawiał silnik. Cofnie, czy przepali każdy.
    - Po drugim otwarciu, na cylindrze 1 była rysa przez całą długość. Nie było jej widać po honowaniu, dopiero po drugim otwarciu. Wg kryteriów mechanika, to nie rysa, tylko ślad. Rysa to krater. Więc nie wiadomo co to było. Poza tym zostały luzy na panewkach korbowodowych i nikt tego nie wyważał, bo nie było wagi. Ale jak mawiała mechanik, gdyby coś było potrzebne w warsztacie, byłoby w nim. Z tym, że akurat chodziło o czujnik zegarowy. Ale to moja wina, bo posiadam wagę, tylko, że trzeba ją kalibrować. Głowica – nie ma zrobionego osiowania pod wałki i sprężyny zostały. Ponoć nie ma znaczenia. Głowica przyjechała w skrzynce, zabezpieczona. Prosiłam, by jej nie wyjmowali. Wyjęli i docinali nowe śruby, które były za długie na tą pokrywę. Ok, tylko, że czemu nie zmierzyli ile dociąć? Nie dość, że każda ma inną długość, to są za krótkie i nie da rady dokładnie przykręcić blokad, do ustawiania rozrządu. Okazało się, jak już zamontowali uszczelkę i głowicę na bloku. Nie można było już jej cofnąć. Za drugim razem okazało się, że śruba od mocowania pompy wody, też coś z nią nie tak. Ale głowica znowu już siedziała na bloku wraz z uszczelką.
    - moje logi są tutaj wszystkie, zwykle opisane. To Twoich nie ma.
    - sondy były odłączane mechanicznie na łączówkach. Bez post-cat da radę, bez pre-cat też, jedzie w trybie awaryjnym. Post-cat nie mają wpływu na parametry tego silnika. A propo – przy odwrotnie podłączonej lambda – błąd grzania wywala wyłącznie, czy zachowuje się niestandardowo?
    - te niedopalane paliwo, to raczej na wydechu nie uświadczysz, ciepnie do kolektorów razem z olejem, no w mojej. Opary oleju co najwyżej, maleńkie drobinki, zakładam tak. Sadza będzie, ta co w skorupie żółwia się nie odłoży. Ale ostatecznie to silnik spalinowy. Na wylocie różnic nie było w głowicy. ECU z tlenu sobie czyta, inaczej nie umie.
    - Mam wszystko zgodne z modelem, program też. ECU jest to samo. Czy chodzi na starym programie od 156, to nie wiem, bo trafiło mi się ECU od selespeeda i nie wiem, czy dlatego była choinka, czy z innego powodu. Błędy MAFa są z podciśnienia w KS, jak i nieracjonalne zachowania TP. A od czego zależy podciśnienie w KS, to nie ma co pisać, bo wiadomo. Za wyjątkiem logów, gdzie było za niskie napięcie na aku.
    - test spalin. Możesz chyba założyć, że jest w normie, przemiesza chyba. Ale OK, w sumie mogę podjechać, bo info na temat HC, CO2 i CO nie ma. Mogę Ci wrzucić monitory, ECU robi test spalin, może to wystarczy? Logów masz pod dostatkiem. Na różnych rpm sprawdza sobie różne komponenta emisji spalin. Koledzy mają rację.
    - przy idle silnika popychacze hałasują całkiem słyszalnie. Jednak na zimnym bym sprawdzała na wszelki wypadek, gdyby było podejrzenie, że to nie problem z samym popychaczem. Z tym, że taki niedobry to i na ciepłym kłapie. W jednym TSie z niemiec słyszałam przed i po wymianie. Kłapał na jałowym.

    No, wiem, że to układ wodny bezobsługowy, ale akurat taki miałam pomysł. Kluczowe było zakręcenie korka, a potem jego odkręcenie po wyłączeniu silnika. Wtedy zassał sobie płyn do układu i mogłam uzupełnić. Dużo nie zassał. Nie chciałam, żeby wessał za dużo w jeździe. Nie ma wycieków, płynu nie ubywa. Musiałam zwiększać rpm, by włączył się wentylator, za każdym razem.
    - nowy behr z czujnikiem wody.

    Swoją drogą, ciekawie synchronizuje kąt wtryski w teście rozgrzewania.

    Po wymianie termostatu. Badań oscyloskopowych, jeszcze nie zrobiłam.


    GTJTS_po_wymianie_termostatu.zip


    Czy możesz zrobić wreszcie te testy? I coś napisać o swoim samochodzie?
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 05-01-2015 o 12:22

  5. #1125
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    Dublin
    Auto
    alfa 156 2.0 jts
    Postów
    57

    Domyślnie

    jak sie umowimy dokladnie wszyscy jakie parametry bez sensu robic wiele razy potrzebuje wytyczne, bez co i hc (nox moze nie musi) nie powiem ci co jest zepsute tak sie diagnozuje, sprawdzil bym tez temp oleju na rozgrzanym aucie, zalozmy tak w okolicach 2000, pomiedzy 2500 i 3000 oraz wyzej gdzies tam w okolicy 4000 tys pisaliscie. Dzis auto u elektryka. Odpowiedz a propo oleju nie wszystkie auta tylko alfa jak powiedzialem koniec tematu, ma byc pelno powiedz ze chcesz to dam namiary do warsztatow specjalizujacych sie w alfach i uslyszysz o bolaczkach tego auta, jak ci halasuja popychacze to juz po nich. ja chce pomoc nie chcesz sluchac twoja sprawa. JAKIE PARAMETRY ?
    Takie jak bubu podal ? wszystkie biegi ?
    Jak chcesz jezdzic bez sprawnego katalizatora musisz odlaczyc post lambdy innaczej auto bedzie wariowac i pracowac na ssaniu, zadzwon sobie gdzies gdzie robia tunning i sie zapytaj. Jezdzic tak ecu nie ma wszystkich opcji bo nie ma wszytkich parametrow z czujnikow ....
    w tym samochdzie cisnie oleju to problem, bez komentarza
    rysa na cylindzrze spadek cisnienia ale widzialem auta nowe rozebrane z rysami i jezdza w normie
    glowica jak byla mocno splanowana i sruby na dlugosc nie pasowaly to cos nie tak, sie zamawia odpowiednia uszczelke wykonana pod wymiar
    wszystko sie sklada na lustro na gladko
    i bzdura ta technologia nazywa sie lean burn i cala praca silnika jest oparta na sondach .... i wysokim cisnieniu paliwa pod sama swieca zaplonowa
    JTS jest pierwszym silnkiem alfy
    http://autokult.pl/16223,bezposredni...oga-do-sukcesu
    alfa zastosowala to zinnym podejsciem od porzednikow
    fsi jest bardzo podobny silnikiem rownierz z wtryskiem bosha z tym ze ma lancuszki i niektore maja popowtryskiwacze takie same jak po zdjeciu pompy jak alfa 2.0 JTS jest to pierwszy taki silnik alfy i ma wiele problemow ktore pozniej zostaly dopiero rozwiazane jak miedzy innymi problem z ukladem paliwowym i z olejem i jego wielkim zuzyciem ktore prowadzi do uszkodzen silnika to nie sa moje wymysly tylko ogolna wiedza na ten temat
    odlaczanie sad i zmiana charakterystki pracy silnika moze sie odbyc tylko profesjonalnym zakladzie tunerskim byle kto sobie z tym nie poradzi
    pan stasiu elektromechanik spapra taka robote strasznie
    w takim wypadku jak juz wiemy co i jak to ktos moze rzczywiscie powycinal cos z ecu sele innaczej dobiera prace bo skrzynia jest sterowana przez ecu jak ma manualna to ma problem z dobraniem odpowiednich parametrow
    a ts z zasady klepia duzo glosniej
    Ostatnio edytowane przez C-NOX ; 05-01-2015 o 13:41

  6. #1126
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    Dublin
    Auto
    alfa 156 2.0 jts
    Postów
    57

    Domyślnie

    bledy poscisnienia rozwalone zawory mieszanka wraca do kolektora, popychacze jak maja malo oleju i sie rozgrzeja potrafia nawet sie przyblokowac i delikatnie uszkodzic zawory .... jak jest zawor na odmie to nie poleci tamtedy, zakladajac ze wszystko jest zmierzone poprawnie, ja bym sprawdzil czy 156 i gt maja
    takie same przepustnice i takie same przeplywonierze jak nie to problem w ecu
    czyli cos juz dziala pompa wody i system chlodzenia bardzo wazny, wskazowka powinna stac kolo 90(to urzadzenie nie jest najbardziej sprawne) w czasie jazdy jak stoisz w korku to wentylator powinien zacinac prawie co chwile nie wazne czy cieplo czy zimno
    a tak a propo sadzy lekki osad ok skorupa to moze byc przeciek od popychaczy w dol na zawory do cylindra
    a wczoraj chcialem obgadac i mialem czas zeby co porobic ale niestety sie nie udalo, teraz nie wiem czwartek moze niedziela ok po lanczu ide harowac
    Ostatnio edytowane przez C-NOX ; 05-01-2015 o 14:11

  7. #1127
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    Dublin
    Auto
    alfa 156 2.0 jts
    Postów
    57

    Domyślnie

    jeszcze cos na tej stronie sa przplywomierze http://www.alfaworkshop.co.uk/parts/...ow_Meter.shtml
    sa rozne sprawdz juz sama przepustnice

  8. #1128
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    ECT ładnie trzyma po wymianie, widać wpływ corr0 na parametry short i long w banku 1 w stosunku do drugiego....
    Attached Images Attached Images

  9. #1129
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    Dublin
    Auto
    alfa 156 2.0 jts
    Postów
    57

    Domyślnie

    http://youtu.be/jT1ij5pNuqI , http://youtu.be/DBksQ4191qA
    a z scanu xl nie ma i na razie chyba nie bedzie, licencja (nazwijmy to tak) od wersji 2 cos tam nie wspolpracuje juz ... a 3.5 chyba 1 tez nie chce dzialac przynajmniej na razie i tak dopiero dzis do tego usiadlem na chwile po pracy wiec jak co to nastepne w wolny dzien wiec nie ma upragnionego long short .. sorry bylo na cieplym i w idle ( drugie bylo w tym samym czasie i problem zaczal sie calkiem niedawno a wszystko nowe nie wiem czy jeszcze w normie czy juz nie, zalacze jeszcze skany z emisji moze ktos tez umie to przeczytac w kolejnosci jak robilem niektore nawet dwa razy dziennie) nie mialem juz sily jezdzic (jak mnie piana zlapie to to kupie 129 ziela i tak by sie chyba moglo przydac po obejrzeniu demonstracji wersji 3.5)a dzisiaj tylko 2 bank lambdy pre cat zlutowany zamiast pomiaru opornosci na wiazce kopnac tylk o w d... za przeproszeniem caly dzien mi zmarnowali a nawet mieli napisane co maja zrobic .....
    Ostatnio edytowane przez C-NOX ; 05-01-2015 o 22:55

  10. #1130
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    Dublin
    Auto
    alfa 156 2.0 jts
    Postów
    57

    Domyślnie

    sklad spalin, temp oleju, obroty, 1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg5.jpg6.jpg7.jpg8.jpg9.jpg10.jpg11.jpg12.jpg13.jpg po drodze tej akcji byly wymieniane swiece, cewki, lambdy, i co i dalej bagno czasem przechodzila testy rano a wieczorem oblewala ...
    Ostatnio edytowane przez C-NOX ; 06-01-2015 o 00:09

Podobne wątki

  1. Reset parametrów, logi i ich ocena-prośba o pomoc
    Utworzone przez stopczyk26 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 27-06-2013, 18:53
  2. Prośba o pomoc ocena parametrów - falowanie obrotów 2.5 V6
    Utworzone przez lucek_lukasz w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-03-2013, 12:06
  3. Prośba o sprawdzenie parametrów
    Utworzone przez milek_22 w dziale 147
    Odpowiedzi: 87
    Ostatni post / autor: 25-03-2012, 20:26
  4. Prośba o przeanalizowanie parametrów silnika
    Utworzone przez kak-tus w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 28-01-2012, 10:47
  5. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-07-2011, 08:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory